Federacja Metalu

Szatan
Ten artykuł powstał przy współudziale Szatanaaa!
Jeżeli chcesz go rozbudować – pamiętaj kto po nim wcześniej stąpał!

Federacja Metalu jest krajem położonym na półwyspie bałkańskim, graniczy z Rumunią, Rock and Rollem, Zjednoczonymi Stanami Rocka, Bluesem oraz z Turcją.

Flaga Fed.Metalu.png

Flaga Federacji Metalu

LocationFM.png

Położenie Federacji Metalu w Europie

[edytuj] Informacje ogólne

Federacja Metalu składa się obecnie z wielu małych prowincji, każda z lekko odmienną kulturą, swoimi prawami oraz charakterystycznymi cechami.
Główną stolicą Federacji Metalu jest obecnie Metallica aczkolwiek większość prowincji ma swoje miasta główne, a stolica jest tak, żeby była. Ogólnie przyjętym przedstawicielem jest Książę Ciemności Ozzy Osbourne.

Państwo oficjalnie nie posiada hymnu, jednak według wielu jest nim utwór Metal Gods Judas Priest. O to, który utwór powinien zostać uznany za hymn spierają się mieszkańcy większości miast. Podobne spory toczą się o hymny poszczególnych prowincji. Wspólna dla wszystkich prowincji jest jedna religia – Metal. Głównym jej dogmatem jest konieczność zachowania czystości Metalu, poprzez wspierane przez rząd pogromy pozerów i false'ów. Są one konieczne, by nie wywołać gniewu potężnych Bogów Metalu, którzy w każdej chwili mogą sprowadzić na świat Armageddon. Szacuje się, że na corocznych festiwalach metalowych (mających status świąt państwowych) składanych w ofierze jest ponad pół miliona pozerów. Gdy w ostatnich latach ich liczba w kraju zaczęła spadać, Federacja Metalu została zmuszona do kupowania ich za granicą.

Z ostatniej chwili: Metallica z powodu kolaboracji z wrogiem, Lou Reedem oficjalnie przestała być stolicą Federacji. Nie widać nikogo na ich miejsce.

[edytuj] Historia

Federację Metalu założyło w 1968 roku czterech uciekinierów ze Zjednoczonych Stanów Rocka. Założyli oni, pośród bezkresnych stepów, pierwszą stolicę nowego państwa – Black Sabbath. Niedługo potem, w 1975, w prowincji zostało z woli Szatana wzniesione miasto Motörhead, w którym zamieszkali uciekinierzy z Rock & Rolla, który w tym czasie targany był kryzysem (z którego nigdy się już nie podniósł). Wzrost mieszkańców niewielkiej do tej pory społeczności wymusił powstanie religii – tak powstało kapłańskie miasto Judas Priest. W międzyczasie doszło do rozłamu w stolicy. Jeden z czterech władców prowincji, Ozzy Osbourne, opuścił Black Sabbath i założył własne miasto. Wzmocniło to pozycję kapłanów, którzy wymusili wprowadzenie nowego hymnu państwowego, Metal Gods, wypierając dotychczas obowiązujący, nihilistyczny Paranoid. Ponadto założyli też kolejne duże miasto, Iron Maiden, które było kopią kapłańskiego siedliszcza.

Widząc, że kraj zaczyna drżeć w posadach władcy Federacji sprowadzili sobie na pomoc z Ameryki samego Księcia Ciemności, dotychczasowego ambasadora w Zjednoczonych Stanach Rocka, Ronniego Jamesa Dio. Mimo to, już w 1983, Black Sabbath straciło pozycję stolicy na rzecz młodej i prężnej Metalliki. W wyniku tego niezadowolona ludność miasta oblepiła dotychczasowych władców pierzem i kazała im wyCenzura2.svgać. Uciekinierzy z sabbathowskiej masakry założyli miasta Candlemass i Solitude Aeturnus. Sytuację tę z kolei wykorzystała ukryta opcja niemiecka, dotychczas czająca się w niewielkim mieście Accept i utworzyła własną prowincję pod wodzą anarchistycznego pijaka, Kaia Hansena. Ponadto z północy nadciągały hordy szczekających barbarzyńców, którzy uznawali tylko proste i agresywne riffy.

Stało się to podstawą do dyskusji nad podziałem administracyjnym państwa. Zdecydowano się podzielić je na kilka, luźno związanych ze sobą prowincji. Były to w początkowym kształcie: Heavy (ze stolicą w Iron Maiden), Doom (odbudowane Black Sabbath), Thrash (Metallica), Power (Helloween) oraz Death (ze stolicą w Death).

