Headless Cross

Headless Cross
Headless Cross
A na wzgórzu stoi bezgłowy krzyż...
Wykonawca Czarny Szałas
Wydany 24 kwietnia 1989
Nagrywany sierpień-listopad 1988
Gatunek heavy metal
Długość za krótki
Wytwórnia IRaSiad, EMIlka Records
Producent Tony Iommi, Cozy Powell
Następny Album TYR
Poprzedni Album Odwieczny Idol

Headless Cross (1989) – drugi, bardzo dopracowany album z Tonym Martinem. Teksty na nim są najbardziej satanistyczne ze wszystkich. Na pytanie dlaczego tak jest Martin odpowiedział, że zdaniem Iommiego to najprostszy sposób na zdobycie dużej ilości psychopatycznych fanów.

[edytuj] Lista utworów

  1. The Gates of Hell – utwór instrumentalny będący wstępem do Bezgłowego Krzyża.
  2. Headless Cross – Tony Martin bawi się w archeologa i tworzy rewolucyjną teorię o tym, że krzyże celtyckie służyły do czczenia Szatana.
  3. Devil & Daughter – tu z kolei Tony ostrzega rodziców: jest coś gorszego niż nastoletnia córka w ciąży – nastoletnia córka w ciąży z diabłem.
  4. When Death Calls – gdy śmierć wzywa nikt nie może się jej oprzeć, gdy śmierć wzywa Szatan tryumfuje. Dlatego śpiewajmy razem: Szatan, Szatan, Szatan, Szatan, Szatan, Szatan, Szatan, Szatan, Szatan…
  5. Kill in the Spirit World – w tej piosence możemy dowiedzieć się co zdaniem Tony'ego stałoby się z foką, gdyby woda w morzu zostało zamienione na spirytus. Otóż foka byłaby… Nie, bynajmniej nie pijana, foka byłaby załamana. Oj, nie mają te foki ducha. Takie światowe, a jak przyjdzie co do czego to potrafią tylko usiąść i płakać. Cała nadzieja w odtworzeniu populacji polskich i rosyjskich fok, które pokażą co robi się ze spirytusem.
  6. Call of the Wild – pierwotnie piosenka miała nazywać się Hero, ale Ozzy był szybszy i nazwał tak balladę na swoim albumie No Rest for the Wicked.
  7. Black Moon – „gdy księżyc wschodzi budzą się demony” rzekł Iommi między jednym a drugim łykiem whisky. Martin napisał o tym piosenkę.
  8. Nightwing – o nietoperzach jak sokoły i diabłach jak demony.
  9. Cloak & Dagger – pod wiele mówiącym tytułem (Kloaka i sztylet) ukryto wspomnienia zespołu po pierwszym kontakcie z polską wódką.
Nasze strony
Przyjaciele