Ingo Schwichtenberg

Ingo Schwichteberg (ur. 18 maja 1965 zm. 8 marca 1995) – niemiecki perkusista metalowy, członek Helloween, a do tego schizofrenik i miłośnik pestek z dyni.

[edytuj] Życiorys

Niewiele wiadomo o życiu Ingo, można natomiast powiedzieć, że zawsze śmiał się jak głupi do sera, dzięki czemu zaskarbił sobie przydomek Mr Smile. Prawdopodobnie miały w tym udział duże ilości alkoholu, które wypijał jeżdżąc z zespołem w trasy koncertowe. Wiernym kompanem Ingo od kieliszka był Kai Hansen, toteż po jego wyrzuceniu przez złego Weikatha, perkusiście zrobiło się bardzo smutno i musiał zacząć szukać sobie wymyślonych przyjaciół. Z czasem okazało się, że owe poszukiwania nazywają się schizofrenią, o czym perkusista wcześniej pojęcia nie miał. Gdy się Weikatha, co to jest właściwie ta schizofrenia, jak zawsze pomocny Michael, wyrzucił go z zespołu. Ingowi zrobiło mu się z tego powodu bardzo smutno i dlatego postanowił popełnić samobójstwo.

[edytuj] Styl gry

Ingo uważany jest za pierwszego, a więc zarazem archetypicznego standardowego niemieckiego perkusistę. Nagrywane z nim utwory nie posiadają żadnych przejść i składają się głównie z jednostajnego grania na podwójnej stopie, czasem tylko okraszonego użyciem talerzy których i tak nie słychać. Mimo to Schwichtenberg jest wzorem dla wielu powermetalowych perkusistów jak na przykład Dan Zimmerman czy Felix Bohnke.

Nasze strony
Przyjaciele