FANDOM

Ten artykuł znajdziesz na nowej Nonsensopedii [[pl:Filantrop|tutaj].

Filantrop – człowiek zajmujący się promocją swojego nazwiska dzięki spektakularnym i bezzwrotnym przesyłkom własnego zużytego mienia. Zazwyczaj robi to po to, aby zwiększyć popularność swojej firmy wśród klientów. Zamiast docierać z produktem do konsumentów poprzez marketing, uprawia niesamowicie drogą reklamę. Filantrop bywa czasem inicjatorem kampanii społecznych, a czasem nie bywa nigdzie, jeżeli pozbył się już wszystkich ubrań i min przeciwpiechotnych w domu.

Działalność edytuj

Chamberlain3

Najsłynniejszy filantrop naszych czasów

Do filantropa należy zazwyczaj kilka fundacji, które praktycznie nigdy nic dobrego nie robią (i nie chodzi tu o to, że Afrykańczycy nie dostają dobrego jedzenia, tylko złe) i reklamują się hasłami w stylu tutaj wymienionych:

  • W Afryce co trzy sekundy umiera dziecko. Z pomocą naszej fundacji może umierać co 2 sekundy!
  • W Burkina Faso skokiem cywilizacyjnym jest motyka. Masz starą motykę? Podziel się!
  • W Ugandzie ludzie walczą o jedzenie. Gotowi są za nie zabić. Dzięki naszej fundacji każdy dostanie łopatę i zje ciepły w tamtych warunkach posiłek.
  • W RPA ludzie wciąż nie mogą się otrząsnąć z chaosu apartheidu. Niech się więc nie otrząsają – nasza fundacja da im śnieżnobiałe ręczniki!

Znani filantropowie edytuj

  • Ronald McDonald – twórca teorii o niezbędności tłuszczów zwierzęcych dla zaspokajania podstawowych funkcji życiowych. Prowadzi sieć przytulnych restauracji.
  • John Rockefeller – finansuje budowę szybów naftowych i edukację (z wyjątkiem ekonomii, żeby nie mieć przeciwników) tuż nad nigeryjskim wybrzeżem, dzięki czemu miejscowe dzieciaki osiągają stopniowo wyższy pułap wystrzału. Na razie przeżywa co czwarte z nich.
  • Bill Gates – sfinansował film Blue oraz niebieskie ekrany.
  • Mozilla – finansuje spokój internautów.
  • Neville Chamberlain – filantrop angielski. Przechadzając się pewnego razu po jednym z pokojów na Baker Street uznał, że mu się znudził i postanowił oddać go w dobre ręce.

Polski Hydraulik wykadrowany To jest tylko zalążek artykułu o zawodach. Jeśli harujesz w tym zawodzie od młodości – rozbuduj go.