FANDOM

Ganymede g1 true-edit1

Panikujący Ganimedes

Ganimedes – największy księżyc w Układzie Słonecznym, okrąża Jowisza. Maminsynek i strachajło.

Charakter edytuj

Ganimedes jest spory. Większy nawet od Merkurca, który jest przecież planetą. Nie chce opuścić rodzinnego domu Jowisza i zostać sławnym wśród mieszkańców Ziemniaka jako dziewiąta planeta Układu S. Dlaczego? Ze względu na swoj maminsynkowaty charakter. Będziesz upierdliwy i znów spytasz – dlaczego? Ano dlatego, że dawno temu, za planetoidami i asteroidami, mały Ganimedes chciał pokazać rodzeństwu, jaki to jest odważny. Odleciał od Jowisza, zbliżył się do pasa planetoid i… dostał. Ból oraz blizny wywarły na jego psychice silny wpływ. Teraz wszystkiego się bidak boi. Czasami boi się nawet komet przelatujących obok swojego tatusia Jowisza i ucieka w sino-szarą dal (tak, że go nawet w teleskopie nie widać) i wraca po kilku tygodniach, kiedy już jest po sprawie.

Historia edytuj

Nie wiadomo jak powstał i gdzie. Wiadomo, że Jowisz go przechwycił. Prawdopodobnie pierdyknął w jakąś inną planetę pierdyliard lat temu i się tak rozpędził, że go Jowisz zatrzymał i nie chce go wypuśćić.

Powierzchnia edytuj

Jak wylądujesz na tym księżycu, zapewnie zechcesz się rozejrzeć dookoła, i co zobaczysz?

  • Patrzysz na północ – skały;
  • Patrzysz na wschód – skały;
  • Patrzysz na zachód – skały;
  • Patrzysz na południe – skały;
  • Patrzysz w dół – skały;
  • Patrzysz w górę – Ogromny skurczybyk Józek, który daje złudzenie, jakby zaraz Ganimedes miał w niego pierdyknąć.

Atmosfera edytuj

  • Jowiszan potasu – 20%;
  • Pierdy Jowisza – 25%;
  • Strachajłan węgla – 20%;
  • Dwutlenek spieprzania – 35%.

Już po składzie atmosfery widać, że Ganimedes wszystkiego się boi.

Nuvola apps kmoon To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny astronomii. Jeżeli wiesz, z której strony rakieta ma ostry koniec – rozbuduj go.