Holon (filozofia)

Disambug Ten artykuł dotyczy filozofii. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Holon (gr. holos – całość) – dość specyficzny termin, który doskonale obrazuje zmienność akcji w Modzie na sukces nastrojów kobiety. Zjawisko polegające na fakcie, że coś jest całością (w rozumieniu, że jest czymś – bo tak) i jednocześnie jest częścią wyższego systemu[1]. Dowiedziono, że holon to sieć systemów połączonych w sobie na amen, o którym można powiedzieć, że jeśli rozbija się go na mniejsze systemy – tym lepiej go zrozumieć; a jeśli się przekracza do większego systemu – tym więcej bełkotu i tym bardziej trzeba o nim rozmyślać. Jeszcze więcej trzeba rozważać, żeby zrozumieć holon. Ha! Istnieje sposobność, że wszystko (w sensie wszystkich bytów – zrozum to, inaczej kiepski z ciebie filozof) jest holonem. Nawet ty, który tego nie wiedziałeś.

[edytuj] Rozumowanie

Że niby Hitler?

Przeciętna osoba o rozumieniu holonów

Jak było wspomniane – wszystek może być holonem; słowa, dźwięki, emocje, a nawet budyń. Mogą one być jednocześnie częścią większego systemu, jak również składać się z innych, mniejszych części. Mniejsze części są częścią większego, tzn., że w czymś, co jest wyżej, znajduje się też coś z tego, co było niżej (nieodzowna czarna owca kiego potencjału). Takie ugrupowanie (czyli hierarchia) holonów zwie się holarchią – wierną nazizmowi armią wojenną[2], której liczne podziały od razu dezorientują wrogów i nie ma potrzeby sprowadzenia uzbrojenia. Szkoda tylko, że holarchii nie ma – to tylko wymysł „tęgich łbów”...

Wszystkie holony mają tzw. popędy genitalne horyzontalne – skłonności do:

  • bycia całością (budyń to budyń; ani nic względnie wyższego, ani niższego)
  • bycia częścią (budyń to pokarm, albo ogólniej – byt; absolutnie nic niższego od budyniu)

Ponadto wyróżnia się też tzw. popędy waginalne wertykalne, gdzie holony są skłonne do:

  • samotranscendencji, w której holony przekraczają się i wchodzą na wyższy poziom (np. dziecko w Tibii[3])
  • samorozpuszczenia, w którym holony się zapadają i schodzą na niższy poziom (np. ty rozdrabniając jedzenie na atomy)

Przypisy

  1. Jak niekiedy artykuł (z błędną kategorią) na Nonsensopedii.
  2. ...zadumanych filozofów
  3. Hm, to jednak zły przykład...
Nasze strony
Przyjaciele