Geezer Butler

Heaven And Hell 4

Taki no… basista

Geezer Butler (właśc. Terence Michael Joseph Butler, ur. 17 lipca 1949 w Birmingham) – ćwierćlegendarny basista Black Sabbath, zdaniem wielu fanów prawdziwa przyczyna sukcesu zespołu. Jak na prawdziwego satanistę przystało jest wegetarianinem, gdyż nie chce zjadać niewinnych zwierzątek[1]. Podaje się jednocześnie za wielkiego miłośnika kotów, co jest dziwne, wszak jak można wypowiadać się na temat smaku czegoś, czego nigdy się nie jadło.

[edytuj] Życiorys

Swoją karierę muzyczną Geezer rozpoczął dopiero w Black Sabbath, gdzie grał od momentu utworzenia zespołu do 1984 roku, kiedy to podobnie jak Bill Ward stwierdził, że mu się nie chce. W 1985 sformował coś nazywane Geezer Butler Band i zagrał z nimi cały jeden koncert. Rok później podczas wpatrywania się w jednego ze swoich kotów[2], znalazł oświecenie i napisał kilka piosenek, które później znalazły się na albumie Dehumanizer, który stał się jednocześnie powrotem Geezera do Black Sabbath. Nie wysiedział tam jednak długo, gdyż w 1995 zdecydował się zagrać na albumie solowym Osbourne'a, Ozzmosis, po czym wraz z nim wrócił do Black Sabbath, gdzie grał do 2010, gdy grupa zawiesiła działalność z powodu śmierci Ronniego Jamesa Dio. Potem zaistniał ponownie dołączając do reaktywowanego Black Sabbath z Ozzy'im Osbournem.

[edytuj] Dyskografia

Info Główny artykuł: Dyskografia Black Sabbath

[edytuj] Płyty solowe

  • Plastic Planet (1995, jako G//Z/R) – prawdziwa uczta dla miłośników gitary basowej i katusze dla uszu z powodu wokalisty z Fear Factory, Burtona Bella. Normalna gitara też podobno tu gdzieś jest, ale ciężko ją znaleźć.
  • Black Science (1997, jako geezer) – Geezer zmienił wokalistę na jeszcze gorszego, jeśli się dobrze wsłuchamy słyszymy też normalną gitarę
  • Ohmwork (2005, jako GZR) – podczas produkcji tego albumu Geezer zmieniał tytuły piosenek kilkakrotnie tylko po to żeby podgrzać atmosferę wokół albumu, ale i tak mało kto to zauważył.

[edytuj] Z Ozzim Osbournem

  • Ozzmosis (1995) – a tu dla odmiany basu nie słychać.

[edytuj] Ciekawostki

  • Geezer nigdy nie przeklina.
  • Lubi za to robić słit focie swoim ukochanym kotom i umieszczać ich zdjęcia w internecie.
  • Schizofreniczne teksty Black Sabbath z czasów Osbourne'a to jego dzieło, tak dla jasności.

Przypisy

  1. Taa, niewinnych… Chyba nie widział co potrafi zrobić rozjuszona krowa.
  2. Zapewne czarnego o czerwonych jak krew oczach
Nasze strony
Przyjaciele