Gry-Online.pl

Gryonline logo

Logo GOL-a w całej swej okazałości

Far Cry Polska

Typowy komiks na GOL-u

Dorosle dziecko neostrady i jego sprzet

Sprzęt do grania typowego GOL-owicza

Gdyby to byl singel z dobra fabula to bym zagral, a nie jakies coperacyjne/multi gowno

Typowy GOL-owicz o sieciówkach. Proszę też zwrócić uwagę na jego niesamowite umiejętności ortograficzne

No w końcu to ubi$hit!

Typowy GOL-owicz o Ubisofcie

Wreszcie potwierdza plaskosc Ziemi...

Typowy temat na GOL-u

Gry-Online.pl (w skrócie GOL[1]) – niegdyś największy polski serwis internetowy o grach komputerowych istniejący od 2000 roku. Obecnie siedlisko wariatów i pseudopolityków wierzących w wszelkie teorie spiskowe z płaską Ziemią na czele. Strona ta polega także na wyrażaniu politycznych opini, przez co dawno zamienił się w drugi onet, ale do dziś żaden z użytkowników tego nie zauważył. Na szczęście twórcy przewidzieli specjalne zakładki, dzięki czemu nie wymykają się one spod kontroli chyba, że pojawiły się na forum gry. 11 lipca 2017 roku został sprzedany żabojadom z firmy Webedia.

[edytuj] Cel istnienia strony

Celem strony Gry-Online.pl jest gromadzenie informacji o grach komputerowych, newsów o branży, użytkownikach, ich profilach, komentarzy, krótkich komiksów i filmami o przemyśleniach redaktorów własnej produkcji. Jego twórcy chwalą się, że ich encyklopedia o grach jest największa w Polsce, choć wielu pracowników zapewne nigdy nie słyszało o NESie znanego bardziej u nas jako Pegazus, SNESie, PS1[2], Nintendo 64, konsolach Segi i Amigdze. Od czasu do czasu GOL publikuje także poradniki, zazwyczaj kiepskie i artykuły publicystyczne. Poza tym oferuje pliki do ściągania będące modami do niektórych gier, tapetami, wersjami demo i programami pirackimi.

Jak na początku wspomniano, Gry-Online.pl oferuje abonament premium, niepotrzebnie dzielący użytkowników i będący powodem ciągłych dramatów. Ci, którzy go zakupili, mogą bowiem:

  • oglądać filmy bez reklam i w jakości HD (do 2017 roku);
  • pobierać pliki i poradniki w wersji PDF do woli;
  • obejrzeć wszystkie artykuły, poradniki i recenzje od początku do końca;
  • kupować w ich sklepie za mniejsze pieniądze;
  • zabawić się w recenzenta;
  • otrzymywać podarunki wcześniej niż inni;
  • przeczytać specjalny magazyn (a przynajmniej w 2003 roku);
  • wyjechać na imprezę do klubu nocnego targi growe i potrenować rzeczy znane z gry (do 2009 roku);
  • otrzymać kategorię VIP na forum i tym samym być lepiej traktowanym przez redaktorów.

Abonament można kupić na tydzień, miesiąc, kwartał, a nawet rok. O tym, jak bardzo pazerny jest GOL, świadczy fakt, że są bardzo drogie: w przypadku tygodniowego abonamentu trzeba bowiem codziennie wysyłać SMS-em ponad półtora złotych. Z tego powodu kupują go jedynie milionerzy, a pozostali[3] mają go w głebokim poważaniu i domagają się jego szybkiego usunięcia, choć z drugiej strony ciężko było by się oprzeć temu, co ten abonament oferuje, prawda?

