Jerzy Wiatr

Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy polskiego polityka. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.

Jerzy Wiatr (ur. 17 września 1931 r. w Warszawie) – polski socjolog i politolog, członek SLD. W latach 1996-97 minister edukacji narodowej. Jest przykładem na to, jak to wiatr przybrał ludzką postać i że nie trzeba go szukać w polu.

[edytuj] Nieprzemijająca działalność naukowa

Za komuny wsławił się gloryfikacją towarzysza Józefa Stalina. Dzięki temu stał się prekursorem postępowej myśli społecznej o nazwie neostalinizm. W swoich nieśmiertelnych dziełach pisał o „potężnej dźwigni rozwoju wszystkich nauk, które z bezcennej skarbnicy stalinowskiej pracy czerpią i czerpać będą”. Za wszelką cenę towarzysz Jerzy Wiatr zwalczał kłamliwe i nieprawdziwe kłamstwa o Chorążym Pokoju, Przyjacielu Dzieci i Ojcu Narodów. Na wiadomość o śmierci Geniusza Stalina, gdy miliony cieszyły się z jego odejścia napisał w „Po prostu” słowa oddające jego fascynację nad Sternikiem Narodów: „Dziś, gdy zabrakło wśród nas największego Człowieka naszej epoki...”.

[edytuj] Ministerstwo

Wcześniejsza działalność intelektualna nie spodobała się w wolnej Polsce. Dał tego wyraz student UJ, który parabolicznym rzutem jajkiem trafił neostalinistę. Od tego momentu Jerzy Wiatr unika studentów oraz jajecznicy.

P vip.svg To jest tylko zalążek artykułu biograficznego. Jeśli widziałeś tę osobę na ulicy – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele