Facelift

Facelift
Wykonawca Alicja w Łańcuchach
Wydany 21 sierpnia 1990
Gatunek grunge
Długość w sam raz
Wytwórnia Kolumbia
Producent Dave Jerden
Następny Album Sap
Poprzedni Album

Facelift – pierwszy album grandżowej Alicji wydany 21 sierpnia 1990. Ten dzień był świętem dla grunge'owców. Tysiące nierozumianych, aspołecznych nastolatków przywdziały trampki, flanelowe koszule, zabrały kasę dziadkom i poleciały do sklepu po albumy. Uznawany za legendę, nie tylko ze względu na uderzanie w bębny w odpowiedniej sekundzie, ale też niesie ze sobą przesłanie. Był tak genialny, że dał członkom zespołu szansę na rozwijanie swojego potencjału muzycznego oraz kupowanie codziennie ekskluzywnego wina zamiast taniego.

[edytuj] Tracklista

  1. We Die Young – dzięki temu utworowi Layne został jasnowidzem, mogącym konkurować z taki sławami jak Wróżbita Maciej z Wałbrzycha.
  2. Man in the Box – wywóz ludzi w kartonach do Afganistanu albo ciężkie życie mimów, w międzyczasie nękanie Jezusa, dlaczego nie dał człowiekowi skrzydeł, żeby mógł uciec z pudełka.
  3. Sea of Sorrow – prawdopodobnie coś o Morzu Martwym i tamtejszym emo, które lubią ciąć się, po czym tak wskakiwać.
  4. Bleed the Freak – muzycy tak zafascynowali się obrzędami związanymi z krwią, że założyli sektę, szukającą krwiodawców.
  5. I Can't Remember – tym razem niepokój o los chorych na sklerozę niedowidzących starców, bo nie dość, że głupi, to jeszcze ślepi.
  6. Love, Hate Love – zainspirowani wszystkimi odcinkami Mody na Sukces muzycy napisali międzynarodowy hit o Brooke i Ridge'u.
  7. It Ain't Like That – Layne zostaje hipokrytą, ale żeby to ukryć, mówi, że w wolnych czasach czci Herę.
  8. Sunshine – żeby dobić polskie dzieci w szkołach, zespół napisał piosenkę o słońcu, plaży i krzakach.
  9. Put You Down – członkowie zespołu ujawniają swoje sadomasochistyczne pragnienia.
  10. Confusion – Layne doszedł do wniosku, że życie ma sens, o ile ma się kumpli, tylko można czasem zostać bezdomnym, ale taki pomysł może mieć jakieś drobne niedogodności.
  11. I Know Somethin' ('Bout You) – szantaże emocjonalne rodem z brazylijskich telenowel.
  12. Real Thing – trudny czas dla każdego narkomana – odwyk, muzycy zaczęli jeść tynk oraz zupki chińskie firmy „Vifon”.
Nasze strony
Przyjaciele