FANDOM

Headless Cross
Headless Cross
A na wzgórzu stoi bezgłowy krzyż...
Wykonawca Czarny Szałas
Wydany 24 kwietnia 1989
Nagrywany sierpień-listopad 1988
Gatunek heavy metal
Długość za krótki
Wytwórnia IRaSiad, EMIlka Records
Producent Tony Iommi, Cozy Powell
Następny Album TYR
Poprzedni Album Odwieczny Idol

Headless Cross (1989) – drugi, bardzo dopracowany album z Tonym Martinem. Teksty na nim są najbardziej satanistyczne ze wszystkich. Na pytanie dlaczego tak jest Martin odpowiedział, że zdaniem Iommiego to najprostszy sposób na zdobycie dużej ilości psychopatycznych fanów.

Lista utworów

  1. The Gates of Hell – utwór instrumentalny będący wstępem do Bezgłowego Krzyża.
  2. Headless Cross – Tony Martin bawi się w archeologa i tworzy rewolucyjną teorię o tym, że krzyże celtyckie służyły do czczenia Szatana.
  3. Devil & Daughter – tu z kolei Tony ostrzega rodziców: jest coś gorszego niż nastoletnia córka w ciąży – nastoletnia córka w ciąży z diabłem.
  4. When Death Calls – gdy śmierć wzywa nikt nie może się jej oprzeć, gdy śmierć wzywa Szatan tryumfuje. Dlatego śpiewajmy razem: Szatan, Szatan, Szatan, Szatan, Szatan, Szatan, Szatan, Szatan, Szatan…
  5. Kill in the Spirit World – w tej piosence możemy dowiedzieć się co zdaniem Tony'ego stałoby się z foką, gdyby woda w morzu zostało zamienione na spirytus. Otóż foka byłaby… Nie, bynajmniej nie pijana, foka byłaby załamana. Oj, nie mają te foki ducha. Takie światowe, a jak przyjdzie co do czego to potrafią tylko usiąść i płakać. Cała nadzieja w odtworzeniu populacji polskich i rosyjskich fok, które pokażą co robi się ze spirytusem.
  6. Call of the Wild – pierwotnie piosenka miała nazywać się Hero, ale Ozzy był szybszy i nazwał tak balladę na swoim albumie No Rest for the Wicked.
  7. Black Moon – „gdy księżyc wschodzi budzą się demony” rzekł Iommi między jednym a drugim łykiem whisky. Martin napisał o tym piosenkę.
  8. Nightwing – o nietoperzach jak sokoły i diabłach jak demony.
  9. Cloak & Dagger – pod wiele mówiącym tytułem (Kloaka i sztylet) ukryto wspomnienia zespołu po pierwszym kontakcie z polską wódką.