Gary Moore

Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy brytyjskiego wirtuoza gitary. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Gary-Moore-at-Pite-Havsbad.jpg

Kiedy naprawdę chce Ci się srać, ale musisz dokończyć tę jedną solówkę

Gary Moore (pol. gary myj, właściwie Robert William Gary Moore; ur. 4 kwietnia 1952 w Belfaście, zm. 6 lutego 2011 w Esteponie) – brytyjski muzyk, wirtuoz gitary, wokalista, kompozytor, multiinstrumentalista, autor tekstów piosenek, Irlandczyk pochodzący z wybuchowej północy i Bóg wie co jeszcze.

Znany z kariery solowej, kilku krótkich powiązań z grupą Thin Lizzy oraz zespołu psychedelicznorokowego z lat 60. XX wieku, Skid Row – tego co nagrał kilka biesiad ułożonych z cichego, bluesowego pobrzdękiwania, a nie tego co nagrał kilka metalowych hitów w latach 80. i 90. – to był inny zespół, i inna okazja do pozwu w sądzie. Moore grał również przez krótki okres z zespołem Jona Hisemana – Colosseum II. W latach 90. wraz z perkusistą Gingerem Bakerem i basistą Jackiem Bruce'em – czyli z byłymi członkami zespołu bluesowego Cream – założył trójkąt rockowe trio[1], które oryginalnie nazwano Bruce-Baker-Moore.

Podczas kariery solowej nagrał takie bluesrockowe hity jak Parisienne Walkways, Empty Rooms, Out in the Fields – z Philem Lynottem, czy After the War.

6 lutego 2011 zmarł we śnie w hotelu w Esteponie w Hiszpanii, najprawdopodobniej na zawał serca.

Przypisy

  1. Teraz już raczej solo, bo tylko Ginger Baker przeżył z całej tej nieświętej trójcy

Crystal Clear app knotify.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny muzyki. Jeśli wytrzymasz 10 minut w słuchawkach – rozbuduj go.

P vip.svg To jest tylko zalążek artykułu biograficznego. Jeśli widziałeś tę osobę na ulicy – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele