FANDOM

A typical Iron Maiden Stage

Podczas koncertu

Atom metalu

Budowa atomu Iron Maiden

Iron Maiden At A Polish Wedding

Iron Maiden At A Polish Wedding

Ironi lubią polskie wesela

Iron Maiden (ang. Prasująca Panienka) – zespół grający muzykę rodem z Pegazusa.

Ideologia edytuj

Wielu ludzi uważa, że celem IM jest propaganda satanizmu. Jednak są oni w błędzie, ponieważ Ironi to zorganizowana grupa przestępcza z szefem w osobniku znanym pod pseudonimami: Eddie The Head, a od niedawna również Edward The Great (ksywy te świadczą o jego wysokiej pozycji w gangu). Życie Eddiego związane jest również z działalnością tzw. czasowstrzymywacza, czego dowiadujemy się z płyty Somewhere In Time. Zespół boi się także ciemności, o czym świadczy ich utwór „Fear of the Dark”.

Muzyka edytuj

Muzyka IM to melodyjne coś na granicy heavy metalu i nwobhm z elementami operetkowego wokalu. Muzycy Iron Maiden wydali około 50 płyt, z których wszystkie są reedycjami ich pierwszego albumu.

Skład zespołu edytuj

  • Bruce Dickinson – tzw. frątmen; z uporem maniaka dąży do utrzymania porządku na głowie, co Eddie zdaje się po cichu tolerować. Dawniej zagorzały miłośnik grzywki przyciętej pod linijkę.
  • Dave Murray – pierwszy wioślarz
  • Adrian Smith – drugi wioślarz
  • Janick Gers – trzeci wioślarz, swojego czasu zastąpił drugiego. W chwilach zwątpienia zdarza mu się cisnąć sprzętem w niebiosa, te jednak zawsze wymownie zwracają go w stanie nienaruszonym, jakby mówiły i tak nic innego nie potrafisz. Znany także z gubienia akcesorium. Warto też dodać, że ma polskie korzenie.
  • Carles Puyol – zasadniczo, to grał w Barcelonie, ale dorywczo mówi się o nim, że przez fryzurę gra w Iron Maiden
  • Steve Harris – wiceszef, bezpośredni podwładny Eddiego, to on musi mu się ciągle tłumaczyć z niefrasobliwości pozostałych, przy okazji gra na basie
  • Nicko McBrain – garncarz, nadworny błazen zespołu, człowiek od wszystkiego, w wolnych chwilach spisuje dla szefa raporty z działalności grupy. Potrafi zagrać tremolo na pojedynczej stopie.
  • Ayako – zastępczyni wioślarza. Jest trochę dziwna, ale czasami coś tam pogra.

Utwory edytuj

Iron majdan

Ironsi często na warsztat biorą tematykę wojenną i polityczną

Oto kilka utworów wraz z tłumaczeniem ich tytułów:

  • Fear of the Dark – strach przed Darkiem. Wokalista opowiada o swoim lęku przed Dariuszem z Trudnych Spraw, po akcji powitalnej z szampanem w wannie.
  • The Trooper – tropiciel. Utwór o trudnym zawodzie myśliwego.
  • The Number of the Beast – numerek bestii. Domyślacie się, o czym to...
  • Aces High – opowieść o tym, jak panowie nawdychali się wybielacza.
  • Blood Brothers – mój brat się skaleczył. O tym, jak trudno posługiwać się nożem.
  • Run To The Hills – rzecz o Indianach, którzy strasznie się boją, że przegapią kolejny odcinek Benny'ego Hilla.
  • 2 Minutes to Midnight – dwie minuty do północy. Nagrane podczas imprezy sylwestrowej, chłopaki nie mogli się doczekać, aż otworzą szampana, więc znaleźli sobie jakieś ciekawe zajęcie. Trochę przegięli, bo utwór trwa grubo ponad 2 minuty. Kawałek znany z tego, że został użyty w GTA Vice City w stacji radiowej V-Rock.
  • Women in Uniform – o tym jak Bruce the Bruce dostał mandat od policjantki. Nie ma przecież nic dziwnego w tym, że Żelazne Dziewice uznały to za wspaniały pomysł na piosenkę, prawda?
  • No More Lice (Lies?) – Bruce dokonał zakupu szamponu (wtedy jeszcze miał długie włosy).
  • These Colours Don't RunTe kolory nie spływają; Bruce kupił koszulkę, która nie farbuje.
  • Running Free – po dwudobowym trzeźwieniu w komisariacie policyjnym chłopaki w końcu wyszli na wolność. Pies, który urwał się ze smyczy jakiemuś biednemu chłopakowi, zainspirował ich i w taki sposób powstało Bieganie za darmo , albo dla niektórych Bieganie wolno.
  • Seventh Son of a Seventh Son – gdy brakowało pomysłu na piosenkę Dziewice poszły do klasztoru i zapoznali się z mnichami, którzy pomogli im w pisaniu piosenki. Dalszy ciąg oczywisty...
  • Wasted Years – piosenka o tym jak Majdanowcy stracili około 30 lat życia na swój heffi mętal.
  • Can I Play with Madness – w rzeczywistości wokalista wyraźnie śpiewa Can I Play with Magnes piosenka traktuje o zabawie magnesami. Szczególną uwagę zespół przykuł do zjawiska wzajemnego odpychania się magnesów. Wiele osób słyszy również Can I play with hamsters, zatem wokalista może też pytać o zabawę z chomikami.
  • Dance Of Death – taniec z teściową to jest naprawdę taniec śmierci.
  • Hallowed Be Thy Name – przemyślenia Zbyszka z Krzyżaków przed rozmową z katem.
  • The Prisoner – każdy myśli o BinLejdenie.
  • Charlotte the Harlot – piosenka o koleżance z klasy Dave'a Murraya.
  • Moonchlid – a jednak istnieje życie na Księżycu.
  • Caught Somewhere in Time – koty już podróżują w czasie. Czyż zjedzenie ich nie poprawi naszej inteligencji?
  • Strange World – cover przeboju Czesława Niemena „Dziwny jest ten świat”.
  • Holy Smoke – tu zwracają się do kobiet w ciąży palących papierosy lub... liście na jesieni.
  • Sea of Madness – koszmar dziecięcej kąpieli w wannie.
  • Be Quick or be Dead – w rzeczywistości wokalista śpiewa Be Quick or be Dad, co znaczy Bądź Szybki lub bądź Tatą. Historia o studencie, który nie miał na gumki.
  • Prowler – piosenka znana z tego, że nikt dokładnie nie wie jak przetłumaczyć jej tytuł.

Eddie edytuj

Zakładnik Steve'a, obecnie emerytowany. To znaczy, emerytowany od dawna. To znaczy, on już nie żyje. Wystarczy spojrzeć na okładkę albumu „The X Factor”. Niewiele osób wie, jak zginął naprawdę. Nicko nie mógł znieść, że wszyscy faworyzują Eddie'go, więc w nocy zaciągnął go do Żelaznej Dziewicy, którą trzymał pod łóżkiem. Eddie zginął w męczarniach, a Nicko uznał to za świetną zabawę i postanowił strzelić mu fotkę w ostatnich chwilach życia. Następnie kupił w Biedronce benzynę, polał nią konającego Eddie'go, podpalił drąc się „Giń, Cenzura” i wyrzucił przez okno. Kiedy reszta Dziewic zbudziła się następnego ranka i zobaczyła to zdjęcie, wpadli w szok, z którego, jak wyraźnie widać, nadal nie wyszli. Ogłosili żałobę Maidenowo-narodową a wyżej podany album poświęcili nieżyjacej maskotce. Fotki Eddie'go, które są na okładkach albumów, pochodzą z archiwum Dave'a, który miał romans z Eddie'm, i szczególnie załamał się po jego śmierci.