Niedługo potem, w latach dziewięćdziesiątych, pojawiła się konieczność wydzielenia dalszych prowincji, takich jak Black, Progressive czy Symphonic. Doprowadziło to do rozdrobnienia państwa i utraty znaczenia na arenie międzynarodowej. Nowe, małe miasta obarczyły winą miasta założycielskie i, aby podnieść swoje znaczenia, skupiły się w Ogólnometalowym Sojuszu Nuklearnym.

[edytuj] Ogólnometalowy Sojusz Nuklearny

W Federacji Metalu powstał sojusz pod oficjalną nazwą „Nuclear Blast Records”. Skupia on miasta podobnie rozwijające się i chcące skorzystać na wzajemnej pomocy. Do sojuszu należą także małe miasteczka i wsie. Jednak mimo wszystko do „Nuclear Blast Records” należą w sporej części nowoczesne, młode (w porównaniu do np: Black Sabbath czy Metallica) duże miasta takie jak Eluveitie, Blind Guardian, Nightwish, Sabaton et cetera, et cetera. Sojusz stale prosperuje i przyłącza do siebie nowe miejscowości aby połączyć wszystkie w duchu współpracy i nowoczesnego patrzenia w przyszłość. Przewodniczący organizacji zaprzeczają jakimkolwiek związkom z pozerstwem poza kontaktami typu: morda-glan. Chociaż niektórzy złośliwcy twierdzą inaczej.

[edytuj] Konflikty wewnętrzne

Oprócz wcześniej wymienionych, w Federacji toczy się, bądź toczyło wiele innych, mniejszych konfliktów. Oto niektóre z nich:

  1. Epic, jedna z prowincji, bardzo rozwojowa w latach '80, kiedy rozwijały się takie miasta jak Manilla Road czy Cirith Ungol wykazuje mocne tendencje separatystyczne. Władcy Manowar obwołali sami siebie Królami Metalu, uznając, że tylko ich miasto wychwala Jedyny Prawdziwy Heavy Metal. Projekt państwa, które próbowali utworzyć – „Jedyna Prawdziwa Federacja Jedynego Prawdziwego Heavy Metalu Dla Jedynych Prawdziwych i Najprawdziwszych Spośród Prawdziwych Chadzających W Skórzanych Majtkach Heavy Metalowców” niestety upadło, ponieważ władcy nie mogli się porozumieć co do liczby nagich, perwersyjnych dziewic w godle.
  2. Problemy dotyczą również prowincji Alternative, gdyż z początku myślano że Slipknoty i inne KoЯny to zwykły, ohydny i nie trve fake! Ale kiedy Slipknot nagrał płytę „Ajowa”, a SOAD Toxicity, stwierdzono, ze trza ich przygarnąć. No i byłoby pięknie, gdyby nie rozpad SOADu. Wybrano Slipknota, bo jego nazwa brzmi fajniej od pozostałych zespołów Alternative. Miasto HIM próbowało utworzyć swoją własną, maleńką prowincję nazwaną Love. Mieszkańcy miasta wciąż uważają je za stolicę nowej prowincji, choć nikt się z nimi nie zgadza.
  3. Poważny konflikt nastąpił również w prowincji Black. Hierarchia wartości była w zasadzie ustalona (stolica Venom, drugim ważnym miastem Mayhem), gdy w mieście Mayhem buntowniczą sektę zwaną Burzum założył jeden z władców Mayhem Varg Vikernes. Varg nie należał do tych, co się pierdolą i w ramach pokojowej manifestacji poglądów zarąbał własnoręcznie drugiego z współrządzących Mayhem, Euronymousa. Sytuacja była poważna, wszystko zaczęło się walić bo Varg nie chciał uznać niczyjej zwierzchności i sam chciał opanować prowincję black i rozpocząć mroczną krucjatę przeciwko całemu światu i go rozpieprzyć. Jednak w inkantacji, która miała przywołać na Ziemię Szatana Varg się kropnął i przez pomyłkę wylądował w czyśćcu. Plotki głoszą, jakoby niedawno stamtąd uciekł. Jego obecne plany nie są znane.
  4. Zatrzęsło także w Thrashu, kiedy dowiedziano się, iż Tomek Araja i Kerczak Król chcą przejść na emeryturkę. Dlaczego? Tomusiowi głos wysiada, a Kerczakowi się znudziło brzdękolenie na gitarce. Są problemy też ze znalezieniem następców stolicy. Metallica to nie to co kiedyś, a Anthrax jak zwykle pozostaje mocno na uboczu, bo mają głupią nazwę. Kto by zresztą chciał by stolica jego stanu miała nazwę „Wąglik”? Problem jest także z Megadeth bo wokalista zamiast ryczeć jęczy jakby mu jajca urwało, co nie podoba się części obywateli tej prowincji.
  5. Prowincja Metalcore została przyłączona do federacji stosunkowo niedawno i po wielu sporach, ponieważ wielu uważało, że nie jest trve. Do ich akceptacji z pewnością przyczyniło się miasto Trivium (leżące na pograniczu z prowincją Thrash) i stolica prowincji, Bullet for my Valentine.
  6. Ostatnio w prowincji Folk mają miejsce niebezpieczne zamieszki. Dzieje się tak z powodu nie akceptowanej przez trve metali (tak każą tytułować się protestujący) ostatniej dużej inwestycji w mieście Eluveitie znanej powszechnie jako everything remains as it never was. Protestujący twierdzą, że jest ona nie trve i, że jest emo co może mieć zgubny wpływ na kształcenie się młodych pokoleń federacji.Zwolennicy obecnych władz miasta jak i sami władcy zaprzeczają jakoby tak było, jednak trve metale nadal utrzymują się w przekonaniu, że w porównaniu z dwoma poprzednimi, równie sporymi inwestycjami (Evocation I-The Arcane Dominion oraz Slania) prezentuje się nad wyraz mizernie pomimo swoich kosztów.
  7. Wiele problemów sprawiają też imigranci z innych prowincji w skutek czego dochodzi do „wymieszania” się metalowców. Doskonałym przykładem takich ekscentrycznych zachowań jest Samael – kiedyś jedni z najbardziej znanych black, ale poczuli zew elektroniki w skutek czego utworzyli ruch Industrial Black Metalu.

