Fobos

Fobos.jpg

Fobos sama w sobie

Fobos (również Phobos, gr. strach) – jeden z dwóch satelitów Snickersa, często niepoprawnie zwanego Marsem. Lubi dominować, jest większy od swojego ziomka Deimosa. Do Snickersa ma również znacznie bliżej, jest jego lepszym kumplem.

[edytuj] Odkrycie

Jak już powszechnie wiadomo, Amerykanom często się nudzi, więc nic dziwnego, że to właśnie stamtąd pochodzi odkrywca Phobosa – astronom Asaph Hall. Tego zacnego odkrycia dokonał 18 sierpnia 1877 o godzinie 9:14, w czasie, gdy normalni ludzie pracują albo stwarzają pozory, że pracują.

W 2011 Rosjanie wystrzelili sondę Fobos-Grunt, żeby zabrała skrawek tamtego gruntu, jednak usterka systemu doprowadziła do straty kontaktu z sondą, po czym spaleniem w atmosferze 15 stycznia 2012.

[edytuj] Życiorys

W niezbadanej dokładnie przeszłości musiał pokłócić się z jakimś kolesiem i nieźle oberwać. Uderzenie spowodowało powstanie olbrzymiego krateru o średnicy 10 km. Na cześć żony odkrywcy Fobosa krater został nazwany Sitckney. Zapisała się kobiecina w gwiazdach.

Nuvola apps kmoon.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny astronomii. Jeżeli będziesz pierwszym człowiekiem na Marsie – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach