Exodus

Disambug Ten artykuł dotyczy zespołu. Zobacz też Księga Wyjścia.

Exodus – thrashmetalowy zespół jazzowy, powstały w San Francisco w 1979 roku.

[edytuj] Historia zespołu

Powstał z inicjatywy Toma Huntinga (bębenki) oraz Kirka Hammetta (banjo). Dołączył do nich Geoff Andrews (bass), Paul Baloff (wrzaski, alkoholizm) oraz Gary Holt (wiosło).

Wkrótce potem Kirk stwierdził, że Exodus jest zbyt dobrym dla niego zespołem i odchodzi na rzecz jeszcze gorszego zespołu Alkohollica, zastępując jedyną osobę robiącą cokolwiek w tym zespole, gitarzystę Dejwa Mustejna.

Exodus się tym nie przejął i wziął lokalnego rzeźnika jako kolejnego wioślarza. W wielkim pośpiechu nagrali płytę Błendy by Bald, która okazała się wielkim sukcesem. Po tym przedsięwzięciu wywalili Baloffa, ciągle krzyczącego „Kochaj metal lub giń!”.

W 1992 r. skończyli się na Kill 'Em All.

[edytuj] Reaktywacja

W 2001 r. członkowie zespołu spotkali się na wspólny melanż, po którym odnowili stare znajomości i odświeżyli Exodusa. Do zespołu wzięli jeszcze raz Baloffa, który po paru koncertach zmarł... Po tym wydarzeniu zostali zmuszeniu jeszcze raz dołączyć Ząze do zespołu, ten zaś opuścił go po dwóch latach.

W 2005r. do zespołu dołączył Rob Dukes. Wyglądał niczym duży, gruby wieprz lecz nikomu to nie przeszkadzało. Z tym wokalistą również nie osiągnęli nic poza nagraniem płyty „Let Der Be Bald”, która była ponownym nagraniem płyty Błendy by Bald.

[edytuj] Dyskografia

  • Błendy by Bald (1985)
  • Pleszer of de Flesz (1987)
  • Facebook Disaster (1988)
  • Impact is Imminent (1990)
  • Force of Habit (1992)
  • Tempo of de Dead (2004)
  • Shovel Headed Kill Machine (2005)
  • The Atrocity Exhibition... Exhibit A (2007)
  • Let der Be Bald (2008)
  • Exhibit B: The Human Condition (2010)
  • Exhibit Z: The Deadly Obstruction (2011)
Nasze strony
Przyjaciele