Kalendarz świąt nietypowych/lipiec

Światowy Dzień Architektury

A ponadto: Dzień Psa, Święto Dowództwa Operacyjnego Sił Zbrojnych, Dzień Jazzu

Betoniarka Kombinatu Budowlanego z Białegostoku

Międzynarodowy Dzień UFO

A ponadto: Dzień dziennikarza sportowego

Flying saucers
  • 1776 – Amerykanie stwierdzają, że nie pyli im się być już dłużej kolonią. Dwa dni później wpadli na pomysł, żeby to spisać na papierze.
  • 1865 – Armia Zbawienia rozpoczyna podbój Ziemi.
  • 1928 – Brytyjczycy zdecydowali nadać prawo głosu kobietom. No cóż, niech się nie dziwią, że potem ich kraj dostaje po tyłku.
  • 1947 – w Roswell rozbija się gaz bagienny.
  • 1947 – z gazu bagiennego spod Roswell powstaje Karol Strasburger.
  • 1961 – dzwony dzwonią dla Ernesta Hemingwaya. Właściwie to sam sobie zadzwonił.
  • 1965 – Włodzimierz Szaranowicz zaczyna rozważać bycie komentatorem.
Sawicka nic
  • 3821 p.n.e. – Sumerowie wymyślili nic. Od tego czasu co roku oddawali mu hołd.
  • 613 – nic ciekawego się nie stało, a nawet jeśli się stało, to pamięć o tym nie przetrwała.
  • 1521 – nic otrzymało prawa miejskie. I co? I nic.
  • 1947 – komuchy sobie umyśliły, żeby tę kupę gruzów zwaną Warszawą przywrócić do porządku. I co? I nic.
  • 1971 – urodziło się dziecko które będzie niszczyło sobie WikiLeaks. Juliana Assange'a będą rodzić nieznani nam do dziś przyjaciele. I co? I nic.
  • 2002 – Sejm zabronił samolotom rozbijania się. I co? I nic.
  • 2010 – opóźnienie w budowie odcinka Świerklany-Gorzyczki autostrady A1 przekroczyło 500 dni. I co? I nic.

Święto hot-doga

a także Światowy Dzień Mleka, bo kto by się przejmował Dniem Niepodległości w USA?

Fourth of July fireworks behind the Washington Monument, 1986
  • 1776Amerykanie ogłosili swoją niepodległość.
  • 1890Adam Mickiewicz spoczął na Wawelu. Z zastrzeżeniem, że zostanie wyrzucony, jak potrzebne będzie miejsce dla Jarka.
  • 1922 – dostaliśmy trochę Śląska, bo byliśmy grzeczni.
  • 2005 – Deep Impactor uderzył w kometę. Jak to po co? Żeby było pierdolnięcie.
  • 2006 – Amerykanie stwierdzili, że dzień niepodległości to za mało doniosłe święto i urządzili sobie dzień hot-doga. Po prawej widzimy pokaz fajerwerków z tej okazji.
  • 2008 – polscy mleczarze w opozycji do kiczowatego amerykańskiego święta ustanowili dzień mleka.
  • 2010 – wybraliśmy kozła ofiarnego na kolejne pięć lat.

Dzień Tynwaldu

a poza tym Dzień Jedności w Zambii, święto niepodległości w Algierii, Republice Zielonego Przylądka i Wenezueli oraz dzień łapania za biust

Coat of arms of the Isle of Man
  • 83 p.n.e. – spłonęła świątynia Jowisza na Kapitolu w Rzymie. Oj oj...
  • 863 – Cyryl znalazł Metodę na rozpoczęcie działalności misyjnej na Morawach.
  • 1854mechaniczny Turek sfingował swoją śmierć w pożarze.
  • 1865 – w Anglii wprowadzono pierwsze na świecie ograniczenie prędkości. Tego samego dnia zostało tam odnotowane najwięcej wypadków samochodowych w historii.
  • 1884 – wybochło Puwstynie Tkoczy Ślomskich.
  • 1920 – rozpoczęła się konferencja w Spa. Luzik...
  • 1946 – w Paryżu pierwszy raz zaprezentowano publicznie kostium bikini. Dla onanistów ogłoszono dzień wolny od pracy.
  • 1986 – w Moskwie rozpoczęły się I Igrzyska Dobrej Woli. Taki paradoks.
  • 1993 – wprowadzono najukochańszy podatek każdego PolakaVAT.
  • 1996 – narodziła się owca Dolly, pierwszy sklonowany ssak.

Światowy Dzień Pocałunku

dziś wymiotowanie tęczą dozwolone

Całus

Japońska Tanabata

A także Święto Niepodległości Wysp Salomona, Dzień Przemysłu w Tanzanii oraz Dzień Spółdzielczości.

Sendai Tanabata 2005
  • 1136 – Wydanie Bulli gnieźnieńskiej, która uniezależniła arcybiskupstwo w Gnieźnie od tego w Niemczech. HELL (pardon) HEAVEN YEAH!
  • 1162 – Król Haakon II Barczysty zginął w bitwie pod Sekken. Wolał wyrabiać bary na siłce u Śruby niż ćwiczyć walkę, to ma.
  • 1572 – Zmarł Zygmunt II August, ostatni z polskiej litewskiej dynastii Jagiellonów.
  • 1807 – Został zawarty pokój w Tylży między Francją a Rosją. Jednym z jego punktów było powołanie Księstwa Warszawskiego. Dał nam przykład Bonaparte jak zwyciężać mamy...
  • 1834 – Ogień pożar i strawił Piłę.
  • 1898 – Hawaje zostały zbrojnie jak najbardziej pokojowo zajęte przez USA.
  • 1937 – Miał miejsce incydent na moście Marco Polo, który rozpoczął wojnę japońsko-chińską.
  • 1946 – Franciszka Ksawera Cabrini jako pierwsza Amerykanka została ogłoszona świętą. Ale i tak nie urodziła się w USA, tylko we Włoszech.
  • 1969 – W Kanadzie język francuski został językiem urzędowym na równi z językiem angielskim. Kanada 1:0 USA.
  • 1997 – Rozpoczęła się Powódź Tysiąclecia.
  • 2007 – 07.07.07 – rekordowa liczba ślubów.
  • 2009 – Pogrzeb Michaela Jacksona.
  • 2012 – Premiera Gangnam Style.

Święto Żaby

A także: Światowy Dzień Grzania Dupska przed Telewizorem i Komputerem; Światowy Dzień Bezsensownych Świąt.

Rana sylvatica SC 2

Międzynarodowy Całkowicie Przeciętny Dzień

A także dzień chodzenia do pracy inną drogą.

Xplode
  • 2500 p.n.e. – przeciętny człowiek upolował przeciętne zwierzę na obiad.
  • 455 – całkiem przeciętna zmiana cesarza w Rzymie.
  • 1339król Kazimierz zawarł całkowicie przeciętny układ z Karolem Robertem.
  • 1521 – na Wieży Zygmuntowskiej w Krakowie zawieszono przeciętny dzwon.
  • 1807Napoleon Bonaparte utworzył przeciętne Wolne Miasto Gdańsk.
  • 1965 – zmarł pewien przeciętny Litwin, miał na imię Franciszek.
  • 1974 – całkowicie przeciętny dzień w Porcie Północnym w Gdańsku.
  • 2006 – po przeciętnym meczu Włosi zajęli pierwsze miejsce na przeciętnym mundialu w Niemczech.
Overload truck
  • 65000000 p.n.e. – prognoza pogody przewiduje nagły wzrost zachmurzenia.
  • 64999900 p.n.e. – prognoza pogody sprawdza się.
  • 1762 – caryca Katarzyna zostaje owdowiałą carycą.
  • 1915 – umiera Waża Pszawela, kimkolwiek on był.
  • 1941Żydzi poprzez piekło idą prosto przed oblicze Boga.
  • 1942Ronnie James Dio pokazuje rogi pielęgniarkom.
  • 1970 – siły zbrojne Mauretanii nic nie robią.
  • 1991 – Borys Jelcyn zostaje prezydentem Rosji.
  • 2016 – Portugalczycy pokonują gospodarzy Euro 2016.

Francuskie Święto Asertywności

A ponadto: Światowy Dzień Ludności

Der Fhrer in Paris. Hitler in Paris. Heinrich Hoffman Collection. - NARA - 540180
  • 1657 – narodziny Fryderyka I Hohenzollerna. Rzeczpospolita nie naciska na aborcję.
  • 1920 – plebiscyt na Warmii i Mazurach ws. przynależności państwowej. Strona niemiecka zmobilizowała całe cmentarze oraz domy wariatów.
  • 1937George Gershwin 2 lata przed utworzeniem pierwszego getta żydowskiego umiera w Hollywood, solidaryzując się z rodakami.
  • 1940 – powstaje rząd w Vichy. Pierwszy i ostatni rząd, któremu Francuzi deklarują 100%-owe poparcie.
  • 1943 – w ponad stu polskich wsiach Ukraińcy pokazują, czym jest Symetryczno-liryczna. Widłami i siekierami.
  • 1979 – jakieś dziecko wrzeszczy na całe gardło Skylab is falling!. I stało się...
  • 1980 – na wieczne odpoczywanie idzie gen. Zygmunt Berling, pierwszy człowiek, który powiedział „wpieriod” po polsku.
  • 1990 – koniec szczytu najbardziej uprzemysłowionych państw świata. ZSRR na próżno przekonuje, by umorzyć mu długi, gdyż obiekty tam wybudowane to atrapy.
  • 1996Polska w OECD, czyli czego my dożyliśmy, to nasze wnuki skonsumują.
Uf007
  • 100 p.n.e. – w pewnej rzymskiej rodzinie impreza z powodu narodzin syna, niejakiego Juliusza.
  • 1345 – Czesi imprezują pod Krakowem.
  • 1346 – w Bytowie świętują nadanie praw miejskich.
  • 1543 – wesele w Anglii. Henryk VIII się żeni.
  • 1704Stanisław Leszczyński świętuje zostanie królem Polski.
  • 1769 – konfederaci barscy świętują zwycięstwo nad Rosjanami.
  • 1977 – na świat przychodzi Magdalena Wilk, gwiazda programu pt. „Sędzia Anna Maria Wesołowska”.
  • 1998 – Francuzi świętują tytuł piłkarskich mistrzów świata.
  • 2016 – zaś Portugalczycy dwa dni po nadal świętują mistrzostwo Europy po pokonaniu gospodarzy Euro 2016.

Święto Narodowe Czarnogóry

nie lubimy białych gór, prawda?

Flag map of Montenegro
  • 1174 – Król Szkocji Wilhelm I Lew dostał się do niewoli. Do zoo.
  • 1429Muława otrzymała prawa miejskie.
  • 1521 – Kraków po raz pierwszy usłyszał głos Dzwonu Zygmunt. Szczególnie uszczęśliwiona tym faktem była rodzina Zygmunta Dzwonu.
  • 1832 – Amerykański badacz Henry Schoolcraft odkrył źródło Missisipi. Amerykańscy naukowcy do dziś sprawdzają czy miasta czy rzeki.
  • 1866 – W Olsztynie wybuchła epidemia cholery. Klną tam do dziś.
  • 1897 – Guglielmo Marconi otrzymał amerykański patent na telegraf bez drutu. Wi-Fi, szacun...
  • 1900 – Władysław Stanisław Reymont został niegroźnie ranny w wypadku kolejowym w Warszawie. Sfałszowana opinia lekarska umożliwiła mu uzyskanie ogromnego odszkodowania. Jak to mówią, idźmy w ślady wielkich artystów.
  • 1923 – Na wzgórzach nieopodal Los Angeles umieszczono napis HOLLYWOODLAND. Hollywood pozostał Landem jeszcze przez 26 lat.
  • 1930 – W Urugwaju rozpoczęły się I Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej.
  • 1960 – John Fitzgerald Kennedy został oficjalnie mianowany kandydatem na prezydenta. Niestety tylko na jedną kadencję.
  • 1973 – Ukazał się debiutancki album brytyjskiej grupy Queen pt. Queen. Jedną z pierwszych słuchaczek była angielska Queen.
  • 1977 – W Nowym Jorku doszło do 25-godzinnej awarii elektryczności. Około dziewięć miesięcy później doszło do rekordowej liczby urodzeń.
  • 1968 – W Legnicy zlikwidowano komunikację tramwajową – taniej było zlikwidować niż dalej opłacać mandaty za nadmierną szybkość.
  • 1990 – 43 wspinaczy zginęło w lawinie wywołanej trzęsieniem ziemi na górze Szczyt Lenina. Bo nikt nie będzie bezkarnie wpinał się po Wielkim Rewolucjoniście!
  • 1995Albania i Mołdawia zostały członkami Rady Europy. Mołdawia została członkiem Rady Europy. Albania nie istnieje.

Święto Narodowe Iraku

A także Dzień Łapania za Pupę

Flaga iraku -1-
  • 29Jezus Chrystus zgubił sandała.
  • 1789 – zdobycie Bastylii, początek sieki we Francji.
  • 1795Marsylianka hymnem Francji, sieki ciąg dalszy.
  • 1830 – zmarł Anthony Frederik Robbert Evert van Haersolte. Zgadnij, kim był.
  • 1867 – era dynamitu hucznie otwarta.
  • 1949 – towarzysze ze Wschodu detonują pierwszą atomówkę. Tę brązową.
  • 2003Saddam Husajn kryje się na drzewie i nie chce zejść.
Komorka

Dzień Księgowego (Buchaltera)

przed najbliższym rokiem podatkowym należy wpisać to święto w rubryce przychodów pasywnych

Ryan Howard

Dzień Konstytucji w Korei Południowej

a poza tym 54 urodziny króla Lesotho

Korea
  • 1386 – W południowej wieży kościoła św. Marii Magdaleny we Wrocławiu zawieszono Dzwon Grzesznika.
  • 1695 – Założono Bank of Scotland. Jednak Szkoci byli zbyt skąpi, żeby do niego wpłacać.
  • 1794 – W Paryżu zgilotynowano 16 karmelitanek z Compiègne. Ciastko! Karmel! Gilotyyyyyyyyyyyyyna!
  • 1852 – Do Gdańska wjechał pierwszy pociąg. Od strony morza.
  • 1821 – Hiszpania sprzedała Florydę Stanom Zjednoczonym. Za garść sestercji kligońskich, ale to zawsze coś...
  • 1916 – Reprezentacja Urugwaju wygrała rozgrywany w Argentynie pierwszy turniej piłkarski Kopię Amerykę.
  • 1918 – Zmarł Mikołaj II Romanow, ostatni car Rosji. Nie licząc PutinaS.
  • 1919 – Uchwalono Konstytucję Finlandii. Jak do tej pory Finlandia jest jedyną wódką z własną konstytucją.
  • 1948 – Przyjęto konstytucję Korei Południowej, która zapewnia to samo co w Korei Północnej, tylko że za pozwoleniem USA.
  • 1961 – Odkryto Jaskinię Czarną w Tatrach Zachodnich. Jest to jedyna tatrzańska jaskinia pełna Murzynów.
  • 1989 – Polska wznowiła stosunki dyplomatyczne z Watykanem. W ostatniej chwili, byliśmy o krok od wojny!

Święto Proklamowania Pierwszej Konstytucji (Urugwaj)

A poza tym Międzynarodowy Dzień Nelsona Mandeli

Mandela

Dzień Czerwonego Kapturka

z tej okazji załóżmy maskę wilka i sprawmy niespodziankę dziewczynom ubranym w czerwień...

Czerwony Kapturek

Święto Peruna

A także Dzień Czterookich

Piorun
  • 1931 – w okolicach Lublina przeszło ludzkie pojęcie. bardzo silne tornado.
  • 1944 – Claus von Stauffenberg prawie zabił Adolfa. W zamian za to Adolf rozstrzelał Clausa, ale już nie prawie.
  • 1949 – w Krakowie otwarto Powszechny Dom pustych półek Towarowy.
  • 1973 – otwarto Ogród Botaniczny na kutrze w Łodzi.
  • 1984komar ugryzł Uwe Hohna w du w pośladki, Uwe spróbował go zabić oszczepem. Pomylił się o jakieś 100 metrów.

Święto Niepodległości Belgii

a także Dzień Wolności w Guamie, ale nawet Guamczycy nie wiedzą gdzie to leży

600px-Flag of Belgium (civil).svg
  • 31458 p.n.e. – Urodził się mały Kamuś. W rodzinie państwa Neandertalskich zapanowała wielka radość.
  • 987 – Zmarł Godfryd I Szara Opończa, mało znany hrabia ze świetną ksywką.
  • 1200 – Bitwa pod Montrealem. A nie, zaraz, pod Monrealem. A to już mniej ważne...
  • 1798 – W bitwie pod piramidami wojska Napoleona pokonały i zmusiły do odwrotu armię Murada Paszy. Kurdupel pokonał końską karmę pod ostrosłupami, coś niezwykłego...
  • 1807 – Proklamowano Wolne Miasto Chłańsk.
  • 1824 – Rama III został królem Syjamu. Delma I szykuje się do wypowiedzenia wojny.
  • 1944 – Rozpoczęła się bitwa o Guam. Walczący o tym nie wiedzieli –- w końcu nikt nie wie gdzie leży Guam.
  • 1969Neil Armstrong podobno stanął jako pierwszy człowiek na powierzchni Księżyca.
  • 1973 – Pierwsza wolna sobota w Polsce. HUUUUUUURAAAA!!!
  • 2005 – W Londynie dokonano czterech zamachów bombowych, w których ranna została jedna osoba. Czyli nie wyszły.
  • 2011 – Po udanym (o dziwo!) lądowaniu statku Atlantis NASA powiedziała promom kosmicznym Bye bye!
  • 2017 – W dalszym ciągu nie wiesz, gdzie leży Guam.

Dzień Liczby Pi

Obchodzony również 14 marca. Świętujmy na okrągło!

Pi pie2
  • 1209 – pokojowy Kościół katolicki dokonał Rzezi Béziers, ale nie zapominajmy, że w imię dobra i pokoju.
  • 1793 – II rozbiór Polski: jako iż kule armatnie są ciężkie, sejm grodzieński podpisał traktat z Rosją.
  • 1944 – ogłoszono manifest Pierwszych Komunistów Władających Nami.
  • 1952 – ogłoszono manifest wejście w życie konstytucji Polski Rzeczypospolitej Ludowej, republiki ludu pracującego.
  • 2005rosyjska lekkoatletka Jelena Isinbajewa jako pierwsza kobieta przekroczyła granicę 5 litrów metrów skacząc o tyczce.
  • 2009 – miało miejsce najdłuższe całkowite zaćmienie Słońca w XXI wieku, a Ty nie patrzyłeś!
  • 2011 – jakiś głupek zdetonował w Norwegii budynek rządu, a później niczym strzelec wyborowy zabił 77 osób. Więcej nie mógł, bo został zatrzymany.
PikiWiki Israel 14518 Social Protest in Tel Aviv
  • 81 – anonimowy chrześcijanin spłonął na krzyżu.
  • 1431 – z okazji 1350. rocznicy śmierci anonimowego chrześcijanina papież zwołał sobór w Bazylei.
  • 1792 – Stanisław August Poniatowski dołączył do Targowicy.
  • 1842 – Henryk Jordan narodził się ku chwale lekcjom wychowania fizycznego.
  • 1980Azjaci zaczynają podbój kosmosu.

Dzień Policjanta

uczcijmy go dzwoniąc pod 112 i zamawiając pizzę… Ponadto: Światowy Dzień Tequili oraz dzień Pszczółki Mai

POLICJA HANDEL PSAMI
  • 1002 – Podczas zjazdu w Merseburgu doszło do ataku tłumu na orszak Bolesława Chrobrego. Pewne miał jakieś chipsy
  • 1567 – Królowa Szkocji Maria I Stuart została zmuszona do abdykacji. Tron objął jej roczny syn Jakub. A tobie mama wciąż mówi, że jesteś za mały…
  • 1625 – Mianowano pierwszego Naczelnego Pocztmistrza Wrocławia. Otrzymał go najwolniejszy, najbardziej opryskliwy i najdłużej śpiący pocztowiec w mieście.
  • 1792 – Zwycięstwo wojsk litewskich w bitwie pod Krzemieniem. Europejski oddział amerykańskich naukowców do dziś badają jak dwie potężne armie mogły zmieścić się pod małym kamyczkiem.
  • 1823 – W Chile zniesiono niewolnictwo – Murzyni się skończyli.
  • 1837 – Na Słowacji spadł meteoryt Divina, który rozCenzura2 świat… Pomyłka. Tylko wbił się w ziemię na głębokość około 70 cm.
  • 1847 – Grupa mormonów założyła Salt Lake City w Utah, nad, niespodzianka, słonym jeziorem.
  • 1918 – Rozpoczął działalność Uniwersytet Hebrajski w Jerozolimie. Żydzi znów coś knują…
  • 1919 – Sejm RP uchwalił ustawę o organizacji Policji Państwowej i o bezpieczeństwie państwa. Jakby jedno z drugim miało coś wspólnego…
  • 1997Rexhep Mejdani został prezydentem Albanii Albania nie istnieje, nie ma więc prezydenta.
  • 2002Alfred Moisiu został prezydentem Albanii Albania w dalszym ciągu nie istnieje.
  • 2003 – Rodzina porwanego Krzysztofa Olewnika przekazała żądane 300 tys. euro za jego niedoszłe do skutku uwolnienie.
  • 2017 – Albania wciąż nie ma prezydenta – w końcu nie istnieje.
Llobregat 1
  • 7000 p.n.e. – mężczyźni bezpiecznie dotarli do domu po polowaniu.
  • 1410 – armia polsko-litewska kierowana przez Jagiełłę rozpoczęła oblężenie Malborka. W środku uznano, że jest bezpiecznie.
  • 1547 – Henryk II rozpoczął kierowanie Francją.
  • 1943 – Benito Mussolini został skierowany do aresztu.
  • 1976 – na zdjęciach z Marsa zaobserwowano krzywy ryj. Powstała nowa teoria spiskowa.
  • 2009 – co najmniej 241 kierowców bezpiecznie dojechało do domu.
Pingwin animacja

