Ho Chi Minh (miasto)

Disambug Ten artykuł dotyczy miasta. Zobacz też inne znaczenia tych, jakże pięknych, słów lub inne sajgony.
Saigon center

Niezły Sajgon

Posprzątaj ten Sajgon!

Twoja stara wysyłająca cię do Marines

Nie przenoście nam stolicy do Sajgonu.

Grupa „Pod Budą” na koncercie w Hanoi

Ho Chi Minh – rozrywkowe i wyjątkowo nieporządne miasto w Wietnamie. Od czasów opuszczenia kraju przez armię zaprzyjaźnionego mocarstwa, nazwa miasta brzmi Ho Chi Minh, Thành Phố Hồ Chí Minh, czy jakoś podobnie, ale nikt tego nie wie, bo i tak wszyscy mówią Sajgon[1]. Sajgończycy płci żeńskiej są jadalni i nazywają się Sajgonkami. Mieszkaniec płci męskiej na 99 procent nazywa się Nguyen.

[edytuj] Historia

Miasto założyli Chińczycy tak dawno, że aż dziw, że do tej pory nie jest chińskie – prędzej poradzili sobie z Hongkongiem. W międzyczasie metropolią zajęli się Francuzi i ochrzcili ją Sai Ghon, co jest o tyle dziwne, że na próżno szukać tych wyrazów w języku francuskim, a innych z reguły nie znają. Po zmianie gości z żabojadów na Jankesów nazwa ostała się, czego nie można już powiedzieć o części budowli. Rodowici Sajgończycy następnie przenieśli stolicę do Hanoi metodą inną niż w Polsce – nie potrzebowali do tego Wazy.

Przypisy

  1. I niech cię nie zmyli nazwa tego artykułu.

Koniec autostrady Ten artykuł dotyczy jakiejś pipidówy, sądząc po jego rozmiarze. Jeśli sprzeciwiasz się zaniżaniu znaczenia tej metropolii – rozbuduj go.

Crystal Clear app internet To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach