Irak

Irak
Flaga iraku -1-.jpg
Flaga Iraku
Stolica Bagdad
Ludność wybita po nalotach NATO – czyli 0
Język urzędowy arabski
Ustrój fundamentalizm islamski – a co!
Religia islam
Waluta 1 amerykańska bomba=100 maczet do obcinania głów niewiernych
 
Irak Iran.jpg

Wystarczy zmienić jedną literkę...

Irak – średniej wielkości państwo na dość Bliskim Wschodzie o bardzo pokojowym nastawieniu, szczególnie do Amerykanów. Stolica mieści się w Bagdadzie.

[edytuj] Historia

Irak od początku miał pecha. Już 5 tys. lat temu pojawiła się tajemnicza cywilizacja Sumerów, która stworzyła koło. Jak się zorientowali, że są w Iraku dali dyla, zatarli ślady swojej aktywności i stwierdzili, że stworzenie pisma klinowego i koła dla prymitywniejszych ludów najzupełniej wystarczy. Potem na terenach Iraku powstał Babilon, o którym ostrzegają wszystkie kontrowersyjne kościoły chrześcijańskie oraz zespoły reggae. Następnie w Iraku mordowali się Rzymianie z Azjatami aż do średniowiecza, kiedy to zadomowił się islam.

Dzisiejsza historia Iraku to jedno wielkie pasmo „sukcesów” – po obaleniu Saddama Husajna kraj żyje sobie coraz dostatniej, bo Amerykanie pozwolili na wydobycie ropy w zamian za oddawanie całej broni Państwu Islamskiego. W 2016 roku Irak odniósł duży sukces, transmitując jedno z największych reality showbitwę o Mosul.

[edytuj] Gospodarka

Gospodarka składa się z płacenia sojusznikom USA za budowanie infrastruktury, której i tak nie ma jak używać, bo wszystkie pieniądze idą na jej poszerzanie.

[edytuj] Polonia w Iraku

Polacy są wszędzie – także w Iraku. Raz wpadli w latach 70. uczyć tubylców budowy wieżowców, gdyż po obaleniu wieży Babel wszyscy zapomnieli, jak to się robi. Na początku lat 90. nasi ponownie się pojawili – tym razem porwali Amerykanów i sprzedali ich w Izraelu w zamian za umorzenie długów. Pod koniec lat 90. Polacy przypomnieli sobie o tej sprawie. Wpadli ponownie, ale tylko z ekipą filmową i Markiem Kondratem, by stworzyć Operację Samum. Ponowna wizyta była w 2003 roku – wówczas zrobiliśmy rozpierdol z Amerykanami – w nagrodę dostali kawałek ziemi i musieliśmy się tłumaczyć, że bierzemy udział w zaborach. Dziś Polacy bacznie obserwują Irak z Kuwejtu i tylko GROM naciska na Macierewicza, by wpaść z wizytą do Mosulu.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele