FANDOM

Szukajcie, a znajdziecie.

Jezus Chrystus, hasło programowe hipochondryków

Hipochondria – mianem tym określa się często różnego rodzaju choroby, których weryfikacja sprawia problem specjalistom. Z powodu braku kompetencji i umiejętności przyznania się do niewiedzy, specjaliści ci, zarzucają swym pacjentom symulację choroby. Przeciwko nim przemawiają jednak obserwowane objawy, niejednokrotnie potwierdzone badaniami.

Opinia psychologów edytuj

Psycholodzy (jak we wszystkim) dopatrują się w tym zjawisku przyczyn psycho-syndro-schizo-somatomorficznych. Ich zdaniem hipochondria jest zaburzeniem psychicznym związanym z brakiem poczucia własnej wartości, depresją, lękiem i wszelkiego rodzaju fobiami. Według ekspertów, wmawianie sobie i wszystkim wokoło, że jest się chorym ma na celu podbudowanie własnej wartości, utraconej w wyniku przebytych traum.

Obrona hipochondryków edytuj

Większość słowników definiuje hipochondrię zgodnie z poglądami psychologów. Chcąc jednak być bezstronnym należy uwzględnić możliwość współpracy psychologów (będących w stanie każde zjawisko opisać za pomocą zrozumianego tylko sobie bełkotu) oraz lekarzy nie potrafiących zdiagnozować niektórych chorób. W dodatku, biorąc pod uwagę odwiecznie pragnienie człowieka o nieśmiertelności, nieprzemijającym zdrowiu i urodzie, trudno zrozumieć zakładane przez psychologów wmawianie sobie chorób.