FANDOM

Ja nie chciałem, ja naprawdę nie chciałem

Typowy szkolny wyrostek po kontakcie z groźnym woźnym

Groźny woźny (z łac. Minax ianitor) – stwór zamieszkujący kanciapę zwykle w szkole, najgorszy koszmar uczniów (czyt. gimbazji). Uzbrojony jest w miotłę, szczotkę-zmiotkę i sprawne oko – nic nie umknie. NIC to największy problem. Jak nie spuścisz wody w toalecie, zobaczy to przez ściany i choćby miał przyjść z drugiego krańca szkoły – przyjdzie. Potem z powrotem w drugą mańkę do dyrektora, tyle że z tobą.

Charakterystyka gatunku edytuj

Bardzo nieprzyjemny, w odróżnieniu z innymi woźnymi ten nie ma domu i nawet żubr go nie chce. Ten typ ma najczęściej krótkie nogi, ale jest najszybszy. Uczniom nie udaje się zazwyczaj uciec. Gatunek jest typowym sadystą – bardzo lubi stać pod drzwiami szkoły aby nikomu nie udało się z niej wyjść bez zgody przed ukończeniem zajęć.

Ciekawostki edytuj

  • W okresie Halloween właściciele fabryk cukierków zamawiają groźnego, aby odstraszał dzieci od słodyczy.
  • Zdarzają się przypadki zgłoszenia do dyrektora za oddychanie „On/ona na pewno coś kombinuje”.
  • Osobnik po siedemdziesiątce najczęściej jest wykorzystywany jako strach na wróble, zasięg ochronny to ok. 10 km.
  • Gdy dzieci są niegrzeczne, rodzice straszą je opowieściami o groźnym woźnym. Po tym dzieci mają myśli samobójcze.

Zobacz też edytuj