Jasełka

Jasełka – przedstawienie na temat narodzin Lizusa Jezusa (nadal nie wiem jak Józef uwierzył w niepokalane poczęcie). Wystawiane przez najmądrzejszą część społeczeństwa lub przedszkolaki. Charakteryzuje się ogromnym entuzjazmem aktorów do odgrywanych ról oraz dużą ilością błędów, które są wybaczane na zasadzie „to są dzieci”.

[edytuj] Plan jasełek

  • Przemówienie na temat „To będzie chCenzura2we, ale jesteśmy dziećmi więc wybaczcie” (w przypadku, gdy średnia wieku aktorów wynosi mniej niż 6 lat).
  • Wstęp składający się z ciekawej wypowiedzi narratora, na której wszyscy ziewają biorą tabletkę nasenną, aby łatwiej zasnąć.
  • Rozwinięcie, do którego dotrzymują tylko osoby z wyjątkowym skilem – napojami energetyzującymi, 3 cytrynami, dzięki czemu mogą pooglądać sobie panią nauczycielkę z dużym dekoltem.
  • Zakończenie, podczas którego puszczana jest głośna muzyka (najczęściej kolęda), która ma na celu obudzenie publiczności.
  • Oklaski, wywołane najczęściej samym faktem zakończenia się przedstawienia.
  • Opuszczenie improwizowanego teatru, które wygląda najczęściej jak otwarcie supermarketu.

[edytuj] Postaci jasełek

  • Jezus) – chociaż to najważniejsza postać, zawsze odgrywa ją lalka.
  • Maryja – dziewczynka w prześcieradle, zgadza się na wszystko, nawet na zapłodnienie in vitro.
  • Józef – nic nie robi, marionetka użyta by wpajać dzieciom i babciom tradycyjny model rodziny.
  • Pastuszkowie – biedaki, zaplątali się przypadkiem i teraz wstydzą się swoich peerelowskich kożuszków.
  • Trzej Królowie – przynoszą wonne dary, np. złoto. Też nie wiedzą o co chodzi, mieli trafić do żydowskiego zamku.
  • Anioł – przyszedł z posłaniem, mówi najwięcej, święta mądrala.
  • Zwierzątka) – jedyne pozytywne postaci, np. owca, kozioł, pies, wielbłąd, słoń, homar.

[edytuj] Ciekawostki o jasełkach

  • Cała publiczność to rodzice, którzy są skazani na przyjście, gdyż „homara” gra ich córka.
  • Gdy ktoś klaszcze, bo mu się podobało to znaczy, że to on organizował przedstawienie.
  • Dla podniesienia walorów patriotycznych jasełek dzieci śpiewają spolszczoną wersję niemieckiej kolędy Stille Nacht.
  • Nie spotkasz tam Chytrej Baby z Radomia, wszystkie 3 Cytryny rozkradły już dzieci zostały już rozkradzione przez rodziców.
Nasze strony
Przyjaciele