Jedynym wyjściem jest śmierć

Smierc

Skoro to jedyne wyjście...

Jedynym wyjściem jest śmierć (ur. 1973) – książka na szczęście już zmarłego Alistaira MacLean'a. Do końca nie wiadomo skąd autor wpadł na tak oryginalny tytuł. Wiadomo przynajmniej, że na podstawie tego „dzieła” powstał w 1995 film.

[edytuj] Fabuła

Pewnego dnia na wyścigach Formuły I zdarza się dziwaczny wypadek, dzięki któremu Mary MacAlpine zostaje kaleką, a Jethou już z tego nie wychodzi. Wszyscy jak leci oskarżają Johnny'ego Harlowa, mając na względzie to, że jechał jak wariat trochę za szybko i był najprawdopodobniej pod wpływem bliżej nieokreślonego napoju. Nikt nie spodziewał się, że był to spisek mhrocznych, wąsatych i niebezpiecznych jak diabli mechaników.

[edytuj] Bohaterowie

  • Johnny Harlow – na początku najlepszy we wszechświecie kierowca wyścigowy, którego wszyscy oskarżali za morderstwo. Potem poświęcił się w kościele i został kierowcą transformatora transportera. Tak naprawdę był megasuperhiper tajnym agentem, który bezczelnie śledził kierowców, którym się za dobrze powodziło i za dużo zarabiającym mechanikom. Podobno udawał swój alkoholizm, żeby się zwolnić, co jest prawdą, gdyż chorował na coś zupełnie innego. Jest on również dla siebie jasnowidzem, gdyż nawet nie oświadczył się córce byłego szefa, a już wiedział, że się z nią ożeni.
  • Alexis Dunnet – rzekomy dziennikarz. Tak naprawdę prawdziwy szef Johnny'ego Harlowa z Interpolu, którego zadanie w tej książce ogranicza się do tego, że mówi wyżej wymienionemu co ma robić.
  • Jacobson – mechanik. Jeden z największych skurCenzurasynów jaki widział ten świat. Grzebał w samochodach, powodując tym tajemnicze wypadki. Dzięki swojej nieprzeciętnej inteligencji (jego IQ to 33,5) zdołał udawać niewiniątko przez dłuższy czas.
  • Nicolo Tracchia – wspólnik wyżej wymienionego. Współpracował z nim z zawiści do Harlowa, za to, że był od niego gorszy.
  • Willi Neauber – Austriak, który również brał udział przy „aferze mechaników i skorumpowanych kierowców”.
  • James MacAlpine – niesamowicie bogaty facet i były szef Harlowa. Był na tyle głupi, aby uwierzyć w bajeczkę o alkoholizmie Johnny'ego.
  • Marie MacAlpine – żona wyżej wymienionego, przez większość czasu porwana przez bandę złych mechaników i kierowców.
  • Mary MacAlpine – córka państwa MacAlpine, której Jacobson załatwił całkowicie za darmo ciężkie kalectwo. Poza tym jest prostytutką dziewczyną Harlowa.
  • Rory MacAlpine – nieletni brat Mary. Dzięki swoim niezwykłym umiejętnościom strzeleckim i szpiegowskim (podsłuchiwał jak mało kto), został tajnym agentem z licencją na broń... zabawkową. Nikogo nie obchodziło, że przez prawie całą akcję w książce, obrzucał z błotem Harlowa.
  • Harry – były kierowca transportera, który rzekomo choruje na serce, a tak naprawdę wyciąga potajemnie od państwa rentę.
  • Luigi Złota Rączka– seryjny zabójca, mający wykończyć Johnny'ego. Niestety nasz James Bond użył wobec niego „obrony (nie)koniecznej” (czyt. walnął go z całej siły drzwiami i wsadził nóż w plecy). Potem zmarł w więzieniu, na skutek „leku przeciwbólowego”, którym był o, dziwo cyjanek.
  • Blondynka, której imienia i nazwiska nie pamiętam – wspólniczka Jacobsona i spółki i kandydatka na pielęgniarkę, a nawet lekarkę. Do jej największych sukcesów należy wyleczenie wyżej wymienionego.
  • Isaak Jethou – nie ma co o nim dużo mówić, bo od początku książki już nie żył.

Jdt-str To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny literatury. Jeśli nie masz uczulenia na książki – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele