Hybrid Theory

Hybrid Theory
Wykonawca Linkujący Park
Wydany 24 października 2000
Nagrywany marzec-czerwiec 2000
Gatunek nu metal, rapcore
Długość za długi
Wytwórnia Ci od Królika Bugsa
Producent Don Gilmore
Następny Album Meteora dajcie! Meteora!
Poprzedni Album Hybrid Theory EP
 
W zasadzie, Linkin Park to pop.
Recenzent o albumie

Po co on tak się drze?

Wierny słuchacz Hip Hopu o albumie

Hybrid Theory (ang. Teoria Hybrydy) – wydany w 2000 roku debiutancki album Linkin Park. Zespół chciał być oryginalny, więc zaczęli rapować i drzeć się na przemian – jednak coś nie wyszło, bo okazało się że pewien zespół o którym nie mieli bladego pojęcia tworzy już coś podobnego. Album należy do gatunku pseudometal. Podczas nagrywania albumu zespół zmieniał gitarzystów częściej niż twoja koleżanka chłopaka.

[edytuj] Warstwa liryczna

Teksty są zazwyczaj o „znajdowaniu miejsca dla swojej głowy”, „twarzy którą widzę zawsze kiedy jestem naćpany patrzę przez swoje ramię”, „byciu jeden krok bliżej krawędzi[1]”, „byciu z tobą choć cię przy mnie nie ma”. Oprócz tego Chester żali się, że „ucieknie i nigdy nie powie do widzenia”. Chłopaki piszą też o 2012. Jednak większość fanów sądzi, że najlepszy tekst ma piosenka o tytule „Lek na swędzenie”[2]. Nie można zapomnieć też o złotej zasadzie całego albumu – zamknij się kurwa kiedy do ciebie mówię!.

[edytuj] Fani

Celem Linkin Park było przekabacenie drechów na Tró Metal a metali na Hip Hop. Cóż, udało się, ale nie tak, jak chciałby tego zespół – teraz każdy dres uważa Hybrid Theory za prawdziwy i ostry metal, a każdy metal – za hip hop, i żaden nie lubi brzmienia zespołu.

[edytuj] Lista utworów

  1. Papercut (ang.Cięcie Papieru) – pierwszy kawałek na płycie. Na początek Joe udaje gitarę na swoim niezwykle profesjonalnym sprzęcie. Potem Mike wyskakuje ze swoim pseudorapem, a Chester naśladuje Jonathana Davisa. Pod koniec Czesław śpiewa jęczy o zachodzie słońca, a Mike parodiuje Chestera. Do tej pory nikt nie rozgryzł, co ma wspólnego Cięcie Papieru do „twarzy którą widzę, kiedy się obracam” i zachodu słońca. W teledysku zespół śpiewa w pokoju z gumowymi ścianami i piwnicą za ścianą.
  2. One Step Closer – druga piosenka. Zespół udaje prawdziwych metalowców i wmawia nam, że głos Chestera to głos Mike'a. W teledysku zespół odprawia niebezpieczne rytuały w metrze, a Chester zmienia koszulki co średnio 10 sekund. Z tej piosenki wywodzi się złota zasada i myśl przewodnia zespołu zamknij się kurwa kiedy do ciebie mówię!.
  3. With You – „ty nie jesteś ze mną i odeszłaś, ale ja i tak jestem z tobą nawet jeśli zamknę oczy”. Zespół chciał być romantyczny, ale nie wyszło. Przecudnie.
  4. Points of Authority – Linkin Park znowu udaje wielkich metalowców i liczy swoje punkty autorytetu. Do dzisiaj nie mogą się doliczyć ich więcej niż 0.
  5. Crawling – Chester drze mordę o pełzaniu w jego skórze. Powinien iść do lekarza, czy coś. W teledysku widzimy dziewczynę przed lustrem, a zespół jest uwięziony w komnacie z lodu.
  6. Runaway – „ucieknę i nie powiem do widzenia”, czyli sposób na stałe urażenie każdej osoby.
  7. By Myself – Mike niewyraźnie szepcze, a Chester drze się o sobie.
  8. In The End – zespół przeraził się rokiem 2012, przez co postanowił napisać o tym piosenkę. W teledysku widzimy pustynię na której rośnie trawa i latające wieloryby.
  9. A Place for My Head – a czy ty wiesz już, gdzie znajduje się miejsce dla twojej głowy?
  10. Forgotten – Chester i Mike pomieszali kolejność piosenki, przez co nie wiadomo co jest refrenem a co zwrotką.
  11. Cure for the Itch – piosenka z najlepszym tekstem na płycie.
  12. Pushing Me Away (Odpycha Mnie) – przetłumaczony tytuł tej piosenki mówi sam za siebie. Prawdopodobnie cover zespołu AC/DC.
  13. High Voltage (Wysokie Napięcie) – ciekawe czy kogoś z zespołu nie tykał mokrą łapą wtyczki z kontaktem.
  14. My December (Mój Grudzień) – dobrze że zespól się opamiętał i nie dał takich smętów na płytę, a na deluks,

Przypisy

  1. Czyli o próbie samobójstwa
  2. Mr. Hahna coś swędziało, więc wymyślił tę piosenkę podczas drapania się.
Nasze strony
Przyjaciele