Grand Theft Auto: Vice City Stories

Grand Theft Auto: Vice City Stories (czyt. gietea wajsiti storis) – gra komputerowa dla ludzi od 3 lat. Głównie dla kozaków i lanserów, którzy się chwalą nowiutkim PSP (gra wyszła również na PS2), lub szybkim komputerem (który pociągnie emulator PSP).

[edytuj] Fabuła

Gra przenosi nas do tajemniczego miasta Vice City, w którym wcielamy się w wojskowego strzelającego z asg. Wabi się Victor Vance. Jego pasja to lachony i rozpierducha. Amator czarnej porzeczki (czarnuch). Posiada brata Lance'a Vance'a Dance'a, który jest upośledzony. Victor zostaje zwolniony z wojska za ściąganie lachonów na służbowe komórki.

[edytuj] Mapa

Vice City to miasto wzorowane na Miami, gdzie każdy dom posiada swoje lachonarium. Nieważne, czy to jest odrapana rudera, czy willa na pół dzielnicy. W mieście żyją takie sławy jak: menele, pijacy, żebracy i taki małomiasteczkowy margines społeczny jak: gwiazdy popu, gwiazdy telewizji itp.

[edytuj] Postacie

Gra bez postaci to nie gra. To gówno. Widziałeś grę bez postaci?[1]. Oto bohaterowie VCS:

  • Victor Vance – główny gościu w grze, kolo bez skrupułów. Kozak i dresiarz. Został zabity na samym początku VC.
  • Lance Vance – szaleniec, debil, idiota i debil, lubi wkopać Victora w jakieś gówno. Upośledzony. Szpanuje swoim pistoletem na kulki, nabytym za 2 zł z sieci Tesco. Też go zabito w VC, ale dopiero na samym końcu.
  • Phil Cassidy – wiecznie naćpany pijak, taki, jak niejeden menel. Handlarz ASG.
  • Phil Collins – taki amator śpiewania. Kozak. Lubi przypierdolić z asg. Nie mylić z gościem z Genesis!
  • Ricardo Diaz – żebrak. Mieszka na chodniku i handluje tam proszkiem do prania. To on jest winny śmierci Victora w VC, za co Tomuś i jego kolega go ubili.
  • Umberto Robina – cholerny leń, prowadzi gang rowerowy i strzela się z innym gangami pistoletami na kulki.
  • Brian Forbes – taki menel z DEA; glina, kiedyś zostanie zabity z ASG Victora.
  • Jerry Martinez – główny wróg w grze, dowódca bazy „Fort Baxter”, w której mają AH-64. Ma miniguna na kulki. Daje pierwsze misje dla Victora, np. misja, w której musimy wynieść śmieci. Innym razem kazał mu sprowadzić do siebie dziwkę, za co Victora wyjebali z wojska i odtąd się znienawidzili.
  • Diego Mendez – ksywa „Diego Menda”. Wkurwia Victora.
  • Armando Mendez – brat tego powyżej. Wkurwia Victora jeszcze bardziej, bo porwał i zabił jego ukochaną kobietę.

[edytuj] Bronie

Jak w każdym GTA, muszą być bronie. Mamy tu całkiem spory arsenał. Oto i one:

  • Kastet – małe co nieco na twoje łapska. Skuteczniejszy od napierdalania gołymi pięściami.
  • Kij baseballowy – to taka pała, którą po pierdolnięciu ofiary w głowę można przenieść się na boisko do bejsbola.
  • Piła łańcuchowa – maszynka do skracania problemów. W dosłownym znaczeniu słowa.
  • Katana – nóż do mięsa. Made in China, choć jest napisane, że in Japan.
  • Zwykły nóż – zwykły nóż.
  • Ulepszony nóż – zwykły nóż, tylko z car-audio.
  • Pała gliniarska – pała, której używają państwa policyjne i wrogie dyktatury.
  • Kij golfowy – w połączeniu z piłeczką nieźle zbija szyby we wrogich pojazdach.
  • Toporek – coś, co skraca problemy człowieka o jego głowę.
  • Metalowa laska – dla dziadków wersji STRONG
  • Broń ASG:
    • Pistolet 9 mm – „pospolitus”, który jest w każdym gietea i w każdym tak samo spisuje się kiepsko.
    • Python – mocniejszy pistolet ASG; plastikowy kubek przebija dziesiąta, a nie jedenasta seria.
  • Elektryczne ASG:
    • Scorpion – najtańsze asg na rynku. Nie kupisz większego syfu, ale za to nie musisz przeładować co strzał, bo elektryk. I ta elektronika nie psuje się na deszczu.
    • Ingram – lepszy scorpion, tyle, że z tłumikiem.
    • mp5 – najlepszy elektryk z pistoletów maszynowych.
  • Shotguny:
    • Shotgun – zwyczajny syf i gówno. Nawet liścia trawy nie przebijesz, gdyż rozrzut połączony z antyskutecznością może co najwyżej poryć trochę ziemię parę metrów dalej.
    • Stubby szotgun – lepsza strzelba. Jak raz strzelisz, to robisz armageddon, jednak zwykle kompanowi z zadania.
    • SPAS 12 – zwykły szotgan, tylko elektryczny, i nie trzeba przeładowywać co strzał, a co dwa.
  • Snajperki:
    • Sniper rifle – zwykła snajperka. Jak oddasz z niej strzał w jakiegoś gostka, to jedzie do szpitala (lub, co częstsze, lekarze w magiczny sposób uleczają go na miejscu) i robi pod siebie z nogami do góry.
    • Sniper rifle z celownikiem – to samo, tylko elektryk i ma celownik laserowy, mierzący zwykle daleko w księżyc.
  • Karabiny elektryczne:
    • Kałach – kałach mocniejszy od mp5, z wroga robi siatkę. I to o drobnych oczkach.
    • M16 – to samo, tylko droższy, i dalej strzela.
  • Małe to i owo na kulki:
    • Granat – jak nim rzucisz w wybranego gostka, to z niego wylatują kulki (granatu, nie gostka).
    • Koktajl Mołotowa – ostry koktajl podawany w nocnych klubach (Malibu) w celu podgrzania atmosfery.
    • Detonator – granat, tylko jak go gdzieś klepniesz, to detonujesz kiedy chcesz. Coś jak pieniądz na sznurku.
  • Broń nieco cięższa od mm9:
    • Wyrzutnia rakiet – fajnie nią się rozjeżdża samochody i helikoptery, nie mówiąc o samym sobie.
    • Miotacz łognia – dobry do zapalania mózgojebów i do smażenia kiełbasy. Z pewnością z nim będzie ciepła atmosfera.
    • M249 – karabin maszynowy elektryczny, mieści 4000 kulek i robi siatkę z twojego samochodu.
    • Minigun – każdy z pewnością marzył kiedyś o takim elektryku! Robi siatkę z siatki!

[edytuj] Ciekawostki

  • Fabuła opiera się przede wszystkim na ASG[2].

Przypisy

  1. A przepraszam, w Saperze jest ta żółta buźka z iksami zamiast oczu
  2. Nie mów, że nie zauważyłeś!

Nasze strony
Przyjaciele