Kalendarz świąt nietypowych/czerwiec

Święto Bułki

a także Dzień Dziecka, Światowy Dzień Mleka oraz Dzień bez Alkoholu.

Bulka mala pszenna
  • 1906 – w Finlandii wprowadzono prawa wyborcze dla kobiet, facet mógł wreszcie skoczyć po bułki.
  • 1967 – urodził się Szymon Majewski. Lekarze zaśmiali się z politowaniem.
  • 1972Saddam Husajn zaczął nacjonalizować Amerykanów, a dokładniej ich firmy paliwowe.
  • 1980 – założono CNNCiągle Nic Nowego.
  • 1985Adam Małysz po raz pierwszy zjadł bułkę z bananem, już niebawem można było oglądać wzmożone umiejętności skoczka.
  • 2001 – masakra rodziny królewskiej w Nepalu. Nie mówiąc już o samobójstwie.
  • 2008 – powstał pierwszy w Polsce stadion Orlik przygotowany na 2012, lecz dzieci odtąd czytały Nonsensopedię.

Dzień bez Krawata

a także Dzień Leśnika oraz Dzień Sąsiada

JKM
  • 4010 p.n.e. – wyrosło pierwsze na świecie drzewo.
  • 455 – Wandalowie przez czternaście dni wandalizowali Rzym. Administratorzy mieli problemy z przywracaniem poprzednich wersji.
  • 1897Mark Twain zaprzeczył temu, że nie żyje.
  • 1916 – zakończył się strajk warszawskich tramwajarzy, dziadek Karola Krawczyka zgłodniał.
  • 1936 – uzbrojeni w broń palną Włosi po krwawych bojach okupionych tysiącami straconych żołnierzy, z trudem zdołali pokonać uzbrojonych we włócznie i kamienie Abisyńczyków (dzisiejszych Etiopczyków).
  • 1943Janusz Korwin-Mikke po raz pierwszy w życiu (w wieku 7 miesięcy) założył muszkę (do chrztu).
  • 1963Arabia Saudyjska zniosła niewolnictwo. Akurat.
  • 1970 – urodził się Peja.
  • 1978Santiago Bernabéu, obecny stadion Realu Madryt, zmarł.
  • 2003 – koniec teleturnieju Va banque, wbrew oczekiwaniom widzów Kazimierz Kaczor nie wykonał swojego numeru popisowego.
  • 2009 – w wielkim igloo na Grenlandii odbyły się wybory parlamentarne.

Dzień Dobrej Oceny

...oraz Dzień Wycieku Ropy.

Sprawdzian
  • 1880Bell pokazał... fototelefon. Historia tego nie zapamiętała.
  • 1903jeden facet postanowił zabawić się w Ikara. W przeciwieństwie do niego jednak przeżył.
  • 1955 – urodziła się Jolanta Kwaśniewska.
  • 1956 – Jolanta Kwaśniewska po raz pierwszy wystąpiła w TVN Style.
  • 1979 – w Zatoce Meksykańskiej wyciekła ropa. Znowu.
  • 1992ekolodzy zebrali się do kupy i postanowili walczyć z globalnym ociepleniem.
  • 1998 – powstał Simplus, grono niezadowolonych klientów telefonów komórkowych zaczęło błyskawicznie rosnąć.
  • 2006 – powstała Czarnogóra.
  • 2006 – Czarnogóra wysunęła się na 1. miejsce w rankingu najbiedniejszych państw Europy, deklasując Mołdawię.
  • 2007Niemiec ogłosił Polaka świętym. Świat zamarł.

Dzień Drukarza

a do tego Dzień Demokracji

Typewriter

Światowy Dzień Środowiska

a w Polsce – Święto Centralnego Węzła Łączności Ministerstwa Obrony Narodowej im. płk. prof. Kazimierza Drewnowskiego

Phalacrocorax carbo Vic
  • 4008 p.n.e. – Adam wziął na rękę biedronkę i przeniósł ją z listka na listek. Przy okazji zabił dwa komary.
  • 1849 – monarchistyczna Dania stała się monarchią konstytucyjną. Przyjęła konstytucję.
  • 1915 – Duńczycy poprawili konstytucję. Przez pomyłkę przyznali prawa wyborcze kobietom.
  • 1981Czesław Miłosz zrobił Polakom łaskę i wrócił do ojczyzny.
  • 1969 – tupolew wyprzedził dźwięk.
  • 1992Sejm odwołał gabinet Jana Olszewskiego. Gruba kreska jeszcze będzie obowiązywać przez najbliższe dwadzieściaileś lat.
  • 2002 – powstał pierwowzór pandy małej.
  • 2005Szwajcaria zalegalizowała związki dwóch panów lub dwóch pań. Ojeju, ale są tolerancyjni.
  • 2010 – wysłano ekologów do zbadania historycznego eksperymentu w Zatoce Meksykańskiej.

Dzień Slayera

A także Dzień Pocałunku i Dzień bez Samochodu

Całus
God-listens

Zalecany sposób świętowania: całujemy się na świeżym powietrzu przy muzyce Slayera.

  • 4010 p.n.e. – Adam pierwszy raz pocałował Ewę. Był to pierwszy w historii świata pocałunek.
  • 1888Wielka Brytania przejęła na własność Boże Narodzenie.
  • 1939 – niedokończony Dworzec Główny w Warszawie się zapalił. Niestety pożar ugaszono.
  • 1962 – powstał pierwszy w Polsce supersam. Był super i stał sam, reszta się dopiero budowała.
  • 1973 – w Bielsku-Białej polscy złodzieje z włoskich części złożyli pierwszego malucha.
  • 1983 – urodził się Marcin Hakiel, zaraz po urodzeniu zatańczył makarenę.
  • 1984 – jakiś Rusek wymyślił spadające kwadraciki.
  • 1994 – premiera Jednego z dziesięciu, spełnienia słów Ucz się! Bo przyjdzie Sznuk i cię zapyta!
  • 20066 dzień, 6 miesiąc, 6 rok naszego tysiąclecia... ujawnił się Szatan gdzieś na świecie...
  • 2008 – Sławomir Mrożek obraził się na socjalistyczną Polskę i przeniósł się do bardziej socjalistycznej Francji.
  • 2017 – sąsiadka stuka w ścianę, abyś przyciszył „ten szatański harmider”.

Święto Flagi Peru

Żaden tam „Dzień Seksu” ani „Dzień Chemika”, świntuchy!

Peru

Dzień Informatyka!

...a oprócz tego Święto Uwalniania Książek

Webb

Dzień Agugaga!

Inne święta na dziś: Dzień Przyjaciela, Dzień Księgowego, Dzień Wspomnień Zimowych. Pamiętasz jeszcze?

Overload truck

Międzynarodowy Dzień Heraldyki

A także Dzień Straży Granicznej i rocznica Powstania Antytureckiego w Jordanii. Kebabom mówimy nie!

POL województwo lubelskie COA
  • 1596 – odkrycie Wyspy Niedźwiedzia. Reakcja zwierzęcia pozostaje nieznana.
  • 1801 – pasza Trypolisu wypowiedział wojnę Stanom Zjednoczonym. Seria zawałów za Atlantykiem.
  • 1898 – na chorwackiej wyspie Krk zmarła ostatnia osoba posługująca się językiem dalmatyńskim.
  • 1900 – w Chojnicach Żydzi zostali zaatakowani, z powodu rytualnego mordu na gimnazjaliście.
  • 1945 – w Argentynie zaczęto poruszać się normalnie.
  • 1959Biały Dom zrywa stosunki z Kubą. Tradycja braku wyrozumiałości dla brodaczy utrzymuje się w Waszyngtonie do dziś
  • 1975 – w wiosce św. Mikołaja bocian przynosi na świat skoczka narciarskiego Risto Jussilainena. Risto szybko przestaje wierzyć w św. Mikołaja i zaczyna ciężko harować na raka wątroby.
  • 1991 – premiera Poloneza Caro – kolejnego grata wspaniałego, polskiego samochodu.
  • 1999Stany Zjednoczone oficjalnie pod szyldem NATO zaczynają naloty na Serbię, w wyniku których ucierpiała chińska ambasada, tajwańska zaś nie.
  • 2009 – w São Paulo na autostradzie utworzył się korek o długości 293 km. Kierowcy byli nieco poirytowani.
  • 2010Narodowy Bank Polski widzi drzazgę w oku podatnika swego, a Belki na stanowisku swojego prezesa nie widzi.
MZA Autobus latem
  • 1798 – wojskom napoleońskim udało się zdobyć nawet Maltę.
  • 1955 – 80 osób zginęło w wypadku podczas samochodowego wyścigu 24h Le Mans we Francji. Jak się człowiek spieszy, to się diabeł cieszy.
  • 1962 – najsłynniejsza próba ucieczki trzech więźniów z Alcatraz. Oczywiście sfilmowana, więźniom przypadła rola worków na zwłoki. Statystom nie zapłacono do dziś.
  • 1963 – gubernator Alabamy George Wallace zagrodził drogę dwojgu murzynom, którzy chcieli się zapisać do stanowego college'u.
  • 2003zamach członka Hamasu na autobus w Jerozolimie. 17 osób zginęło, ponad 100 zostało rannych. Autobus przekazano władzom Gorzowa Wielkopolskiego w darze od Autonomii Palestyńskiej.
  • 2008Norwegia zalegalizowała śluby osób tej samej płci. Nie było innego wyjścia, ponieważ jak się później okazało pół rządu tego kraju stanowili geje.
  • 2009Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła pandemię grypy typu AH1/N1. Pierwsze większe oszustwo od ponad 41 lat, jakkolwiek rodziny nieboszczyków mogłyby z tym stanowiskiem polemizować.
  • 2010 – inauguracja Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w RPA.

Święto Biura Ochrony Rządu

Oraz Dzień Stylisty Paznokci.

Secret-service-agent

Święto Dobrych Rad

Dobra rada na dziś: Odwiedzaj Nonsensopedię, a będą cię szanować na ośce. Poza tym Święto Siostry, ale kto by się tam tym przejmował.

DK900
  • 21 mln lat p.n.e. – Chuck radzi Bogu, aby stworzyć ludzi.
  • 33 p.n.e. – żona radzi Cezarowi, żeby olał pracę. Nie słucha jej i zabijają go 13 sztyletami.
  • 966Mieszko I bierze chrzest w imieniu całej Polski, ale nikogo to nie obchodzi.
  • 1611 – Smoleńsk zostaje przyłączony do Rzeczpospolitej.
  • 1954 – rodzi się Endrju.
  • 2009Irańczycy próbują dobrze radzić Mahmudowi Ahmadineżadowi, aby nie fałszował wyników wyborów. Prezydent ich olewa.
  • 2010 – Ahmadineżad nadal olewa Irańczyków.

Dzień pamięci ofiar czołowego zderzenia z walcem

Inne święta: Dzień Dziennikarza Obywatelskiego i Światowy Dzień Krwiodawstwa. Wspierajmy komary!

G1
  • 0! – za nieco ponad pół roku z macicy w okrutny świat zstąpi wcześniak.
  • 1797 – w USA wydano zakaz eksportu broni. Lobbowały głównie samorządy uczniowskie.
  • 1928 – w Rosario na świat przychodzi światowej sławy weterynarz argentyński Ernesto Guevara.
  • 1940 – rząd bohaterskiej Francji przenosi stolicę kraju z Tours do Bordeaux. Nieznani sprawcy ogołocili starą stolicę z białych flag.
  • 1944 – w wielkiej bitwie pod Porytowym Wzgórzem Armia Ludowa pokonuje wzgórze.
  • 1959 – narodziny Władysława Pasikowskiego, reżysera filmowego, twórcy kina familijnego dla dorosłych, z którego inspirację czerpią dzieci.
  • 1969 – w złudnym poczuciu dobrze spełnionego obowiązku literackiego umiera przedwcześnie Marek Hłasko.
  • 1982 – kapitulacja wojsk Argentyny w czasie wojny o nie-Falklandy. Nonsensopedia gratuluje zwycięzcom i życzy pomyślnego zagospodarowania bronionego z takim uporem torfu.

Dzień Wiatru

z tej okazji wywiało nam wszystkie rocznice :(

Tuuli

Międzynarodowy Dzień Pomocy Dzieciom Afrykańskim

Nie, to nie te po prawej na górnym. To zabieg kontrastu.

McDonald klient
RIAN archive 612748 Valentina Tereshkova
  • 1911 – bardzo ciężki, ważący 772 gramy meteoryt uderzył w Ziemię w pobliżu miejscowości Kilbourn, uszkadzając jedną z pobliskich dyskotek.
  • 1963
    • uruchomiono pierwszy polski laser w Instytucie Fizyki PAN w Warszawie. Kilka osób straciło wzrok.
    • Tiereszkowa (to ta na tym dolnym zdjęciu!) udowadnia, że kobitki nadają się do wywalania w kosmos tak samo jak faceci.
  • 1992 – otwarto pierwszą restaurację McDonald's w Polsce. Dzieci zaczęły gwałtownie tyć, zmniejszył się przyrost naturalny.
  • 2008 – w amerykańskim stanie Kalifornia normą stały się małżeństwa homoseksualne.

Dzień Walki z Pustynnieniem i Suszami

Nie ma, nie ma wody na pustyni, a wielbłądy nie chcą dalej iść, czołgać się już dłużej nie mam siły, o, jak bardzo, bardzo chce się pić...

Western Sahara desert 1
Rettungszeichen Notausgang Links (alt)
  • 15000 lat p.n.e. – przodkowie Indian ewakuują się z Azji. Nowy kontynent podoba im się, choć nieco piździ.
  • 1574Henryk Walezy ewakuuje się do Francji. Też byś uciekał, gdyby chcieli cię wydać za starą kobitę.
  • 1757 – austriacka niewyszkolona rezerwa atakuje armię pruską i podbija Czechy. Czesi nie zauważają różnicy.
  • 1758 – Czesi nadal nie zauważają różnicy.
  • 1815Napoleon Bonaparte próbuje zmusić Anglików do ewakuacji spod Waterloo. Nie udaje mu się.
  • 1942 – rodzi się Paul McCartney (zm. 1966).
  • 1972 – dwa pasażerskie samoloty rozbijają się. Z tego świata ewakuuje się około 250 osób, brak informacji o żałobach narodowych.
  • 2006 – Katalończycy bawią się w autonomię. Świat nic o tym nie wie.
Chuck norris approved
  • 1269 – Ludwik IX po raz pierwszy znakuje Żydów pod groźbą kary.
  • 1586 – Anglicy po raz pierwszy opuszczają Amerykę w trybie natychmiastowym.
  • 1669Michał Korybut Wiśniowiecki królem. Rozpoczyna się odliczanie do armageddonu.
  • 1862 – rząd USA uszczęśliwia wszystkich Murzynów i znosi niewolnictwo. Sadomasochiści protestują.
  • 1961Kuwejt wyzwolił się od Brytyjczyków. Za trzydzieści lat ci sami Brytyjczycy będą musieli go wyzwalać.
  • 1974 – starliśmy na proch i pył Haitańczyków 7:0. Dziś byłoby inaczej.
  • 1978Garfield po raz pierwszy zeżarł Jonowi całą lazanię.
  • 2004 – odkrycie planetoidy, która kiedyś ma dopełnić wcześniejszego początku armageddonu i zniszczyć Ziemniaka.

Światowy Dzień Uchodźcy

A poza tym Święto wolnych książek. Tych, co uciekły z księgarni.

Overload truck
  • 1566 – urodził się Zygmunt III Waza, król Polski który przeniósł stolicę Polski do Warszawy. Za co wsadzili go na słup.
  • 1782 – Kongres Stanów Zjednoczonych zatwierdził wzór Wielkiej Pieczęci Stanów Zjednoczonych, znaną jako „Ten orzeł z USA”.
  • 1877Alexander Graham Bell zainstalował pierwszy na świecie, chwila, ktoś dzwoni... Halo? Nie, nie, nie, pomyłka. O czym to ja... Aha, no tak., pierwszy na świecie telefon.
  • 1900 – we Lwowie ukazało się pierwsze polskie ilustrowane pismo sportowe: „Gazeta Sportowa”. GOOOOOOOOOOOOOOOOL!
  • 1904 – powstała Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA). Brum Brum?
  • 1945 – w Warszawie, pomimo przejściowych trudności (brak Karola Krawczyka), wznowiono komunikację tramwajową.
  • 1954 – otwarto Most Przyjaźni na granicy bułgarsko-rumuńskiej na Dunaju.
  • 1963 – USA i ZSRR podpisały w Genewie umowę o zainstalowaniu tzw. „gorącej linii”. Trzech monterów wylądowało w szpitalu z ciężkimi poparzeniami.
  • 1975 – premiera filmu Sztuczne Szczęki.
  • 1991 – niemiecki Bundestag przewagą 18 głosów uchwalił przeniesienie stolicy Niemiec z Bonn do Berlina. Początkowo Berlin przegrywał, ale jakimś cudem pojawiły się dodatkowe głosy.

Światowy Dzień Deskorolki

A także Międzynarodowe Święto Muzyki, Dzień Łaskotek oraz Dzień Męczenników Togo.

Horizontal Skateboard
  • 1208 – zamordowany został król Niemiec Filip Szwabski. Bo był szwabem.
  • 1226 – urodził się Bolesław V Wstydliwy. W sumie można się domyślić dlaczego nie zostawił potomków...
  • 1621 – głowy 27 przedstawicieli husyckiej szlachty czeskiej zatknięto na wieżach Mostu Karola. I problem buntu z głowy.
  • 1834 – Amerykanin Chytrus MakKornik uzyskał patent na żniwiarkę.
  • 1898 – wyspa Guam pozornie stała się terytorium USA. Pozornie – USA nie wie, gdzie leży Guam.
  • 1919 – flota niemiecka w Scapa Flow na rozkaz admirała von Reutera sama się zatopiła.
  • 1932 – wybuchło powstanie laski leskie.
  • 1948 – firma Columbia Records zaprezentowała pierwszą płytę winylową.
  • 1988 – premiera filmu Kto wrobił królika Rogera?, znanego z tego, że występowała tam Jessica Rabbit.
  • 1997Jean-Michel Jarre odleciał na katowickim spodku.
  • 2017 – Dzień Deskorolki: Wielka impreza u Tonego Hawka.
  • 2019 – śmierć Gimnazjum.

Światowy Dzień „Garbusa”

a także Dzień Kultury Fizycznej, więc ćwicz, ĆWICZ!

Botanical Gardens Greenhouse
  • 168 p.n.e. – w bitwie pod Pydną wojska rzymskie zniszczyły armię macedońską w ciągu jednej godziny. SZACUN!
  • 1633 – przed sądem Galileusz wyparł się teorii kopernikańskiej.
  • 1792 – król Stanisław August Pudzianowski Poniatowski ustanowił Order Virtuti Militari.
  • 1815 – abdykacja cesarza Napoleona Bonaparte. Druga z kolei.
  • 1848 – i znów kolejna rewolucja, i znów we Francji. Tym razem czerwcowa.
  • 1912 – do Krakowa przyjechał Włodzimierz Lenin.
  • 1934 – Ferdinand Porsche podpisał umowę na wykonanie trzech pierwszych prototypów Volkswagena.
  • 1941Niemcy, Rumunia i Włochy wypowiedziały wojnę ZSRR. Najbardziej obawiano się oczywiście Rumunii.
  • 1946 – urodził się Józef Oleksy, były premier Rzeczpospolitej Polski z ramienia LSD, który należał kiedyś do PZPR.
  • 1948 – urodził się Franciszek Smuda, były już trener polskiej drużyny piłkarskiej FC Biedronka.
  • 1965 – urodził się Uwe Boll, wybitny niemiecki reżyser i producent filmowy.
  • 2009 – w zderzeniu dwóch pociągów metra w Waszyngtonie zginęło 9 osób. Uznano to za dobry pomysł na redukcję przeludnienia, więc rok później w Warszawie rozpoczęto budowę II linii metra.

Noc świętojańska

I Dzień Służby Publicznej.

A full moon reflecting off the river - NOAA
  • 1764 – w Warszawie pod Piasecznem odbywa się sejm konwokacyjny. Hasło przewodnie obrad: „nigdy więcej sejmów konwokacyjnych”. Tak się stało.
  • 1860 – dochodzi do powstania służb specjalnych USA. Teraz każdy Amerykanin może zostać nieudacznikiem.
  • 1889 – na świat przychodzi Anna Achmatowa, poetka rosyjska, sprawczyni cudu. Mimo reprezentowania salonowo burżuazyjno-arystokratycznego estetyzmu zmarła śmiercią naturalną.
  • 1912 – utworzenie nacjonalistycznej organizacji serbskiej „Czarna Ręka”. Ta skromna grupka przyniesie jeszcze światu Traktat Wersalski.
  • 1972Zinedine Zidane oraz jego łysa głowa połyskują po raz pierwszy.
  • 1975Edward Gierek w Moskwie. Instrukcje były zbyt szczegółowe jak na telefon, a faks się zepsuł.
  • 1978 – 29 członków Czerwonych Brygad skazanych na karę śmierci, a następnie przesłanych rakietą ziemia-powietrze w prezencie Aldo Moro.

Dzień przytulania

...a także Światowy Dzień Chorych na Osteoporozę. My też nie wiemy co łączy te okazje.

Messi-Maradona
  • 972 – skopaliśmy tyłki Niemcom pod Cedynią.
  • 1717 – powstała masoneria. Czemu więc nie obchodzimy dnia masona? Tajemnica.
  • 1987 – urodził się Lionel Messi, piłkarz jak ta lala, po prawej w objęciach Maradony.
  • 1994Rosja i Unia Europejska zrobiły misia na zgodę.
  • 2005 – triumf demokracji, Mahmud Ahmadineżad prezydentem Iranu.
  • 2007 – UE zezwoliła na produkcję wódki z bananów (fanfary).

Dzień Proklamacji

A także Dzień Stoczniowca i Światowy Dzień Smerfa.

Tramwaj 3
  • 1736 – August III Sas zwołuje sejm, który ma rozsądzić, czy August III Sas jest królem Rzeczypospolitej.
  • 1788 – z nudów Wirginia proklamuje przyłączenie się do Stanów Zjednoczonych.
  • 1872 – w Moskwie rusza pierwszy tramwaj.
  • 1872 – pierwszy moskiewski tramwaj dojeżdża do celu.
  • 1876 – bitwa nad Little Big Horn. Z amerykańskiej armii zostaje sterta trupów.
  • 1981 – rodzi się Zimmi. Nikt spodziewa się jeszcze, jakie zbrodnie popełni w przyszłości.
  • 1998 – na rynek trafia Microsoft Windows 98. Jeszcze działa bez poważniejszych błędów.
  • 2007 – Abdullah ibn Abd al-Aziz as-Saud, król Arabii Saudyjskiej otrzymał Order Orła Białego. Zaraz, że co?!
  • 2009Michael Jackson nagle traci wszystkich antyfanów.

Dzień Zapobiegania Narkomanii

Świętujemy dziś także Międzynarodowy Dzień Pomocy Ofiarom Tortur. Trafnie się to zbiegło z pierwszymi dniami wakacji.

Marihuana

  • 1284Szczurołap z Hameln zabiera szkopom dzieci na sprzedaż Turkom.
  • 1295 – Przemysł II z koroną. Orzeł Biały zostaje maskotką reprezentacji i godłem narodowym.
  • 1945 – podpisano Kartę Narodów Zjednoczonych, co zapoczątkowało długofalowy plan Destrukcja Afryki.
  • 1954 – pierwsza elektrownia jądrowa zostaje uruchomiona, jakimś cudem bez awarii.
  • 1954 – Szwajcaria strzeliła pięć bramek, ale Austria dołożyła siedem i w ten cudowny sposób powstał mecz finałów Mistrzostw Świata z największą liczbą strzelonych goli.
  • 1974 – odwet za potop na Szwedach 1:0 na MŚ. 7:5 to to nie jest, lecz Orzeł Biały znowu jest dumny.
  • 1977Elvis Presley zaśpiewał, mimo usilnych starań, ostatni raz.
  • 1986 – propaganda kapitalistyczna zyskuje nowy środek przekazu w postaci Teleexpressu.
  • 2010 – północnokoreańscy piłkarze już na pewno lądują w obozie pracy.

Dzień Swawoli oraz Pokątnych Figli w Towarzystwie

Światowy Dzień Rybołówstwa i Dzień Walki z Cukrzycą. Słówko w towarzystwie na dziś: nekrofilia.

Kominiara
  • 1569 – zawarcie unii polsko-litewskiej. Dobrze, a kiedy z Gruzją?
  • 1628 – bitwa pod Trzcianą. Tylko nie mów, że o tym nie wiedziałeś.
  • 1805 – narodziny publicysty i działacza politycznego Jana Woronicza. Zmarł nie wiedząc, czym jest telewizja.
  • 1950 – w PRL wychodzi ustawa o ustroju adwokatury. Teraz do zawodu obrońcy sądowego są dopuszczani nie tylko cieśle, grabarze czy zecerzy, ale nawet prawnicy.
  • 1952 – w Toruniu bocian przynosi na świat Bogusława Lindę. Ponoć od razu mówił zmutowanym głosem.
  • 1964 – z liany w amazońskiej puszczy urywa się Wojciech Cejrowski, naturalizowany Polak indiańskiego pochodzenia. Przywiózł do kraju tradycję walenia kubkiem o blat stołu.
  • 1978Mirosław Hermaszewski w kosmosie. W NRD dementi: Hermaszewski jest Niemcem.

Narodowy Dzień Pamięci Poznańskiego Czerwca 1956

a także Dzień Łapania za Cycki oraz Światowy dzień Grania w Butelkę

Poznan 1956
  • 1569 – Unia lubelska. Zygmunt August przy okazji przyłącza połowę Litwy i przybija pierwszy gwóźdź do trumny Rzeczpospolitej.
  • 1651 – trzydniowa bitwa pod Beresteczkiem. Bohdan Chmielnicki napierdala się z Janem Kazimierzem. Kazik wygrywa, ale przegrywa.
  • 1914Franciszek Ferdynand wyjeżdża na ulicę Sarajewa, mordując tym samym 10 milionów osób.
  • 1919 – traktat wersalski, wielkie zwycięstwo pokoju, zakończenie wszelkich wojen. Taaa.
  • 1927 – prochy Juliusza Słowackiego docierają do Polski. Kolumbijska mafia dokonuje przerzutu dekady.
  • 1960Jurek został Markiem.
  • 1992 – w Mongolii odbyły się wybory. Na dokładkę wielopartyjne. To ci bomba!
  • 2008 – w Warszawie odbył się koncert Celine Dion. Bardzo ważne wydarzenie.

Dzień Ratownika WOPR

Oraz Marynarki Wojennej.

Woprratowniki

Dzień Kapustnika, Dzień Rozwalania Zabawek

Czy złożyłeś już życzenia swojemu motylowi?

Pic 1035
  • 296 – Marcelin został pierwszym papieżem o tak bajeranckim imieniu.
  • 1651 – powstanie Chmielnickiego: biba pod Beresteczkiem właśnie się skończyła.
  • 1764bestia z Gévaudan chce zawstydzić Yeti, zaczyna żreć ludzi.
  • 1882 – powieszono Charlesa Guietau, zabójcę Garfielda. Tak, nie lubił poniedziałków.
  • 1908 – po kilkunastu butelkach wódki biednym mieszkańcom Syberii objawił się wielki wybuch.
  • 1954 – ostatnie dotychczas całkowite zaćmienie Słońca w Polsce, zaćmień umysłów nie brakuje.
  • 1960Kongasy cieszą się niepodległością, armia Gwatemali ma dzień dla siebie, a Sudan okazuje miłość do rewolucji.
  • 1972 – do doby dodano aż jedną sekundę.
Nasze strony
Przyjaciele