Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Grand Theft Auto: Liberty City Stories (GTA:LCS) – gra komputerowa z serii Grand Theft Auto wydana na konsole PSP i PS2. Jednak Rockstar pomylił sobie konsole, przez co gra wygląda jak tania podróbka z bazaru.

[edytuj] Fabuła

Wcielasz się w typowego, nieogolonego Włocha imieniem Toni Cipriani. Toni przyjeżdża do miasta Liberty Shitty Bóg wie po co, spotykając się z typowym ojcem chrzestnym mafii, Salvatorem Leone, i zostajesz członkiem jego mafii o skromnej nazwie Leone. Jeden koleś cię zdradza, jeden koleś próbował cię zdradzić, inny koleś cię chce zabić, twoja własna matka chce cię zabić, a Salvatore zostaje porwany. Po pewnym czasie nawet Toni zaczyna się gubić.

[edytuj] Postacie

  • Toni Cipriani – Włoch, twardziel, mafiozo. Pojawił się też w trzeciej części gry. Nie umie wymówić swojego nazwiska. Jak przystało na głównego bohatera GTA, posiada Motorolę, z której nie potrafi dzwonić.
  • Salvatore „Sal” Leone – także Włoch i mafiozo. Boss mafii Leone. Spoko gość, mimo że w GTA III został sprzątnięty przez Claude'a.
  • Donald Love – człowiek biznesu, właściciel agencji prasowej, radia oraz kandydat na burmistrza. Kolejny koleś, który był także w GTA III.
  • Vincenzo Cilli – przyjaciel, zdrajca, przyjaciel, trup. Toni rozjCenzura2ał go piłą mechaniczną.
  • Joseph Daniel O'Toole – znany jako DżejDi. Wydawał się fajny, ale jeden z Leonów go przekreślił[1]. R.I.P.
  • Ma Cipriani – stara Toniego, ciągle zawraca mu dupę, a po wszystkim nasyła na niego zabójców. Odwołuje ich po awansie Toniego.

[edytuj] Bronie

  • Pięść – standard, nikomu się nie przydaje.
  • Kastet – trochę umacnia pięść, ale po kiego grzyba ktoś chciałby zabijać Triady pięścią?!

Bronie białe:

  • Kij baseballowy – dobra rzecz, wszyscy go używają, bo jest przy kryjówce[2].
  • Pałka policyjna – kiepska, wypada policjantowi z ręki po hedszocie.
  • Maczeta – broń skośnookich, nienaostrzona jakaś.
  • Tasak – kolejna broń skośnookich, możesz ją pożyczyć z bazarku.
  • Śrubokręt – potrafi się pojawić w zupełnie losowym miejscu, broń do walczenia z wiatrakami.
  • Nóż – poważna rzecz, chociaż też jakiś tępy.
  • Kij hokejowy – dobry do gonienia starszych babci.
  • Siekierka – czy w Liberty City nie mają żadnych ostrzarek?!
  • Katana – dobra do ganiania po parku i ucinania głów Forellim.
  • Piła mechaniczna – zabawka nie dla dzieci, Toni na jej widok szaleje i wymachują nią na prawo i lewo.

Pistolety:

  • Pistolet – podstawowy ekwipunek.
  • Rewolwer – lepszy model.Potrafi przewrócić co jest bardzo przydatne.

Strzelby:

  • Strzelba – mocna zabawka, losowo pojawia się w twoim ekwipunku.
  • Krótka strzelba – lepszy model.
  • Strzelba bojowa – wygląda jak kusza, działa jak kusza, ale tak naprawdę to strzelba!

Pistolety maszynowe:

  • Uzi – małe, lekkie i można strzelać z samochodu i motoru.
  • Tec-9 – dziwna broń, nikt jej nie używa.
  • Micro-SMG – mała wersja SMG, nieprzydatna.
  • SMG – maszynka robiąca srututututu, broń dla desperatów.

Karabiny szturmowe:

  • AK-47 – maszynka robiąca srrrruuuuuuu, broń dla wariatów.
  • M4 – nie ma lipy! W rozwałkach dostajesz go z nieskończoną amunicją.

Broń ciężka:

  • M60 – ktoś wziął kałasznikowa, dokleił dwie lufy i mówi, że to minigun. Broń dla epickich samobójców.
  • Miotacz ognia – maszyna z piekła rodem, idealna na wyjście na miasto.
  • Minigun – wygląda jak odkurzacz, latasz z tym po mieście i strzelasz. Problem w tym, że nie możesz biegać.
  • Wyrzutnia rakiet – cholera jasna, rozwala wszystko dookoła, wraz ze strzelającym!

Karabiny snajperskie:

  • Snajperka – takie badziewie można sobie wsadzić do dupy[3].
  • Laserowa snajperka – dobra do strzelania do ludzi z okna mieszkania lub powiększania księżyca.

Broń rzucana:

  • Koktajl Mołotowa – do niczego. Gdy podrzucisz pod samochód, to nic się nie stanie. Gdy podrzucisz pod człowieka, ten zwieje zanim koktajl wybuchnie.
  • Granat – po prostu granat, ciężko w cokolwiek trafić.
  • Zdalnie detonowany granat – granat z pilotem, broń dla małych terrorystów.

[edytuj] (Nie)możliwości

W porównaniu do GTA: San Andreas, GTA: LCS wygląda jak zrobione przez jakiegoś nerda, siedzącego trzy tygodnie, bawiąc się 3Ds Max. Większość misji polega na pojechaniu gdzieś lub rozwalenia członków gangu. Toni nie umie pływać, wspinać się, trzymać dwóch pistoletów naraz, pilotować samolotów i śmigłowców, a jedynym budynkiem, do którego umie wejść, jest jego dom. Samochodów jest około szesnastu, a motory trzy. Rockstar wydał ulepszoną wersję, podmienił tekstury i nazwał to Grand Theft Auto: Vice City Stories.

Przypisy

  1. Podobno był jakimś szpiegiem, ale to nie zmienia faktu, że był fajny
  2. Po znalezieniu paczek ukrytych w śmietnikach
  3. Lecz przedtem upewnić się, że jest zabezpieczona
Nasze strony
Przyjaciele