Hollywood

Plakat-Hollywood

Typowy plakat, typowej hollywodzkiej produkcji

Jestem kaskaderem w Holiłudzie, mam na to certyfikaty, cztery.

Hardkorowy Koksu o Hollywoodzie

Tu w Holiłudzie jest zajebiście. Czuje się jak ryba we wodzie.

Edyta Herbuś o Hollywoodzie

Hollywood (ang. Święte Drewno) – wioska pod Los Angeles specjalizująca się w produkcji tasiemców, dżdżownic oraz ambitnego kina miłosnego. Podróba Bollywoodu. Sławna z powodu wielkich literek napisanych w jakimś wymarłym języku, ustawionych w środku pięknego kompleksu przyrodniczego.

[edytuj] Historia

Farrell

Obecna główna twarz reklamowa Hollywood

W czasach, gdy ludzie przestali się bać nadjeżdżających wprost pociągów, zaczęły powstawać w szopach pierwsze wytwórnie filmowe. Widząc w tym dobry interes, władze miast ściągały ogromne ilości podatków, z producentów filmowych. Gdy wielu już miało dosyć, Harvey Henderson Wilcox, kupił od Kalifornii kawałek pustynnych wzgórków, za 500$ i założył miasto Hollywood. Nazwa miasta pochodzi od przodków Leśnego Bractwa z Losuxa, którzy w tym miejscu mieszkali.

Wilcox został burmistrzem i dawał wolność podatkową wszystkim producentom i aktorom. Potem się namnożyło ludzi i tu rozwijał się przemysł filmowy. Mając więcej kasy na produkcje powstawało wiele hitów, którymi później karmiono USA i świat.

W latach 60-tych zaczęły powstawać pierwsze laboratoria w których zaczęto tworzyć tasiemce, niespotykanych dotąd rozmiarów.

Dziś jest bogatym w produkcje takie jak High School Musical z wytwórni Łotra Disneja czy Mody na Suckces. Niestety nadal są produkowane, bo dają miliardy zielonych (od)zysku... Jednak od czasu do czasu trafi się jakaś perełka filmowa jednak to absolutna rzadkość.

[edytuj] Skład narodowościowy

Hollywood sign

Jak widać, w Hollywood alfabet nie zaczyna się od A

[edytuj] Religie

[edytuj] Hollywood, a Polacy

Jak wiadomo, Polacy są wszędzie, więc także w Hollywood. Mamy swoją reprezentację w aktorach, grających zwykle kamień czy żebrak, a szczyt marzeń to pierwszoplanowa rola kobieca lub rusek (paradoksalnie). Większe sukcesy odnoszą operatorzy kamery (nie, nie chodziło mi o operatora ciężarówki) czy kompozytorzy (a raczej jeden). Aha, zapomniałbym o niezawodnych polskich hydraulikach!

Przypisy

  1. Znani także jako Strażnicy Porządku.
Nasze strony
Przyjaciele