Game Maker Language

Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:

Inne języki komputerowe:

edytuj ten szablon

Game Maker Language (ang. gra twórca język) – pierwszy język programowania, którego uczy się programista w wieku poniżej 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy WinShit. Jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu niecodziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.

[edytuj] Wersje

  • 1.0 – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
  • 2.0 – istny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
  • 3.0 – w wersji tej została dodana komenda „exec BSoD”. Wtajemniczeni wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.
  • 4.0 – wersja ta dodała kolejną komendę, jeszcze straszniejszą od poprzedniej – „exec Windows”. Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.
  • 5.0 – pierwsza wersja, którą zaczęły się interesować dzieci neo, gdyż dołączała ona wirusa, w którym przez postawienie dwóch klocków mogliśmy zobaczyć, jak piłeczka lata bez sensu w obie strony.
  • 6.0 – ta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.
  • 7.0 – płatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!
  • 8.0 – najlepszy język programowania! To na niej powstały takie gry jak Crysis 2 czy Battlefield 3. Umożliwia operację na dziesięciu wymiarach, generuje własne gry, może służyć jako system operacyjny i potrafi zamówić pizzę, zrobić kawę oraz wynieść śmieci.
  • 9.0 alpha – długo oczekiwana wersja próbna. Umożliwia cofanie czasu, klonowanie ludzi, genetyczne modyfikowanie jedzenia, bada tętno oraz napięcie powierzchniowe skóry. Wersja beta nie zostanie utworzona, ponieważ zniszczyłaby świat.

[edytuj] Działanie

Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.

Nasze strony
Przyjaciele