FANDOM

Wilber-gimp

Logo GIMPa przedstawia odciętą głowę kojota z wyłupiastymi gałami i szczotką w gębie

Co to, kCenzura2a, jest?

Przeciętny polak o GIMPie

GIMP (skrót od Gimbusowy Informatyczny Malujący Program) – darmowy program komputerowy służący do irytowania rysowania lub malowania (nie jesteśmy jeszcze do końca pewni, bo nie używamy), który włącza się tylko pięć milionów sekund i składa się z trzech okien, które się na siebie nakładają. Normalnie full wygoda, nieprawdaż? My też tak myślimy. W GIMPie robi się zwykle fotomontaże do szpanowania przed znajomymi (np. gazela z głową królika i z marchewką w dCenzura2ie), i często także arcydzieła w stylu „nie, nie brałem nic”. Maskotką GIMPa jest świnia kojot z wyłupiastymi gałami, Wilber, i jak sama nazwa wskazuje, programu używają tylko gimbusy.

Cechy edytuj

Strohballen

Możliwości edytuj

  • Malowanie za pomocą pędzla,
  • Rysowanie za pomocą ołówka,
  • Zaznaczanie,
  • Rysowanie wzorami,
  • Tworzenie własnych pędzli,
  • Przerabianie obrazka żula z pod monopolowego.

W GIMPie jest tyle możliwości, że moglibyśmy je tu wymieniać do końca świata, ale GIMP i tak ssie, więc są bezużyteczne.

Historia edytuj

W 1995 menel znalazł Commodore 64 na śmietniku i zaczął konstruować badziewne programy i systemy, takie jak między innymi Win$hit, Linux, i sam GIMP. Tak właśnie powstało całe to badziewie. Jako, że ten menel później jeszcze na tym śmietniku znalazł modem, to zareklamował ten syf online. W ten sposób użytkownicy dowiedzieli się o „jedynym słusznym programie rysowniczym”. Mimo, że minęło prawie dwadzieścia lat, program jest dalej na wersji 2.8. Naprawdę, GIMP?

Maskotka edytuj

Menel, który znalazł Commodore na śmietniku, wcześniej już opisany, narysował kojota z wyłupiastymi gałami i szczotką w gębie. Gdy znalazł modem, to jeszcze wmówił wszystkim, że to jest maskotka programu. Tak naprawdę jest to tylko logo programu, ale menel się uparł i wszyscy nazywają to maskotką. Jakiś idiota nazwał ją Wilber. Ciekawostką jest fakt, że Microsoft Word twierdzi, że to słowo nie istnieje.