Grand Theft Auto (gra)

Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy pierwszej części GTA. Zobacz też GTA – seria.
Gta1.jpg

Pamiętaj, że to było grubo ponad 20 lat temu

Grand Theft Autogra komputerowa, która zapoczątkowała serię GTA. Została stworzona przez studio Rockstar w 1997. Nikt nie się nie spodziewał, że zapoczątkuje to falę morderstw i wzrost poziomu przestępczości o 1500%. Nazwa gry bierze się od tego, że jedną z podstawowych czynności wykonywanych przez gracza podczas grania są kradzieże aut.

Możemy wybrać sobie bohatera (?), jednak w rozgrywce będą się różnić tylko i wyłącznie kolorem włosów, zawsze będą ubrani w jeden, ten sam, żółty i pedalski sweterek. W grze możesz się poruszać na piechtę, motocyklami i samochodami. Można grać w singla lub przez internet (chociaż ten wtedy dopiero co powstał).

[edytuj] Bronie

Ale stanal.png

Pokaz ekwilibrystyki w wykonaniu cysterny

Arsenał nie jest zbyt duży, ale jak na 1997 rok to jest jak ruski bazar.

[edytuj] Miasta

Trzeba naprawić autko.png

Główny bohater to dobry chłopak. Nawet popełniając samobójstwo potrafi naprawić samochód

Rozgrywka rozpoczyna się w Liberty City, w którym panuje taka bieda, że jedyną bronią, którą można się posługiwać, jest pistolet i karabin maszynowy. Lipa[1]. Miasto wzorowane jest na Nowym Jorku. W tym mieście rozgrywa się też trójka i czwórka.

Po przejściu wszystkich misji w LC, jedziemy (a może lecimy? Fani od zawsze zadają sobie to pytanie, choć przecież nasz herszt, Bubby, mówi nam, że „załatwił nam lot do San Andreas”) do San Andreas. Wbrew pozorom, nie jest to to samo miasto, co stan z gry z CJ'em. W SA można znaleźć bazookę i miotacz ognia. [2]

Jak se pograsz jakiś czas w San Andreas, przefruwasz do Vice City. Samochody, w porównaniu z poprzednimi miastami, są ciekawsze, szybsze i w ogóle (poprawiono skuteczność przejeżdżania przypadkowych ludzi). Od poprzednich lokacji, VC różni się rozbudowanym krajobrazem. Jest to ostatnie miasto w grze, więc również misje są najtrudniejsze i możliwe do przejścia są tylko dla największych kozaków.

[edytuj] Pojazdy

Samochodziki i motorki, który nasz bohater zaCenzura2.svg po tych mapkach to Meczboksy, które panowie z Rockstar Gejmz wzięli zrobili im zdjęcia z góry aparatem Zorka 5 po czym na modelikach aut służb mundurowych dorobili jakieś numerki i napisy „LCPD”, „VCPD” czy „SAPD”. Oto lista tych gratów:

  • Impaler;
  • Thunderhead;
  • Regal;
  • Penetrator;
  • Le Bonham;
  • TV Van;
  • Stinger;
  • Bug;
  • Taxi;
  • F-19;
  • Brigham;
  • Stinger Z29;
  • Classic;
  • 29 Special;
  • Itali GTB;
  • Juggernaut;
  • 4x4;
  • Repair Van;
  • Hotrod;
  • Jugular;
  • Transit Van;
  • Cossie;
  • Porka [3];
  • Pickup;
  • Mundano [4];
  • Limo;
  • Tanker;
  • Bus;
  • Counthash [5];
  • Itali;
  • Beast GTS;
  • Stallion;
  • Porka Turbo [6];
  • Bulldog;
  • Challenger;
  • Itali GTO;
  • Portsmounth;
  • Coach;
  • Panther;
  • Flamer;
  • Vulture;
  • Mamba;
  • Squad Car;
  • Ambulance;
  • SWAT Van;
  • Tank;
  • Fire Truck;
  • Train;
  • Boat;
  • Bike [7];
  • Superbike [8].

[edytuj] Muzyka

Teraz coś o radiach w Grand Theft Auto 1. Jest tam 7 radiostacji[9]. Wszystkie piosenki są fikcyjne, więc nie grzebcie po YouTube czy Wrzucie. Rockstar wtedy był taki biedny, że nawet nie mogli dać prawdziwych nazw broni (np. nazwać karabin maszynowy tym popularnym „kałachem”), ale wróćmy do radia... Nie można zmieniać radiostacji w pojeździe. Wszystkie radia (z wyjątkiem The Fergus Buckner Show FM) mają po 3 piosenki. Oto i lista radiostacji:

  • Brooklyn Underground FM – z pewnością Dresiarze polubią tą radiostację. W końcu nadaje „techno”[10]... Nie ma DJ'a lub nie umie mówić.
  • The Fix FM – ta też nadaje techno, tym razem „prawdziwe”. Tak jak Brooklyn Underground FM nie ma DJ'a.
  • The Fergus Buckner Show FM – radio dla wieśniaków. W końcu nadaje country, czego można się domyśleć po nazwie (Fergus = Massey Ferguson). Jest tam tylko jedna piosenka. W końcu jest DJ, ale się nie przedstawił (jak wszyscy DJ'e tych radiostacji).
  • Head Radio FM – nadaje pop i spopularyzowany rock. Jest nawet top-lista piosenek, które są z innych radiostacji <facepalm>.
  • It's Unleashed FM – ta nadaję muzykę alternatywną i hard rock.
  • N-CT FM – joł nyger! Tyz yz de best (i tylko jedna) rejdiołstejszyn łyf hyp-hap mjuzik! Jest tam oficjalny temat gry (też fikcyjny).
  • Radio '76 FM – jeżeli jesteś zacofany w czasie to radio jest dla Ciebie. Nadaje funk i retro[11]. Radio jest poCenzura2.svg. W grze słychać nazwę „Funk FM”[12].

Przypisy

  1. Ale zawsze coś...
  2. Wreszcie...
  3. To nie prosiak (na szczęście)!
  4. Ten samochód chyba najlepiej kojarzycie, gdyż to jest nasz znany i lubiany (nie zawsze) Ford Mondeo
  5. Wyluzuj, w nim nie ma marihuany...
  6. Patrz: trzeci przypisek
  7. Nie mylić z rowerem!
  8. Tego też!
  9. Jak na tamte lata to i tak nieźle
  10. Choć to co tam nadaje to trance...
  11. Czy aby na pewno?
  12. WTF?!

Nasze strony
Przyjaciele