Framing Armageddon

Framing Armaggedon: Something Wicked Pt. 2
Wykonawca Zamarznięta ziemia
Wydany 2007
Gatunek power metal
Długość za krótki
Wytwórnia SPV
Producent Jon Schaffer
Następny Album Ukrzyżowanie człowieka: Coś złego cz. 2
Poprzedni Album Piękne brzemię

Framing Armageddon:Something Wicked Part 1 – ósmy album Iced Earth, ostatni z drzyjomordem. Opowiada on historię o tym, że światem rządzą Żydzi masoni Reptilianie Setianie. Cała historyjka utrzymana jest w klimacie mocno powermetalowym.

[edytuj] Lista utworów

  1. Overture (Uwertura) – prawie dwuminutowy wstęp grany na jakichś idiotycznych bębenkach. Aby nie zanudzić słuchacza na śmierć pod koniec mamy dodatkowo chórki.
  2. Something Wicked (Part 1) (Coś złego (część 1)) – po stosunkowo brutalnym przejściu Owens zaczyna śpiewać o tym, że miał wizję, w której ujrzał przeszłe losy ziemi. Odkrywa, że ludzie nie byli pierwszymi istotami rozumnymi na świecie i ma ochotę się z tego powodu pociąć, zwłaszcza, że ta wcześniejsza rasa ma sterować światem z woli Wielkiego Architekta (a zatem jednak masoni).
  3. Invasion (Inwazja) – niby utwór instrumentalny, w zasadzie jednak są to jakieś rozpaczliwe wrzaski. Symbolizować to ma najazd ludzi z kosmosu na wspomnianych Setian.
  4. Motivation of Man (Motywacja człowieka) – tutaj zaś jest pokazane brutalne potraktowanie Setian. Wynikało z tego, że Setianie byli niearyjscy i zajmowali przestrzeń życiową ludziom.
  5. Setian Massacre (Masakra Setian) – już wujek Adolf pokazał dobitnie, co należy robić ww takich wypadkach jak powyższe. Utwór opisuje malowniczo przedstawioną masakrę ludu Setian. Dziesięciu tysiącom z nich udaje się jednak uniknąć masakry.
  6. A Charge to Keep (Ładunek do trzymania) – wspomniane wyżej niedobitki udają się na wschód, zgodnie z zasadą, że tam musi być jakaś cywilizacja. W końcu docierają jednak do gór (Ural?), gdzie się kryją.
  7. Reflections (Refleksje) – króciutki utwór, który spowalnia nieco tempo po poprzednich. Przedstawia lęk wodza ocalałych Setian przed rozwiązaniem ostatecznym czyli sprowadzeniem opadu radioaktywnego, który wymaże ludziom pamięć.
  8. Ten Thousand Strong – piosenka rozpoczyna się niemożebnym wrzaskiem Owensa. Przedstawia kłótnię wodza Setian z dwunastką kapłanów. W końcu dochodzą oni do wniosku, że w wyniku wspomnianego zachmurzenia zaszczepią ludziom potrzebę posiadania religii oraz wizję nadciągającego końca świata.
  9. Execution (Egzekucja) – kolejny niewiele wnoszący utwór instrumentalny. Grany na jakichś indiańskich piszczałkach. Pod koniec Owens się drze (też nowość, naprawdę...).
  10. Order of the Rose (Order Róży) – nieświadomi niczego ludzie świętują, a tymczasem Setianie przygotowują się do rytuału, który sprowadzi upragnione Zachmurzenie. Ukazany zostaje koniec ludzkiej rasy wywołany nadejściem Antychrysta po dziesięciu tysiącach lat. Cały utwór jest powolny i ponury.
  11. Cataclysm (Kataklizm) – pada sobie deszczyk, pada...
  12. The Clouding (Zachmurzenie) – długi, nastrojowy utwór. Opowiadany jest z perspektywy człowieka, który obudził się po deszczu i nie wie, co się stało, kim jest, ani co robi. W pewnym momencie następuje jednak zmiana perspektywy narracyjnej, która pokazuje indoktrynację, jaką poddają nas Setianie, sterując ludzkimi motywami. To ma być przyczyną wszystkich konfliktów zbrojnych na ziemi.
  13. Infiltrate and Assimilate (infiltrować i asymilować) – piosenka o tym, że przyszłość ludzkości została spisana na kolanie przez przywódcę Setian w pijackim widzie.
  14. Retribution Through the Ages (Odkupienie przez wieki) – dalsza część losów ludzkości z perspektywy Setian siedzących sobie bezpiecznie w ukryciu. Piosenka została obdarzona całkiem ładnym solo gitarowym.
  15. Something Wicked (Part 2) (Coś złego (część 2)) – utwór instrumentalny. Tym razem długi, bo aż trzyminutowy. Znów do łask wracają bębenki z intra.
  16. The Domino Decree (Dekret domina) – piosenka opowiada o tym jak ludzkość wznosi wieżę Babel, która rozpada się, a potem... to chyba już gdzieś było. W każdym razie do warstwy muzycznej tego utworu śmiał wtrącić się Owens, co było najpewniej przyczyną jego późniejszego wyrzucenia z zespołu.
  17. Framing Armageddon (Sfabrykowany Armagedon) – utwór opowiada o okolicznościach narodzenia Antychrysta Seta Abominae. Jego nadejście miał zapowiadać specjalny układ gwiazd.
  18. When Stars Collide (Born Is He) (Gdy gwiazdy kolidują (Urodzony jest On)) – po sześciu godzinach, sześciu dniach i sześciu miesiącach od Zachmurzenia pojawia się oczekiwany układ gwiazd.
  19. The Awakening (Przebudzenie) – outro albumu, w którym następują narodziny wspomnianego Seta. Antychryst rodzi się oczywiście w przykładnej, heteroseksualnej setiańskiej rodzinie.

[edytuj] Twórcy

  • Tim Owens – wokal
  • Jon Schaffer – gitary, w tym akustyczne i basowe
  • Brent Smedley – bębny
  • Dziki tłum ludzi wymienionych drobnym druczkiem na dole okładki albumu – dodatkowe gitary, wiolonczele, klawisze, wokal operowy, chórki
Nasze strony
Przyjaciele