Iron Maiden (album)

Iron Maiden
Iron Maiden-P
Okładka albumu – uwaga, patrzę!
Wykonawca Żelazne Dziewice
Wydany 14 kwietnia 1980
Nagrywany 1979-1980, Londyn
Gatunek heavy metal
Długość za krótki
Wytwórnia EMIlka Records
Producent Will Mallone
Następny Album Zabójcy

Iron Maiden (1980) – pierwszy album wydany przez Iron Maiden. Powstał w nieznanych okolicznościach, ale spodobał się irokezom[1] i fanom heavy metalu oraz zmobilizował Żelazne Dziewice do tworzenia dalszych albumów, co poskutkowało śmiercią Michaela Jacksona.

[edytuj] Lista utworów

  1. Prowler – opowiada o tym, jak to zespół buszował w poszukiwaniu studia, które wyda ich płytę.
  2. Sanctuary - o jakimś tam Sanktuarium. W sumie to nikt w zespole oficjalnie satanistą, ale po Numerku Bestii my wiemy swoje!
  3. Remember Tomorrow – o dziadku Paula (to wszystko co wiemy; poza tą jedną informacją nikt poza samym Paulem nie ma zielonego pojęcia o co chodzi w samym tekście).
  4. Running Free – utwór o tym, jak bardzo Paul Di'Anno lubił odwiedzać pewne fajne miejsca w trakcie trasy koncertowej.
  5. Phantom Of The Opera – o pewnym przystojniaczku z poparzeniami drugiego stopnia facjaty występującym w jakimś żałosnym musicalu.
  6. Transylvania – stworzony, żeby chociaż w muzyce mogli odwiedzić to słynne miejsce. Swoją drogą, komuś nie chciało się pisać tekstu...
  7. Strange World – powstały jako hołd piosence Czesława Niemena Dziwny jest ten świat.
  8. Charlotte The Harolt – utwór o pięknej Charlotte, z którą przespał się po kolei każdy członek zespołu.
  9. Iron Maiden – czyli po angielsku „Żelazny Majdan”. Pieśń o tym, jak ciężko było Radkowi z Dodą.

[edytuj] Wykonawcy

Przypisy

  1. Nie chodzi tu o Indian

Nasze strony
Przyjaciele