Johan Längqvist

Johan Längqvist (ur. 23 sierpnia 1963 w Järfälli gdziekolwiek by to nie było) – oryginalny wokalista Candlemass, który śpiewał niestety na pierwszej płycie zespołu. Koncertów jednak już nie doczekał.

[edytuj] Życiorys

Johan karierę zaczynał w zespole Jonah Quizz, który również grał metal, ale nie tak mroczny jak ten w wykonaniu Candlemass. W dodatku rzeczony zespół rozpadł się po nagraniu jednego dema, co sprowokowało wokalistę do szukania sobie nowego miejsca, w którym mógłby się wokalizować. Ostatecznie padło na ten zespół. Udało mu się przekonać Leifa Edlinga, że jednak potrafi śpiewać i nagrał z nimi Epicus Doomicus Metallicus. Leif odkrył jednak, że Längqvist śpiewał gorzej od niego i wyrzucił zespołu przed jakimikolwiek występami na żywo.

Ostatecznie jednak Johanowi udało się zaśpiewać fragment koncertu z Candlemass, gdy zespół świętował swoje dwudziestopięciolecie.

Po wyrzuceniu z Candlemass wokalista dał zdradził metalem i zaczął śpiewać pop. Również bez sukcesu. Ponieważ metalowcy są tolerancyjnymi ludźmi Längqvist nie stracił jeszcze domu, dzieci ani owiec jak to zdarza się przy innych zmianach gatunku muzycznego.

[edytuj] Styl śpiewania

Johan posiada unikalny styl śpiewania zbliżony do ryków rannego łosia. Dlatego w sezonie polowań na renifery unika pojawiania się w swoim rodzinnym kraju. Ponadto Längqvist potrafi śpiewać falsetem, a przynajmniej tak mu się wydaje. Wtedy brzmi jak kot duszący się kłaczkiem.

Nasze strony
Przyjaciele