Herzeleid

Herzeleid
Rammstein herzeleid
Okładka płyty, na której chłopcy pokazują efekty regularnego odwiedzania solarium i siłki
Wykonawca Kręcący się Kamień
Wydany 29 września 1995
Gatunek industrial metal
Długość w sam raz
Wytwórnia Muzyka z Silnika
Producent Jacob Hellner, Carl-Michael Herlöffson
Następny Album Sehnsucht
Poprzedni Album Rammstein

Herzeleid – pierwszy album nazistowsko-sadomasochistyczno-piromańskiej, niemieckiej grupy Rammstein, wydany 24 września 1995 roku. Na tle reszty twórczości wyróżnia się głównie okładką, która przedstawia gołe klaty wszystkich członków zespołu na tle większego od nich wszystkich kwiatu.

[edytuj] Geneza

Trudno sobie wyobrazić, że gdyby nie lokalny konkurs na najlepszy zespół nie usłyszelibyśmy nigdy tego sekstetu złożonego niegdyś z rozmaitych rzemieślników. Zajawkę na konkursiwo podchwycił jednak Till, a reszta zespołu przybyła z lokalnych scen punk oraz disco polo. Tillowi tak zależało na wygranej, że mimo przeciwności losu oraz bardzo niewyrozumiałej rodziny nagrywał linie wokalne w nocy pod kołdrą. Uzyskany klaustrofobiczny efekt dopasował się do stylistyki grupy tak bardzo, że pościelowy industrial metal na dyskę konkurs owy wygrał. Drzwi studia otworzyły się na oścież, a grupka młodych Niemców poczuła jak bardzo jest z tyłu. Nie mniej album z drobną pomocą managera się udał, a po tym, jak David Lynch, szukając zespołu grającego utwory tak bezsensowne jak jego filmy, wykorzystał dwa utwory Rammstein w swojej Zagubionej autostradzie zespół stał się znany, lubiany i powoli zaczął pływać w schmalu.

[edytuj] Kontrowersje

Jak się okazało, nie tylko Żydzi przewrażliwieni są na punkcie neonazizmu i tym podobnej ideologicznej patologii. Zainspirowani maturalnym kluczem znawcy[potrzebne źródło] stwierdzili, iż kwiat ten reprezentuje filozofię nadczłowieka, a ostra[potrzebne źródło], gitarowa muzyka świadczy o satanizmie, anarchii i holocauście promowanym przez świeżo upieczonych, zdezorientowanych młodzieńców. Jedyne, co w obliczu tego byli w stanie zrobić, to przemilczenie oraz jednorazowe zanegowanie, ażeby nie prowokować przegniłych umysłów z całkiem głośnymi japami. Koniec końców nabiło im to jedynie popularności, gdyż zakompleksieni reporterzy wyczerpali temat, a wszyscy normalni ludzie dali sobie z tym spokój.

[edytuj] Lista utworów

  1. Wollt ihr das Bett in Flammen sehen – Till zajęty igraszkami łóżkowymi ze swoją obecną partnerką nie zauważył, że żelazko, którego nie wyłączył, spowodowało pożar w całym domu. Wielki hicior zespołu, chociaż przez większą część utworu wokalista jedynie powtarza w kółko słowo Rammstein.
  2. Der Meister – utwór opowiada o dumie Richarda, kiedy wygrał mistrzostwa kraju w bierki.
  3. Weißes Fleisch – Till śmieje się z Christiana, który nie chodzi do solarium.
  4. Arsch Asche zu Asche – w dzieciństwie znajomy ksiądz powiedział Tillowi, że z prochu powstał i w proch się obróci, po czym ciekawy świata chłopiec podpalił księdza, aby się przekonać, czy to prawda.
  5. Semen Seemann – czyli jak Ramsztajni po pijaku wsiedli w sześciu do jednej łódki i bawili się w żeglarzy.
  6. Du riechst so gut – chłopcy odkryli, że lubią, gdy kobiety pachną benzyną.
  7. Das alte Leid – utwór opowiada o bólu Paula, u którego dały znać o sobie stare kontuzje. To po ustawkach z czasów młodości.
  8. Heirate mich – Till postanowił w końcu się komuś oświadczyć, po pewnym czasie jednak odkrył, że jego przyszła żona jest bardzo sztywna.
  9. Herzeleid – czyli cierpienie serca, ponieważ przed zdobyciem sławy członkowie zespołu mieli trudności z umówieniem się nawet z typową Niemką.
  10. Laichzeit – miało być o wyprawie Olivera i Richarda na ryby, wyszło jak zawsze o seksie.
  11. Rammstein – zespół uznał, że seks w każdym utworze i nazwa nawiązująca do katastrofy lotniczej w Smoleńsku Ramstein to wciąż za mało, więc nagrał jeszcze utwór o tym wydarzeniu.
Nasze strony
Przyjaciele