[edytuj] Cechy większości użytkowników GOL-a

  • Jest równie inteligentny, co ziemniak.
  • Gra tylko i wyłącznie na komputerze, a używanie pada przerasta go pod każdym możliwym względem.
  • Twierdzi, że gry sieciowe i mobilne to gówno i badziewia[4].
  • Nie słyszał o ortografii ani o tym, że zdania należy zawsze zaczynać z dużej litery.
  • Narzeka na poprawność polityczną nie wiedząc, że była ona na długo przed europejskim kryzysem uchodźczym.
  • Nienawidzi PiSu i popiera PO oraz Nowoczesną.
  • Uważa, że im starsze gry, tym lepsze[5]. W efekcie moc obliczeniowa jego komputera nigdy nie przekracza mocy obliczeniowej Amigi.
  • Wierzy w teorie spiskowe dotyczące przekupywania recenzji przez wydawców[6], na co oczywiście nie ma żadnych dowodów.
  • Uważa ludzi z Zachodu, szczególnie Amerykanów za konsumpcyjnych idiotów, w ogóle nie mając o nich większego pojęcia.
  • Wyznaje polactwo.
  • Nigdy, przenigdy nie widział na własne oczy Afroamerykanina, Araba bądź geja.
  • Gardzi grami o kreskówkowym wyglądzie.
  • Każdego, kto wyraził opinię odmienną od powszechnej, minusuje i wyzywa od trolli.

