Fireball

Kula Ognia
Wykonawca Deep Purple
Wydany lipiec 1971
Nagrywany od września 1970 do czerwca 1971
Gatunek Hard rock, heavy metal
Długość za krótki
Wytwórnia Ci od Królika Bugsa
Producent jakiś pięciu gości
Następny Album Głowa Maszynisty
Poprzedni Album W skale

Fireball (ang. Fajerbol Kula Ognia) – piąty drugi album prawdziwej Głębokiej Purpury. Po sukcesie poprzednika członkowie zespołu mieli tyle hajsu, że zamiast komponować nowe utwory zaczęli ostro imprezować[1]. Album ten podzielił fanów na dwie grupy – tych, którzy uważali, że jest genialny[2] oraz tych, którzy jednoznacznie stwierdzili, że to gówno[3]. Sami muzycy byli z płyty niezadowoleni, nie licząc Gillana. Do dziś krążą legendy o hipsterach wyznających tę płytę, prawdopodobnie zakamuflowanych masochistach, bo kto normalny by tak się zadręczał. Muzycznie to jedna wielka wiocha z mieszanką country i funku.

[edytuj] Lista utworów

  1. Fireball – wybitne arcydzieło. Tekst miał być o miłości a wyszedł o niczym. Do tego zawiera on solo basowe[4].
  2. No No No – nie, nie, nie to po prostu beznadziejny wypełniacz.
  3. Demon's EyeSzatan jest nawet tutaj. Nikt nie miałby nic do niego gdyby nie to, że na brytyjskiej wersji sprzątnął miejsce dobrej piosence.
  4. The MuleZły powraca wraz z super szatańskim solo na garnkach.
  5. Fools – ohoho, zapędziliśmy się... Prawdziwe arcydzieło na miarę Child in Time. Uwagę przyciąga doskonały narkotyczny środek utworu, idealny podkład do tripa.
  6. No One Came – proroczy tekst o tym, jak nikt nie przyszedł, aby kupić ten album w sklepie[5].

Bonus:

  1. Strange Kind Of Woman – utwór wydany w USA zamiast Oka Szatana. Generalnie został singlem i całkiem sporym przebojem. Opowiada o dziwnym rodzaju kobiety – reszty domyśl się sam!

[edytuj] Twórcy

Przypisy

  1. Co wpłynęło na jakość nowego „tworu”
  2. Gillan
  3. Reszta zespołu oraz świata
  4. Serio, nawet je słychać
  5. Wina Napstera!
  6. Wcale nie bawił się w Twoją żonę!
Nasze strony
Przyjaciele