FANDOM

Facelift
Wykonawca Alicja w Łańcuchach
Wydany 21 sierpnia 1990
Gatunek grunge
Długość w sam raz
Wytwórnia Kolumbia
Producent Dave Jerden
Następny Album Sap
Poprzedni Album

Facelift – pierwszy album grandżowej Alicji wydany 21 sierpnia 1990. Ten dzień był świętem dla grunge'owców. Tysiące nierozumianych, aspołecznych nastolatków przywdziały trampki, flanelowe koszule, zabrały kasę dziadkom i poleciały do sklepu po albumy. Uznawany za legendę, nie tylko ze względu na uderzanie w bębny w odpowiedniej sekundzie, ale też niesie ze sobą przesłanie. Był tak genialny, że dał członkom zespołu szansę na rozwijanie swojego potencjału muzycznego oraz kupowanie codziennie ekskluzywnego wina zamiast taniego.

Tracklista

  1. We Die Young – dzięki temu utworowi Layne został jasnowidzem, mogącym konkurować z taki sławami jak Wróżbita Maciej z Wałbrzycha.
  2. Man in the Box – wywóz ludzi w kartonach do Afganistanu albo ciężkie życie mimów, w międzyczasie nękanie Jezusa, dlaczego nie dał człowiekowi skrzydeł, żeby mógł uciec z pudełka.
  3. Sea of Sorrow – prawdopodobnie coś o Morzu Martwym i tamtejszym emo, które lubią ciąć się, po czym tak wskakiwać.
  4. Bleed the Freak – muzycy tak zafascynowali się obrzędami związanymi z krwią, że założyli sektę, szukającą krwiodawców.
  5. I Can't Remember – tym razem niepokój o los chorych na sklerozę niedowidzących starców, bo nie dość, że głupi, to jeszcze ślepi.
  6. Love, Hate Love – zainspirowani wszystkimi odcinkami Mody na Sukces muzycy napisali międzynarodowy hit o Brooke i Ridge'u.
  7. It Ain't Like That – Layne zostaje hipokrytą, ale żeby to ukryć, mówi, że w wolnych czasach czci Herę.
  8. Sunshine – żeby dobić polskie dzieci w szkołach, zespół napisał piosenkę o słońcu, plaży i krzakach.
  9. Put You Down – członkowie zespołu ujawniają swoje sadomasochistyczne pragnienia.
  10. Confusion – Layne doszedł do wniosku, że życie ma sens, o ile ma się kumpli, tylko można czasem zostać bezdomnym, ale taki pomysł może mieć jakieś drobne niedogodności.
  11. I Know Somethin' ('Bout You) – szantaże emocjonalne rodem z brazylijskich telenowel.
  12. Real Thing – trudny czas dla każdego narkomana – odwyk, muzycy zaczęli jeść tynk oraz zupki chińskie firmy „Vifon”.