Józef Tusk

Disambug Ten artykuł dotyczy niemieckiego nazisty. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Donald Tusk 2

Józef Tusk

Adolfzpolskimpiwem

Boss Günterka daje przykład, czemu warto być Polakiem...

Matka, ja to jeno dla ojczyzny robię!

Józef Tusk po zapisaniu się do Wehrmachtu

Józef Tusk (właśc. Günter Tusck, ur. 23 marca 1907 w Kancelarii Hitlera, zm. 12 czerwca 1987 broniąc bohatersko Berlina) – obywatel Wolnego Miasta Gdańska, dziadek Donalda Tuska, z pochodzenia Kaszub. Na ochotnika zgłosił się jako żołnierz Wehrmachtu, stając się nieświadomym negatywnym bohaterem kampanii do wyborów prezydenckich w 2005 roku. Wojenne losy Dziadka, choć nie aż tak barwne, jak przygody Franciszka Dolasa, wystarczyły, by o kilka punktów zmniejszyć poparcie dla jego wnuka i utorować drogę do prezydentury L. Kaczyńskiemu. W ten sposób Feldfebel Tusk – żołnierz III Rzeszy, walnie przyczynił się do powstania IV RP, co w sposób oczywisty potwierdza tezę o nasilających się bezprzykładnych ingerencjach wrogich Narodowi Polskiemu obcych sił w wewnętrzne sprawy Polski, a także od dawna rozchodzące się wśród środowisk akademickich plotki, o bardzo niskim poziomie nauk humanistycznych na Uniwersytecie Gdańskim.

Ten istotny epizod najnowszej historii Polski został opisany i spopularyzowany przez niestrudzonego i dociekliwego jej badacza i odkłamywacza, wybitnego przedstawiciela PiS-u, Jacka Kurskiego. Spowodowane to było faktem, iż Donek usiłował ukryć ten wstydliwy fakt przed wyborcami i w reklamówkach wyborczych określał dziadka jako „polskiego kolejarza”.

Do 1946 roku nosił nazwisko Günter Tusck. Po tym, jak Gdańsk stał się polski, komuchy zmieniły mu imię na Józef i spolszczyły nazwisko.

Nasze strony