Graham Masterton

Disambug Ten artykuł dotyczy szkockiego pisarza. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Minkagrahamka

Tak wygląda pan Masterton, kiedy się go zapyta, o czym są jego książki

Graham Masterton (ur. 16 stycznia 1946) – szkocki pisarz, który wsławił się pisaniem thrillerów, horrorów i poradników. Jego książki dobrze sprzedają się w Polsce, gdyż jego zmarła żona była Polką. Poza tym Masterton, odwiedzając nasz kraj, wychwalał polskie potrawy, takie jak wódka Finlandia i pierogi ruskie. Nie wiadomo jednak, czy potrafi mówić po polsku.

[edytuj] Niektóre dzieła

  • Manitou – seria o Indianach, fałszywym wróżbicie i walkach szamańskich bożków z maszynami do pisania.
  • Rook – seria o Jimim Rooku – nauczycielu, który, mając jedenaście lat, tak się upił, że przez resztę życia widział zjawy (których poza nim nikt jakoś nie zauważył).
  • Sissy Sawyer – o podstarzałej hipisce zajmującej wróżeniem z kart przedstawiających tak urocze rysunki, jak np. rysunek kobiety smażącej własne wnętrzności z cebulką, jajkiem i kiełbasą.
  • Zwierciadło piekieł – horror o lustrze, które trzymało w środku chłopca, którego 50 lat przed akcją książki posiekała własna babcia („bo chciał oryginalny prezent na urodziny”). Mimo że był porąbany[1], wyglądał zdrowo, a po wyjściu z lustra zrobił wielką karierę musicalową i przy okazji sprowadził na Ziemię Szatana.
  • Aniołowie chaosu – thriller o tajnej organizacji strzegącej ludzi przed lenistwem i brakiem postępu technologicznego.

[edytuj] Ciekawostki

  • Jest Szkotem, ale ma obywatelstwo brytyjskie.
  • Kiedyś, będąc w Polsce, dostał miły prezent od miłych panów.
  • Pracował kiedyś w sklepie dla panów, przez co jego książki są jakie są (np. wyrażenie z „Manitou” – „Penis z ektoplazmy”).
  • Według niego wszyscy Polacy to jedna rodzina i wszystkie Polki nazywają się Rej, Konopnicka, Chopin i Matejko.

Przypisy

  1. Prosimy nie rozumieć tego dosłownie

Jdt-str To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny literatury. Jeśli nie masz uczulenia na książki – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele