John Wayne

Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy amerykańskiego aktora. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
John wayne challenge of ideas screenshot 2.jpg

John Wayne

The searchers Ford Trailer screenshot (8).jpg

John Wayne

The searchers Ford Trailer screenshot (13-crop).jpg

Nie żaden Marion!!!

John Wayne.

John Wayne o Johnie Waynie

John Wayne was a Nazi

Zespół MDC o Johnie Waynie

John Wayne (właśc. Marion Robert Morrison (muahahaha! Marion!); ur. 26 maja 1907 w Winterset, zm. 11 czerwca 1979 w Los Angeles) – amerykański aktor i reżyser, wystąpił w 157 filmach, z których zresztą większość sam stworzył. Występował w westernach, westernach, a oprócz tego jeszcze w Rio Bravo.

[edytuj] Piękne dzieciństwo

Urodził się w Winterset, w rodzinie prezbiterianów, co spowodowało iż poczuł w sobie ducha Pielgrzymów. Chciał obcować z Indianami, ale w jego czasach nie było ich sporo, więc jedyną drogą były westerny. Ale od początku:

[edytuj] Kariera aktorska

Pierwszą styczność z filmem miał pracując jako dekorator w wytwórni Dwudziestowieczny Lis. Jego umiejętności sklecania wiosek potiomkinowskich zostały docenione i pod koniec lat dwudziestych zagrał w paru marnych melodramatach...

[edytuj] John Wayne

Jednak przełom nastąpił, gdy Marion (hahahaha!) stał się Johnem Waynem. W 1930 reżyser Raoul Walsh wymyślił mu to nazwisko i pod takim obsadził go w filmie Wielki Szlak. John wiedział, że imię John jest lepsze od Marion (hahaha!!! nie mogę!) i posługiwał się nim przez następne 49 lat życia.

Jestem John Wayne!

Marion Robert Morrison

Dzięki głównej roli w superkozackim filmie o jakże oryginalnej nazwie Dyliżans został gwiazdą westernu. Zauważył, że dobrze mu idzie granie patriotycznych ranczerów, sprawiedliwych szeryfów i innych prawdziwie amerykańskich postaci, związał się z westernem, no i już do końca życia się nie rozwiązał...

[edytuj] Superman

W sumie John spłodził siedmioro dzieci (wow!) z dwiema żonami, czym, hm, znacznie przysłużył się do rozszerzenia gatunku ludzkiego.

[edytuj] Filmografia

Chyba jesteś głupi, nie będę wypisywał stu pięćdziesięciu filmów!

[edytuj] Dziedzictwo

John zostawił po sobie mnóstwo westernów, dzięki czemu twój stary ma co robić w niedzielne popołudnie, zostawił także Rio Bravo, które możesz zobaczyć włączając o dowolnej porze któryś z kanałów TVP.

Nasze strony
Przyjaciele