[edytuj] Rodzaje użytkowników

  • Normalny użytkownik – nie wmiesza się w polityczne spory i gada jak normalny człowiek. Dość lubiany, jego posty często mają najwięcej sensu ze wszystkich.
  • Ekspert – gracz mający duże doświadczenie w grach i chętnie się nim dzielący. Jego posty są bardzo długie, co powoduje dezorientację neokidów i tylko normalni użytkownicy bądź inni rozsądni forumowicze mogą je zrozumieć.
  • Pseudoznawca – przeciwieństwo eksperta, chcąc się przypodobać innym, w swoich postach cholernie się wymądrza, używając bełkotu pseudonaukowego. O dziwo, często to mu się udaje.
  • Fanboj – nie trzeba tłumaczyć. Osoba zbytnio przywiązana do danej rzeczy. Wypowiedzenie choćby jednego złego słowa o jego ulubionej konsoli bądź serii gier powoduje u niego napad nerwicy i ciągłe kłótnie z krytykującymi go. W GOL-u zaobserwowano kilka podgatunków, najbardziej pospolici z nich to:
    • Fanboj Xbox'a – osoby wielbiące ponad wszystko Xboxa, Windowsa i Microsofta. Często wyśmiewani, gdyż wspomniana firma na razie nie umie niczym zachwycać, jeśli chodzi o swoje gry i bardziej skupia się na swoich oknach.
    • Fanboj PlayStation – jeszcze groźniejszy niż wszyscy inni fanboje razem wzięci. Uważa, że jego konsola jest najlepsza na świecie, a jak ktoś stwierdzi, że tak nie jest, dostaje napadu szału i wyładowuje swoją złość na forum. Gdy zobaczy, że gra na Xboxa ma lepszą ocenę niż gra na PlayStation, oskarża recenzentów o przekupstwo. Z powodu braku przejawu przestrzegania regulaminu i dziwacznego pisma szybko są zbanowani na amen.
    • PC Master Race – uważa, że PC-ty są najlepsze na świecie i nie ośmiela się wyzywać konsolarzy od plebsu i pospólstwa nie zdając sobie sprawy, że jego komputer mógłby odpalić co najwyżej tetrisa i pac-mana. Narzeka także na ukonsolowienie gier nie wiedząc, że były one na długo przed pierwszą Amigą.
    • Fanboj Wiedźmina – dla niego Wiesiek jest najlepszą grą na świecie, bo jest z polski i wścieka się, gdy ktoś nie podziela jego opinii. Ten podgatunek fanboja stał się pospolity po premierze trzeciej części serii.
    • Fanboj Gothic'a – w każdym poście wymieniają swojego ukochanego Gothic'a nawet, jeśli są na forum zupełnie innej gry. Mimo to gatunek rzadki i niegroźny.
    • Fanboj Half-Life'a – dość rzadko spotykany, ale równie upierdliwy, co fanboj PlayStation. Uważa, że sandboxy i RPG-i to dzieło szatana i desperacko szuka dla nich alternatyw, które najczęściej znajduje w grach podobnych do wspomnianego Half-Life'a. Jeśli ktoś nie podziela jego opinii, radzi mu, żeby wrócił do gier Ubisoftu. Uwielbiają gogle VR.
  • Sebiks – dawniej dresiarz, krytykuje niektóre gry za to, że ma tutaj grać murzynem, nigdy wcześniej nie widząc go na własne oczy. Poza tym jego posty są pełne wulgaryzmów. Narzeka na lewacką propagandę w niektórych grach, nie zdając sobie sprawy, że tym samym sieje prawikową propagandę. Dość pospolity gatunek w serwisie.
  • Polaczek – najczęściej gimbus, który bezkrytycznie wychwala Wiedźmina i CD Projekt RED pod niebiosa i inne polskie gry oraz firmy również i hejtuje zagraniczne gry i firmy (nazywając Ubisoft Ubi$hitem), bo tak. Łatwo go poznać po tym, że ocenia gry na 10 lub 0, bo innych ocen nie zna oraz po tym, że w każdym poście robi XD.
  • Hejter – krytykuje dane gry bez podawania jakiegokolwiek powodu i obraża wszystkich bez wyjątku. Czasami pisze bez polskich znaków i najczęściej to on rozpoczyna gównoburzę na forum. Na szczęście jest bardzo łatwy do zwalczenia.
  • Troll internetowy – groźniejsza wersja hejtera, niezwykle szkodliwy dla internetu osobnik znajdujący radość jedynie w szkodzeniu życia innym. Najlepiej go unikać jak ognia, bowiem posiada możliwość przenoszenia się na innych użytkowników, którzy zazwyczaj kończą jak on. Podobnie, jak fanboj, ma kilka podgatunków, z których zaobserwowano:
    • Troll-patriota – uważa się za patriotę i mówi recenzentom, że zawsze powinni chwalić swojskie gry, nawet, jeśli są do bani, choć on sam powystawiał niektórym niskie oceny.
    • Troll polityczny – wchodzi na tematy polityczne i krytykuje każdego, kto ma inne poglądy polityczne do homoseksualistów/arabów/uchodźców/afroamerykanów (niepotrzebne skreślić) od pozostałych w rozmowie. Zazwyczaj są nimi sebiksy bądź skrajni prawacy.
    • Troll-debil – jest tak fatalny w trollowaniu, że jego posty bardziej nadawałby się do scenariusza komedii, niż do sprowokowania kogokolwiek. Są bowiem pozbawione jakiegokolwiek sensu, gramatyki, interpunkcji, polskich znaków i pełne bełkotu.
    • Troll jawny – nie ukrywa, kim naprawdę jest, więc w jego nicku pojawia się słowo troll. Reszty nie trzeba tłumaczyć.
  • Narzekacz – wiecznie niezadowolony z siebie, narzeka na współczesną branżę, stan GOL-a, twórców, wydawców i ich podejście do klienta.
  • Redaktorzy – są specjalnie oznaczeni niebiesko-białym napisem Gry-Online Redakcja. Jak ich nazwa wskazuje, pracują w GOL-u i są zawsze gotowi do rozmowy. Gatunek bardzo lubiany przez użytkowników, ponieważ każdy chce im się podlizać.
  • Reklamator – dość rzadko spotykany, promuje swój kanał na YouTube bądź byle jaką stronę internetową.
  • Klakier – sowicie opłacany przez wydawcę użytkownik celowo nie ujawniający swoich związków z nim, stara się przekonać innych, że gry jego ulubionej firmy są najlepsze, oczywiście z kiepskim skutkiem. Najczęściej pojawiają się na forum gier CI Games, które, jak wiadomo, niczym wybitnym nie zapisało się w polskiej branży.
  • Krzykacz – najczęściej idiota, który tworzy na forum wiadomości czysto clickbaitowe, a swoje posty zawsze kończy wykrzyknikiem.
  • Staruszek – podgatunek eksperta żyjący w wiecznej nostalgii, nienawidzi wszystkiego co nowe. Jego argumentacja zazwyczaj kończy się na stwierdzeniu, że kiedyś było lepiej. Często również narzekacz i PC Master Race.
  • Niezdecydowany – cały czas wychwala daną grę lub konsolę pod niebiosa albo to krytykuje, by później zmienić o tym zdanie.

Przypisy

  1. Nie, nie chodzi tu o piłkę nożną
  2. Od pewnego czasu już jest
  3. Czytaj: zazdrośnicy
  4. Ale z drugiej strony od kiedy tego typu gry to tylko i wyłącznie gówno oraz badziewia?
  5. Czyli jak wino
  6. I ostatnio także w płaską Ziemię
Nasze strony
Przyjaciele