FANDOM

Five Nights at Freddy's 4: The Final Chapter[1]ostatnia gra z serii FNaF, której twórcą jest niezależny Skot Kałton. W Halloween 2015 został wydany dodatek do gry ze zmienionymi postaciami, jakby sam ryj uroczej[2] Chici nas nie zsyłał na zawał.

Fabuła edytuj

Jesteśmy w roku 1982 albo 1983[3]. Znajdujemy się w domu prawdopodobnie syna Purple Guy'a (teorie, oj, teorie), którego poznaliśmy w poprzednich częściach. Jest on w śpiączce po ugryzieniu Fredbear'a, do którego wsadzili koledzy jego brata (jak i sam on), a teorie spiskowe mówią, że zapewne w zemście za spalenie działeczki marihuany. Synek pewnego razu budzi się w nocy, bo coś na niego czyha i musi dotrwać pięć[4] nocy.

Postacie edytuj

Jak w każdej grze tej serii, są cztery główne postacie, które podążały za nami we wszystkich czterech odsłonach, ale że w międzyczasie mieli obijane dosłownie wszystko oraz jeden z nich był chyba w Czarnobylu, to ich wygląd zmienił się ze słodkich na koszmarne. Razem z nimi przybyło jeszcze trzech gości. Poznajcie ich:

  • Nightmare Freddy - mówiłem, że jeden z nich był chyba w Czarnobylu? To jest właśnie ten. Ma na sobie trzy głowy swoich podobizn, które w grze znajdują się na łóżku. Gdy będzie ich komplet, to będziemy mieć po chwili jumpscare albo przy łóżku, albo na środku pokoju. Ze względu na Fredziaczki, na jego zgrabnym ciałku został obwołany następcą Pedobeara.
  • Nightmare Bonnie - ten w ogóle się nie zmienił poza wielką dziurą na brzuchu. Stracił swoją wierną gitarę, ale i bez niej jest straszny. Ma dwa jumpscary: jeden w korytarzu, który jest bardzo straszny, gdy zapomnimy, który klawisz odpowiada drzwiom. Drugi będzie w pokoju, gdy nic nie zrobimy z lewej strony.
  • Nightmare Chica - nadal żółta, ale już nie zezowata, tylko ślepa na jedno oko. Tak się zajadła pizzą, że wyrosła jej trzecia szczęka. Tak samo jak Bonnie i Freddy posiada dwa jumpscary: pierwszy podobnie jak u Bonniego, a drugi wykonuje jej ciastko, które wygląda trochę lepiej.
  • Nightmare Foxy - pojawia się w szafie i w korytarzach. Miał on mieć długi jak chCenzura2 język, ale w finalnej wersji obcięto mu go. Gdy pojawia się w szafie, najlepiej zamykać jej drzwi, dopóki nie zmieni się w pluszaka. W „Halloween Edition” Foxy'ego zastąpił/a Nightmare Mangle.
  • Nightmare Fredbear - animatronik, który pojawia się od piątej nocy od czwartej rano wzwyż. Najwolniej się porusza, ale zachowuje się jak wszystkie animatroniki[5]. Gdy na niego dłużej popatrzymy, może zrobić nam jumpscare i koniec gry.
  • Plushtrap - jedyny animatronik, który ma swoją minigierkę. Po każdej nocy można go zastać siedzącego na krzesełku, ale porusza się tylko, gdy nikt nie patrzy. Jeśli przybliży się do nas i siądzie na iksie, zrobi zjaraną twarz i ominiemy dwie godziny następnej nocy. Ale gdy nie zdążymy, pokłapie swoim ryjem i przegramy z nim jak z hazardzistą w karty. W „Halloween Edition” jego rolę przejął Nightmare BB.
  • Nightmare - animatronik, który ma przeznaczoną dla siebie noc. Jest nieprzewidywalny i zawsze znajduje się pod drzwiami, w szafie i na łóżku. Przypomina wyglądem czarnego Fredbeara[6]. Gdy zrobi jumpscare, crashuje nam grę[7]. W „Halloween Edition” jest zastąpiony przez równie straszną/ego Nightmarionne.

Halloween edytuj

Scott z okazji Halołin zrobił taki dodatek, w którym zastąpił niektóre animatorki. O to one:

  • Jack-o-Bonnie – zastąpił N. Boniacza. Zmienił mu się kolor na brązowy, a sam świeci na pomarańczowo przez dziury. A dodano jeszcze kilka dziur.
  • Jack-o-Chica - Chica tak bardzo chciała pizzy[8], że oszalała i została opętana przez Halloween.
  • Nightmare Mangle - Foxy był zmęczony tym, że dostawał po ryju latarką i oczy od drugiej nadal go tak bolą[9], że zatrudnił Mangle do tej roboty, tylko najpierw przyszedł do Nightmare'a, który ją zmienił w Koszmara. Myślała, że to nie będzie tak trudne, a jednak.
  • Bajkowy Debil Nightmare BB - Scott tak nas nienawidzi, że zwolnił Plushiego, a w jego miejsce zatrudnił tego gnoja.
  • Nightmarionne – koszmar rzucił to w pCenzura2u i zatrudnił Marionetkę do tej roboty. On(a) dodał(a) sobie Mjuzik Bokca z drugiej części, żebyśmy nie słyszeli, jak idzie po nasze dupsko.

Przypisy

  1. Taaa, jasne
  2. kiedyś
  3. A chCenzura2 wie
  4. No trochę więcej, ale nieważne
  5. Albo to te same animatroniki w kostiumach
  6. Ale tak naprawdę jest przezroczysty
  7. Podobnie jak Golden Freddy we FNAF 1
  8. Której nie było w domu
  9. W trzeciej pojawiał się tak rzadko, że oczy nie odpoczęły