Dzień Zwycięstwa w Korei Północnej

który tak naprawdę był remisem z Koreą Południową, ale niech im tam będzie

Emblem of North Korea
  • 1054 – król Szkocji Makbet został pokonany w bitwie pod Dunsinnan, żeby Szekspir miał o czym pisać.
  • 1692 – Białystok uzyskał prawa miejskie.
  • 1789 – wynaleziono Departament Stanu USA.
  • 1830 – we Francji wybuchła kolejna rewolucja, tym razem lipcowa.
  • 1896 – Guglielmo Marconi przeprowadził pierwszą publiczną próbę radia.
  • 1915 – w Warszawie utworzono Straż Obywatelską, zorganizowany oddział staruszek siedzących w oknach.
  • 1921 – pierwsze użycie insuliny.
  • 1922Stany Zjednoczone uznały rząd Litwy.
  • 1940 – debiut ekranowy Królika Bugsa. Co jest, doktorku?
  • 1943 – alianci zrzucili nocą dywany na Hamburg, w ramach Operacji Gomora, w zamian za Operację Sodoma, której nie było.
  • 1944 – i znów Białystok, tym razem uzyskał prawo wolności od jednego okupanta, przechodząc w ręce drugiego okupanta.
  • 1990 – Rada Najwyższa Białorusi przyjęła deklarację o suwerenności republiki. Tak, można już zacząć się śmiać.
  • 1993 – cła nałożone przez USA na polską stal uczyniły jej eksport do tego kraju nieopłacalnym. Thank you, Clinton!
  • 2010 – Ahmed Mohammed Mahamoud Silanyo objął stanowisko prezydenta Somalilandu, takiego afrykańskiego Naddniestrza.
Mudżahedini
  • 1392 – umiera Bolko II Mały. Geny są jednak okrutne.
  • 1868 – konstytucja USA z nową poprawką. Z pola bawełny żywy nie uciekniesz.
  • 1929bocian u państwa Bouvier z mała Jacqueline. Arystoteles właściwy był już jednak trupem.
  • 1945 – przychodzi na świat Jim Davies, Nermal pierwszy raz w ABU Dhabi.
  • 1954 – wielkie Słońce Rewolucji Bolivariańskiej Hugo Chavez melduje się.
  • 1998 – po długiej chorobie umiera Zbigniew Herbert, jakkolwiek „Gazeta Wyborcza” do końca utrzymywała, że choroba jest dłuższa i inna niż oficjalnie.
Flag of the Faroe Islands
  • 238 – zostali zamordowani współcesarze rzymscy Balbin i Pupien. Nieoficjalny powód głosi, że to przez głupie imiona.
  • 1108 – Ludwik VI Gruby został królem Francji. GRUBO!
  • 1553 – król Zygmunt II August ożenił się z Katarzyną Habsburżanką. Nic to nie dało, i tak był bezdzietny.
  • 1683 – Jan III Sobieski wyruszył wraz z armią z Krakowa pod oblegany przez Turków Wiedeń. Ci w ramach wdzięczności parę lat później rozebrali Polskę.
  • 1836 – odsłonięto Łuk Triumfalny w Paryżu. Jednak nawet Robin Hood nie potrafi z niego strzelać.
  • 1883 – urodził się Benito Mussolini, wielki wybawiciel Włoch i zasłużony polityk faszystowski.
  • 1899 – podpisano trzy pierwsze Konwencje haskie w Hadze.
  • 1921 – w Prószkowie koło Opola zanotowano najwyższą temperaturę w historii na terenie obecnej Polski (+40,2 °C). Więc nie mów, że Ci gorąco.
  • 1941 – rząd Vichy zawarł układ z Japonią o wspólnej obronie Indochin. W zamian Japończycy dostali krem.
  • 1951 – w Londynie odbyła się pierwsza edycja konkursu Miska Świata.
  • 1957 – założono Międzynarodową Agencję Energii Atomowej. KA-BUM?!
  • 1958 – W Waszyngtonie amerykańscy naukowcy wynaleźli NASA.
  • 1975 – Gerald Ford jak pierwszy prezydent USA odwiedził były obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau. Mądry Amerykanin to ewenement, doceńmy to!
  • 2011 – Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego ogłosiła raport końcowy ze śledztwa w sprawie katastrofy smoleńskiej, który nic nie wyjaśnia.

