FANDOM

Five Nights at Freddy's 3 (pol. Springtrap i spółka) – trzecia z gier z tej serii autorstwa Scotta Cawhtona. W niej wcielamy się w strażnika, o dziwo nie pizzerii, a domu strachów, gdzie jesteśmy wtajemniczeni w sektę Lalusia Phone Dude.

Fabuła edytuj

Jest rok 2023. Po wydarzeniach z gry Five Nights at Freddy's 2 twórcy pizzerii zrobili dom strachów, w którym jest tylko jeden animatronik – Springtrap. Oczywiście, musiał zwołać na imprezkę swoich ziomków, którzy wywołują rozCenzura2banie systemu kamer i innych dupereli. Sami jednak są halucynacjami po prochach Springtrapa.

Postacie edytuj

  • Springtrap (albo Springi) – robot-królik o rzygowym zabarwieniu. Jako jedyny chce cię dorwać. W tym kostiumie znajduje się Purple Guy, bo zobaczył swoje ofiary jako duchy. On ma przyjaciół, które działają na nas jako halucynacje. Nazywają się Phantomy. Oto te osobniki:
    • Phantom Freddy[1] – halucynacja, która znajduje się za naszym oknem. Jest na spacerze. Jeśli za długo będziemy się na niego patrzeć, zrobi jumpscare[2] i popsuje wentylację (w szóstej nocy raczej całą grę).
    • Phantom Chica[3] – halucynacja. Pojawia się w rzadko w automacie na kamerze 7. Jeśli ją zobaczymy, to po obrocie w stronę drzwi zrobi dziwny jumpscare odruch warunkowy i popsuje nam jak w przypadku tego wyżej wentylację.
    • Phantom BB (zwany też jako Dziecko Gwałciciel) – Tak. Ten jCenzura2any skCenzura2el powrócił jako „zjawa” albo „duch”. Jego spotkamy najczęściej. Najgorszy z najgorszych. Po gazecie ze spółki 2, dowiemy się, że z Toy'ami i Marionetką został spalony. Teraz powrócił się zemścić. Gdy pojawi się na kamerach jego facjata, to zrobi jumpscare i dalej wiecie co (choć jeśli szybko zmienisz kamerę, to unikniesz dżampskera). Ale jego śmiech z 2 oddala Springa, bo chce go uciszyć, ale dowiaduje się, że to prank.
    • Phantom Puppet (Poopet) – można go rzadko zobaczyć na kamerze 8. W przeciwieństwie do innych postaci, ta nic nie rozCenzura2e, ale za to lata nam przed oczami i uniemożliwia robienie czegokolwiek.
    • Phantom Mangle – nie znamy o niej wielu faktów, ale za to wiemy, że wywali nam dźwięk. Spotkamy ją rzadko jako zastępczyni głowy Foxy'ego.
    • Phantom Foxy – on się od razu pojawi w biurze, gdy będziemy spamować kamerą. Jeśli będziemy powoli się odwracać to nic nie zrobi, ale jeśli za szybko, to skoczy na nas i po kamerach. Czasami jest bug, który powoduje że P. Foxy nie skoczy nam na pysk. Wtedy Springi[4] skoczy nam na pysk.

Noob w Five Nights at Freddy's 3 edytuj

  • Nigdy nie przejdzie pierwszej nocy.
  • Dziwi się, że Phantomy go nie zabijają…
  • …ale dziwi się, jak zrobi to Springtrap.
  • Nie resetuje systemów.
  • Dziwi się, jak nigdzie nie ma Springtrapa (a jest on w wentylacji, której widoku nie umie oczywiście sprawdzić)…
  • …ale jak się dowie, jak przełączyć się na wentylację, nie wie co zrobić ze Springtrapem, więc szuka audio.
  • Jak zobaczy Phantom BallonBoya/Chicę/Mangle/Marionetke w kamerze, to dziwi się, że jak ją wyłączy, to są od razu w jego biurze i myśli, że to bug.
  • Tak samo dziwi się, że reszta Phantomów jest w jego biurze, a nie było ich w kamerze.
  • Próbuje schować się przed Springtrapem za kamerą/panelem errorów.

Pr0 w grze edytuj

  • Nikt mu nie uszkadza kamer ani wentylacji.
  • Trzyma w szufladzie biurka zapas batoników Snickers dla Springtrapa, żeby znów stał się Bonnie'im.
  • Phantomy nie naskakują na niego, to on na nie napada. A nie, to potrafi tylko Chuck Norris

Przypisy

  1. Bóg wie kto
  2. Prawdopodobnie dlatego, że nie chce, żebyśmy patrzyli się na to, jak śmiesznie jest łazić z jedną nogą
  3. Fani gry mówią na nią: arbuz
  4. Nawet jeśli jest tak daleko, że trochę czasu mu to zajmie