[edytuj] Prowincje

W Federacji metalu znajdują się następujące prowincje:

  • Alternative – dawniej ze stolicą w System of a Down, obecnie w Slipknot. Inne ważne miasta to m.in. KoЯn i HIM. Hymn jest bliżej nieznany, ale The Heretic Anthem jest głównym pretendentem.
  • Black – ze stolicą w Venom. Inne ważne miasta to m.in. Mayhem, Gorgoroth i Burzum. Hymnem jest utwór „Black Metal” zespołu Venom.
  • Death – ze stolicami w Cannibal Corpse, Possesed, Death i Morbid Angel. Inne ważne miasta to m.in. Nile, Hail of Bullets, In Flames i Napalm Death. Hymnem jest cna pieśń Death Metal zespołu Possessed. Ważnym regionem w tej prowincji jest Technical Death, w którym znajdują się miasta takie jak The Faceless, Decapicated czy Necrophagist.
  • Deathcore – ze stolicą w Whitechapel. Inne ważne miasta to m.in. Suicide Silence, All Shall Perish, Carnifex.
  • Doom – ze stolicą w Candlemass i Black Sabbath (wcześniej stolicą było trójmiasto Paradise Lost,Anathema, My Dying Bride, ale teraz część jego należy do Zjednoczonych Stanów Rocka, więc jest nieco zapomniane w prowincji Doomu). Oficjalnym hymnem jest Black Sabbath.
  • Folk – dawniej ze stolicą w Skyclad, obecnie w Finntroll i Ensiferum. Inne ważne miasta to m.in. Moonsorrow, Korpiklaani, Otyg i In Extremo. Oficjalnym hymnem jest utwór Herr Mannelig, a jedne z ważniejszych pieśni narodowych to From Afar i One more Magic Potion.
  • Glam – dawniej ze stolicą w KISS, obecnie w Motley Crue. Inne ważne miasta to m.in. Alice Cooper, gdzie utworzono hymn prowincji zatytułowany School's Out.
  • Gothic – dawniej ze stolicą w Theatre of Tragedy, obecnie w Tristanii.
  • Grindcore – ze stolicą dawniej w Napalm Death i Nasum, obecnie w Haemorrhage. Hymnem jest przydługa pieśń You Suffer.
  • Groove – ze stolicą w Sepultura. Inne ważne miasta to Pantera, Machine Head i Lamb of God. Hymnem nieodzownie jest kultowe Roots Bloody Roots, chociaż obywatele Pantery nie uznają go, wymieniając przy tym Cowboys From Hell.
  • Hair – ze stolicą w Def Leppard i Van Halen. Inne ważne miasta to m.in. Bon Jovi.
  • Heavy/Traditional – ze stolicą w Iron Maiden i Judas Priest. Inne ważne miasta to m.in. Dio i Diamond Head. Za hymn prowincji nieoficjalnie uważa się utwór The Number of the Beast.
  • Orchestral/Symphonic – ze stolicą w Nightwish i Rhapsody. Hymnem jest Ghost Love Score formacji Nightwish.
  • Industrial – ze stolicą w Rammstein, The Kovenant i Ministry. Inne ważne miasta to m.in. Marilyn Manson, Fear Factory i Deathstars. Tutaj również nie ma hymnu, ale krąży wiele pogłosek iż N.W.O. Ministry powinien nim zostać.
  • Metalcore – ze stolicą w Bullet for my Valentine. Inne ważne miasta to m.in. Atreyu, Trivium. Hymnem prowincji jest utwór zatytułowany Tears Don't Fall.
  • Pagan) – dawniej stolicą była Łza Zeschniętej Róży, obecnie jest nią Arkona, jednakże trwają negocjacje o przeniesienie jej do Slavlandu albo Eluveitie.
  • Power – dawniej ze stolicą w Helloween, obecnie w Gamma Ray, Blind Guardian i Avantasii. Inne ważne miasta to m.in. Sabaton, Iced Earth i Primal Fear. Hymnem jest pieśń Eagle Fly Free.
  • Progressive – ze stolicą w Dream Theater. Inne ważne miasta to Opeth, Pain of Salvation, Tool, Rush i VoiVod. Hymnem jest utwór Forsaken.
  • Sludge/Post – ze stolicą w ISIS. Inne ważne miasta to m.in. Eyehategod, Cult of Luna i The Ocean. Hymnem jest utwór So Did We.
  • Speed – ze stolicą w Motörhead. Nieoficjalnym hymnem jest utwór Speedfreak, ale wiele uważa że to Ace of Spades powinno być hymnem.
  • Symphonic – ze stolicą w Apocalyptica.
  • Thrash – dawniej ze stolicą w Metallice, obecnie w Megadeth. Inne ważne miasta to m.in. Anthrax, Slayer, Sodom i Kreator. Hymnem jest pieśń Thrash till Death pochodząca z miasta Destruction.
  • Tribal – ze stolicą w Soulfly. Hymnem jest Back To The Primitive.
  • Viking – ze stolicą w Bathory. Hymnem prowincji jest pieśń Hammerheart.

