FANDOM

Grand Theft Auto: Vice City Stories (czyt. gietea wajsiti storis) – gra komputerowa dla ludzi od 3 lat. Głównie dla kozaków i lanserów, którzy się chwalą nowiutkim PSP (gra wyszła również na PS2), lub szybkim komputerem (który pociągnie emulator PSP).

Fabuła

Gra przenosi nas do tajemniczego miasta Vice City, w którym wcielamy się w wojskowego strzelającego z asg. Wabi się Victor Vance. Jego pasja to lachony i rozpierducha. Amator czarnej porzeczki (czarnuch). Posiada brata Lance'a Vance'a Dance'a, który jest upośledzony. Victor zostaje zwolniony z wojska za ściąganie lachonów na służbowe komórki.

Mapa

Vice City to miasto wzorowane na Miami, gdzie każdy dom posiada swoje lachonarium. Nieważne, czy to jest odrapana rudera, czy willa na pół dzielnicy. W mieście żyją takie sławy jak: menele, pijacy, żebracy i taki małomiasteczkowy margines społeczny jak: gwiazdy popu, gwiazdy telewizji itp.

Postacie

Gra bez postaci to nie gra. To gówno. Widziałeś grę bez postaci?[1]. Oto bohaterowie VCS:

  • Victor Vance – główny gościu w grze, kolo bez skrupułów. Kozak i dresiarz. Został zabity na samym początku VC.
  • Lance Vance – szaleniec, debil, idiota i debil, lubi wkopać Victora w jakieś gówno. Upośledzony. Szpanuje swoim pistoletem na kulki, nabytym za 2 zł z sieci Tesco. Też go zabito w VC, ale dopiero na samym końcu.
  • Phil Cassidy – wiecznie naćpany pijak, taki, jak niejeden menel. Handlarz ASG.
  • Phil Collins – taki amator śpiewania. Kozak. Lubi przypierdolić z asg. Nie mylić z gościem z Genesis!
  • Ricardo Diaz – żebrak. Mieszka na chodniku i handluje tam proszkiem do prania. To on jest winny śmierci Victora w VC, za co Tomuś i jego kolega go ubili.
  • Umberto Robina – cholerny leń, prowadzi gang rowerowy i strzela się z innym gangami pistoletami na kulki.
  • Brian Forbes – taki menel z DEA; glina, kiedyś zostanie zabity z ASG Victora.
  • Jerry Martinez – główny wróg w grze, dowódca bazy „Fort Baxter”, w której mają AH-64. Ma miniguna na kulki. Daje pierwsze misje dla Victora, np. misja, w której musimy wynieść śmieci. Innym razem kazał mu sprowadzić do siebie dziwkę, za co Victora wyjebali z wojska i odtąd się znienawidzili.
  • Diego Mendez – ksywa „Diego Menda”. Wkurwia Victora.
  • Armando Mendez – brat tego powyżej. Wkurwia Victora jeszcze bardziej, bo porwał i zabił jego ukochaną kobietę.

Bronie

Jak w każdym GTA, muszą być bronie. Mamy tu całkiem spory arsenał. Oto i one:

  • Kastet – małe co nieco na twoje łapska. Skuteczniejszy od napierdalania gołymi pięściami.
  • Kij baseballowy – to taka pała, którą po pierdolnięciu ofiary w głowę można przenieść się na boisko do bejsbola.
  • Piła łańcuchowa – maszynka do skracania problemów. W dosłownym znaczeniu słowa.
  • Katana – nóż do mięsa. Made in China, choć jest napisane, że in Japan.
  • Zwykły nóż – zwykły nóż.
  • Ulepszony nóż – zwykły nóż, tylko z car-audio.
  • Pała gliniarska – pała, której używają państwa policyjne i wrogie dyktatury.
  • Kij golfowy – w połączeniu z piłeczką nieźle zbija szyby we wrogich pojazdach.
  • Toporek – coś, co skraca problemy człowieka o jego głowę.
  • Metalowa laska – dla dziadków wersji STRONG
  • Broń ASG:
    • Pistolet 9 mm – „pospolitus”, który jest w każdym gietea i w każdym tak samo spisuje się kiepsko.
    • Python – mocniejszy pistolet ASG; plastikowy kubek przebija dziesiąta, a nie jedenasta seria.
  • Elektryczne ASG:
    • Scorpion – najtańsze asg na rynku. Nie kupisz większego syfu, ale za to nie musisz przeładować co strzał, bo elektryk. I ta elektronika nie psuje się na deszczu.
    • Ingram – lepszy scorpion, tyle, że z tłumikiem.
    • mp5 – najlepszy elektryk z pistoletów maszynowych.
  • Shotguny:
    • Shotgun – zwyczajny syf i gówno. Nawet liścia trawy nie przebijesz, gdyż rozrzut połączony z antyskutecznością może co najwyżej poryć trochę ziemię parę metrów dalej.
    • Stubby szotgun – lepsza strzelba. Jak raz strzelisz, to robisz armageddon, jednak zwykle kompanowi z zadania.
    • SPAS 12 – zwykły szotgan, tylko elektryczny, i nie trzeba przeładowywać co strzał, a co dwa.
  • Snajperki:
    • Sniper rifle – zwykła snajperka. Jak oddasz z niej strzał w jakiegoś gostka, to jedzie do szpitala (lub, co częstsze, lekarze w magiczny sposób uleczają go na miejscu) i robi pod siebie z nogami do góry.
    • Sniper rifle z celownikiem – to samo, tylko elektryk i ma celownik laserowy, mierzący zwykle daleko w księżyc.
  • Karabiny elektryczne:
    • Kałach – kałach mocniejszy od mp5, z wroga robi siatkę. I to o drobnych oczkach.
    • M16 – to samo, tylko droższy, i dalej strzela.
  • Małe to i owo na kulki:
    • Granat – jak nim rzucisz w wybranego gostka, to z niego wylatują kulki (granatu, nie gostka).
    • Koktajl Mołotowa – ostry koktajl podawany w nocnych klubach (Malibu) w celu podgrzania atmosfery.
    • Detonator – granat, tylko jak go gdzieś klepniesz, to detonujesz kiedy chcesz. Coś jak pieniądz na sznurku.
  • Broń nieco cięższa od mm9:
    • Wyrzutnia rakiet – fajnie nią się rozjeżdża samochody i helikoptery, nie mówiąc o samym sobie.
    • Miotacz łognia – dobry do zapalania mózgojebów i do smażenia kiełbasy. Z pewnością z nim będzie ciepła atmosfera.
    • M249 – karabin maszynowy elektryczny, mieści 4000 kulek i robi siatkę z twojego samochodu.
    • Minigun – każdy z pewnością marzył kiedyś o takim elektryku! Robi siatkę z siatki!

Ciekawostki

  • Fabuła opiera się przede wszystkim na ASG[2].

Przypisy

  1. A przepraszam, w Saperze jest ta żółta buźka z iksami zamiast oczu
  2. Nie mów, że nie zauważyłeś!