Fuzja klubów

Fuzja klubów – skomplikowane zjawisko w świecie sportu polegające na przekształcaniu się klubów piłkarskich. Najczęściej z dwóch bankrutujących klubów powstaje jeden średnio bankrutujący i drugi bardzo bankrutujący.

[edytuj] Opis zjawiska

Fuzja klubów ma kilka wersji. W najczęstszej dwa bankrutujące kluby łączą siły tworząc jeden klub uchodzący w tłoku oraz drugi klub będący dziwną parodią klubu.

[edytuj] Wersja „odsiewu plewów”

BankrutA(ligaX)+BankrutB(ligaX)=Bankrut\tfrac{max(A)+max(B)}{2}(ligaX)+Bankrut\tfrac{min(A)+min(B)}{2}(ligaX-2)

Powyższy wzór ukazuje skomplikowaną zależność, w wyniku której, z dwóch klubów powstaje jeden zbierający co najlepsze z obu i zostający w lidze X, podczas gdy do drugiego klubu idzie co najgorsze i jest degradowany o dwie klasy rozgrywkowe.

[edytuj] Wersja „zmian loga”

To bardzo chytra wersja fuzji klubów. Tutaj wzór jest nieco inny.

BankrutA(ligaX)+StabilnyB(ligaX)=alreadynotBankrupt\tfrac{max(A)+max(B)}{2}(ligaX)+StablinyNowy(ligaX-2)

Ten wzór jest zaprzeczeniem teorii, że nic w przyrodzie nie ginie, bowiem nagle zginęły długi. wystarczyło przenieść nazwę bankruta na nazwę klubu ze stabilnymi finansami, zmieniając w nazwie literkę lub rozszerzenie typu KS/FC/CF/CD/CU po czym prawdziwy stabilny klub zdegradować o dwie klasy rozgrywkowe w dół. Dawny bankrut nie istnieje, stabilny klub ma nowe logo i więcej kasy a jego alter ego gra 2 ligi niżej. Istnieje też polska wariacja tego systemu gdzie łączy się nazwy klubów tworząc nienaturalne twory. Tak powstały między innymi Stasiak KSZO Celsa Ostrowiec Świętokrzyski, Ceramika II/WOY Bukowiec Opoczyński, Lechia/Olimpia Gdańsk dzisiejsza Polonia Warszawa czy Pogoń Szczecin.

[edytuj] Wersja „Scalania”

Banalnie prosta wersja. Mamy dwa kluby, bierzemy je do rąk, ściskamy tak mocno aż powstanie czarna dziura, która wessie wszystkie długi obu klubów. Następnie zamykamy dziurę i voila mamy nowy nikomu nieznany klub sportowy...

KlubA+KlubB=KlubC

W ten cudowny sposób ze związku Błękitnych Wronki z Czarnymi/Wromet Wróblewo narodziła się Amica Wronki, która później weszła w system zmian loga i dała drugi oddech Lechowi Poznań.

[edytuj] Najidiotyczniejsze fuzje wszech czasów

[edytuj] 1. Fuzja bydgoskich klubów

Kluby Zawisza Bydgoszcz i Chemik Bydgoszcz w 2001 roku próbowały połączyć siły. Jednak w wyniku błędów formalnych doszło do kuriozalnej sytuacji, w której powstały dwa kluby - > Chemik/Zawisza Bydgoszcz (III liga) i Zawisza/Chemik Bydgoszcz (IV liga). Na szczęście nie była to reakcja nieodwracalna. Chemik/Zawisza stał się Chemikiem po rozszczepieniu z połową Zawiszy, a Zawisza/Chemik stał się Zawiszą po połączeniu z Kujawiakiem Hydrobudową Włocławek. W trakcie reakcji na wierzch wyszły wcześniejsze połączenia z KP Konin... Ostatecznie z czterech klubów zostały dwa a Kujawiaka i KP Konin prezesi klubów do dziś nie mogą znaleźć...

[edytuj] 2. Fuzja Ptak+Stasiak

W wyniku działalności panów Ptaka i Stasiaka zniszczeniu uległy co najmniej cztery kluby.

Najpierw pan Stasiak nazwał klub w Gomunicach swoim imieniem po czym przeniósł do Opoczna. Stamtąd zabrał klub do Ostrowca Świętokrzyskiego, gdzie wypakował wszystkie kluby, które już miał tworząc molocha Stasiak KSZO Celsa Ostrowiec Świętokrzyski z Ceramika II/WOY Bukowiec Opoczyński. Następnie spakował manatki zabierając połowę KSZO i przeniósł się do Piotrkowa, skąd z panem Ptakiem przeniósł się do Szczecina, gdzie założył klub, który zresztą później nagle zdezintegrował.

[edytuj] 3. Fuzje Pogoni Szczecin

W wyniku zbyt dużej ilości fuzji Pogoń Szczecin zniknęła.

[edytuj] Podsumowanie

Jak widzimy, fuzje w rękach partaczy to broń niezwykle destrukcyjna, choć jak udowodniliśmy niszcząc jedno tworzymy drugie. I na tym polega druga twarz sportu...

Nasze strony
Przyjaciele