Święto Tronu w Maroko

a także Święto Niepodległości Vanuatu. Nieważne gdzie to jest.

38 toaleta
  • 762 – Kalif Al-Mansur założył Bagdad.
  • 1355 – Zmarł Jan z Miśni, zostawił po sobie miskę wiśni.
  • 1514 – Kapitulacja Smoleńska przed wojskami moskiewskimi. Znowu Smoleńsk…
  • 1733 – W Bostonie zostaje założona pierwsza amerykańska loża masońska. Jak to przez kogo? Przez Masonów
  • 1825 – Wynaleziono wyspę Malden na Pacyfiku.
  • 1863 – Urodził się Henry Ford, twórca, niespodzianka, Forda.
  • 1882 – Otwarto Dworzec Tatrzański w Zakopanem. Kolej rozpoczęła próby odkorkowania Zakopianki jeszcze przed jej zbudowaniem.
  • 1912 – Yoshihito został 123. cesarzem Japonii.
  • 1915 – Niemcy po raz pierwszy na polu walki zastosowali miotacz ognia pod Hooge. Piekli kurczaki po bitwie.
  • 1948 – Urodził się Jean Reno, który według pewnego filmu jest podobny do konia.
  • 1962 – Oficjalnie otwarto Autostradę Transkanadyjską, która jest autostradą tylko z nazwy gdyż ma tylko jeden pas.
  • 1974 – Uzgodniono zawieszenie broni na Cyprze. Tym samym Bronia została jednym z ostatnich wisielców na świecie.
  • 1980Władysław Kozakiewicz wykonał swój słynny gest ustanowiwszy rekord świata w skoku o tyczce na olimpiadzie w Moskwie.
  • 1992 – Sejm RP ustanowił dzień 15 sierpnia Świętem Wojska Polskiego. WOLNE OD PRACY!
  • 2003 – W Meksyku wyprodukowano ostatni egzemplarz starego modelu Garbusa.
  • 2012 – Stulecie wstąpienia na tron 123. Cesarza Japonii. Kij z tym, że nie żyje.
  • 2017 – Fordy dalej produkują.
Risen package 55
  • 5 p.n.e. – Jezus Chrystus siedział w Egipcie i uczył się nazw kolorów. Póki co, znał tylko beżowy.
  • 1909 – w Hiszpanii nie działo się zupełnie nic ciekawego. Naprawdę.
  • 1916 – Szwaby wraz z Brytolami postanowili podziurawić Passchendaele. A więc dalej nic się nie działo.
  • 1944 – rozkaz rozpoczęcia powstania warszawskiego wydany. Czyli też nic się nie działo.
  • 1965 – Joanne Rowling zaczęła wymyślać pierwsze fragmenty „Harry'ego Pottera”.
  • 1980 – Kozakiewicz wyraża swoją opinię o Ruskich.
  • 2006 – Raul Castro tymczasowo przejął władzę na Kubie.
  • 2010 – Raul Castro nadal tymczasowo rządził na Kubie.
Nasze strony
Przyjaciele