FANDOM

– Co to jest: można to zjeść na twardo lub na miękko?
– Kura.
– Kura? A jak ty uważasz?
– Jajko.
– To w końcu kura, czy jajko?

Jedynka dzieciom i jej słuchacze o jajku

Jajko – komórka jajowa kury.

Złota kura

Przeciętne kurze jajka

Jajka produkowane są w specjalnych kombinatach bez klimatyzacji. Dzielimy je na:

  • jajka normalne (jajko i żółtko w środku, warstwa wierzchnia to tzw. skorupa). Te możemy podzielić na:
    • jajko przepiórcze – malusieńkie, poplamione;
    • jajko kurze – standardowe, żyjące w sklepach w stadach po 6 lub 10;
    • jajko strusie – jajko XXL, gdy chcemy je ugotować stawia opór ponad 1,5 godziny;
    • jajko dinozaura – jajko XXXXL, niestety już w przyrodzie niewystępujące;
    • jajko rekina – wykluwające się w organiźmie rekina. Więc po co mu to jajko?
    • jaja od chłopa – sprzedawane zazwyczaj przez babę;
  • jajka nienormalne – te z kolei dzielimy na:

Jajko w filozofii edytuj

W filozofii jajko to takie coś co nie wiadomo czy było pierwsze niż kura, czy nie. Od czasu kiedy ludzkość zeszła z drzewa usiłuje rozwikłać na drodze filozofii to zagadnienie. Niektórzy twierdzą, że odpowiedź na to zagadnienie zna kogut, ale on nie chce powiedzieć. Po kurzych kręgach i kurnikach chodzi jednak pewna legenda, deptając czasem jajka. Również głosi ona, że pewien kurczak z Kentucky rozmawiając w McDonaldzie z kurczem pieczonym odnalazł odpowiedź na tę odwieczną zagadkę:

  • Co było pierwsze – jajko czy kura?
    • Co?!
  • Jajco!

Właściwości jajka edytuj

Jajko jest twardzielem. Niektórzy uważają, że gdy jajko stoi może utrzymać na sobie dorosłego człowieka. Jeśli nie wierzysz – spróbuj! Może ci się uda.

Zastosowanie jajka edytuj

Jajko służy jako broń dużego kalibru. Używane szczególnie na polityków, rzucane w nich samych jak i w ich samochody. Broń uniwersalna, gdyż może posłużyć jako granat, lub bomba – jeśli jest zrzucane z okna. Jajko służy także jako inkubator lub w skrajnym przypadku jako trumienka, szczególnie zbyt długo gotowane bez wody.

Jajko hodowlane edytuj

Jajko hodowlane – to specjalna odmiana jajek. Hoduje się je w stadach do dwustu tysięcy osobników, a jedzenie zdobywają na polowaniach. Jajka te są w stanie same się rozmnażać, lecz aby do tego dopuścić trzeba mieć jajka płci żeńskiej i męskiej. Zazwyczaj pochodzi z chowu klatkowego. Po rozmnożeniu tego osobnika powstaje kurak.

Zobacz też edytuj