Tutaj należy zaznaczyć, że nu-metal (nazywany także jako un-metal, czy nie-metal) nie leży w Federacji Metalu.

W samych prowincjach istnieją również regiony o trochę zmienionych zwyczajach i kulturze. Przykładem jest prowincja Death, gdzie wykształcił się region Melodic Death. Większymi miastami tego regionu są m.in. In Flames, Children of Bodom czy też Dark Tranquillity. Stolicą było kiedyś At The Gates, niestety miasto dziś w zasadzie nie istnieje i mało kto o nim pamięta.

[edytuj] Polityka zagraniczna

Kraj obecnie nie ekspansywny, utrzymuje dobre stosunki z innymi krajami, chociaż okazuje niechęć do krajów pokroju techno, czy hip-hop. Co może dziwić, utrzymuje dobre stosunki z Unią Klasyczną, a najbardziej jedna z prowincji – Symphonic Metal (stolica Apocalyptica), gdzie mieszka wielu uchodźców z Unii. Rdzenni patrioci Federacji Metalu uważają również za wroga naród świecących księżyców zwanych skinheadami ze stolicą w Skrewdriver.

[edytuj] Gospodarka

Na terenie państwa znajduje się wiele rud metali, w tym większość ciężkich. Najważniejszym towarem eksportowym jest tzw. prawdziwa stal, która jest najprawdziwszym ze wszystkich metali i przez to najbardziej pożądanym. Dużym obciążeniem budżetowym jest konieczność kupna ogromnej ilości false'ów z rynków zagranicznych.

W Alternative (zwłaszcza w okolicach KoЯn) hoduje się spore ilości kukurydzy. Robią to chorzy fani KoЯna, ponieważ zbyt duża ilość słuchania tego zespołu oddziałuje na psychikę, i uzależnia od kukurydzy (corn). Jednakże jest jej tyle, że wszystko idzie na potrzeby państwa. Niewielkie ilości są wysyłane na eksport.

Państwo posiada także dość dobrze rozwinięty przemysł (prowincja Industrial) i jedną, w większości nieczynną, kopalnię diamentów (miasto Diamond Head).

Gospodarka Federacji intensywnie rozwija się i opinie ekspertów na ten temat są zgodne. W bieżącym roku Federacja stała się 7 potęgą gospodarczą świata, wyprzedając Danię.

[edytuj] Religia

Od lat '70 jedynymi słusznymi bogami heavy metalu są Judas Priest. Interesujące, biorąc pod uwagę, że każdy trve metalowiec uważa się za 200% hetero, ponieważ Robcio, wokalista JP (na 666%) jest gejem i jest z tego dumny.

Sporo kontrowersji w kwestiach religijnych wywołał w roku 2007 lider zespołu Nightwish, krzyżując sam siebie i jednocześnie gilotynując kotwicą i fagocytując dzikim słoniem z serem zamiast głowy. Cóż, cuda ma już opanowane, skoro zginął na trzy sposoby naraz i dalej daje koncerty.

Nasze strony
Przyjaciele