Kalendarz świąt nietypowych/maj

Święto pracy

oraz rocznica wejścia Polski do Unii Europejskiej

Pierdole nie robie
  • 1707 – podpisano papierek, na mocy którego Brytania stała się Wielka.
  • 1890 – ktoś wpadł na pomysł, aby dać pracującym jeszcze jeden dzień wolny – nazwany na ich cześć.
  • 1892 – 70k chłopa w Łodzi odmówiło służby w pracy. Wypuszczono tygrysy.
  • 1894 – po ulicach Brukseli przejechał pierwszy tramwaj elektryczny firmy Siemens – tej samej co od telefonów.
  • 1930Pluton stał się Plutonem, oficjalnie...
  • 1945 – Goebbels family has left the party (combo 8).
  • 1978 – napisano i wysłano pierwszy internetowy spam. Nie jesteś oryginalny, trollu.
  • 1994 – zginął Ayrton Senna, lepszy rajdowiec Formuły 1 niż Michael Schumacher.
  • 2000 – zmieniono wzorek tablic rejestracyjnych, aby były bardziej kolorowe niż dotychczas.
  • 2001geje i lesbijki po raz pierwszy zmasowanie wyszli na ulice miast Polski.
  • 2004Polska wstąpiła do Unii i na tym zakończmy gromadzenie kultury narodowej oraz obchodzenie narodowych tradycji.
  • 2011Jan Paweł II został błogosławiony, co dało wierzącym powód do egzaltacji, a zbuntowanym powód do szydzenia.
  • 2011 – zastrzelono Bin Ladena, Uesajczycy są bardzo zadowoleni.
    Wikiflaga Polski 1

Święto Polskiej Flagi

Oraz Dzień Polonii i Polaków za Granicą

Dzień bez Komputera i
Święto Konstytucji

Najbardziej ignorowane święto w roku. Pewnie dlatego, że wszyscy obchodzą Dzień Słońca i Dzień Chorych na Astmę i Alergię.

Nie jade bez compa
  • 1178 – wg Uncyclopedii odkryto Chucka Norrisa. Bzdura! Przecież każdy wie, że Chuck na świecie był już od zarania dziejów.
  • 1270 – Stefan nr 5 zostaje królem Węgier tylko na dwa lata. Zawsze coś!
  • 1481 – na pewnej greckiej wyspie o nickuRodos” ziemia postanowiła się zatrząść. W wyniku tego 30 tysiąca ludu poszła... na drugi świat.
  • 1791 – uchwalono Konstytucję 3 Maja, nic to nie pomogło.
  • 1921 – wybuchło III powstanie śląskie. Jak zwykle przegraliśmy.
  • 1945 – urodził się Tadeusz Rydzyk, a można było temu zapobiec.
  • 1969 – policja zatrzymała 12 tysięcy demonstrantów przeciwko wojnie w Wietnamie, z aresztu polecieli prosto na front.
  • 1978 – Pierwsze Polonezy zjechały z Żerania. Porucznik Borewicz już się cieszy.
  • 1988 – utworzono Papieski Wydział Teologiczny. Po co?
  • 1997Kasparow przegrał z komputerem, komputer grał na czitach.
Fire 2
  • 304 – zmarł św. Florian. Spalili go na stosie.
  • 1896 – ukazało się pierwsze, pełne świeżo upieczonych nowinek wydanie brytyjskiego tabloidu Daily Mail.
  • 1897 – w Paryżu wybuchł pożar spowodowany zapaleniem się taśmy filmowej. Pewnie oglądali pierwowzór Ghost Ridera.
  • 1904Ameryka rozpoczęła budowę Kanału Panamskiego – nie chciało się im pływać dookoła.
  • 1924 – znicz okrążył świat – w Paryżu rozpoczęły się VIII Letnie Igrzyska Olimpijskie. A to dopiero środek wiosny!
  • 1979Żelazna Dama została premierem Wielkiej Brytanii.
  • 1981 – premiera filmu „Miś”, a zatem prezentacja słomianych inwestycji. Czyli łatwopalnych.
  • 1994 – pierwszy odcinek „Śmiechu warte”. Kiedyś nie było YouTube.

Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych

Upamiętnij ten dzień, podpalając samochody stojące na miejscach parkingowych dla inwalidów. A również Międzynarodowy Dzień Położnika.

Pelnosprawni
  • 1494 – Kolumb odkrywa Jamajkę, wracając stamtąd z dredami i rozszerzonymi źrenicami.
  • 1818 – urodził się Karol Marks, obrońca praw uciemiężonych robotników, który nigdy nie był w fabryce.
  • 1821Napoleon Bonaparte wykonał taktyczny odwrót do krainy wiecznych bitew.
  • 1863 – podczas potyczki ginie Francesco Nullo, jedyny, i co za tym idzie, najsłynniejszy Włoch walczący podczas powstania styczniowego. Oczywiście bronił praw niepełnosprawnych.
  • 1934 – podpisano polsko-radziecki akt o nieagresji. My się z niego wywiązaliśmy, a Rosjanie... trochę gorzej.
  • 1939 – Józef Beck, minister spraw zagranicznych pokazuje Niemcom fucka, dając im do zrozumienia, że Gdańsk jest nasz.
  • 1947 – powstaje Rada Europy. Do dziś nie wiadomo czym się zajmuje.
  • 1949 – W Europie wymyślono, że będą nam mówić co mamy robić.
  • 2005 – na świat przyszła nowa matura. Już pierwszego dnia swojego życia zaczęła wkurwiać licealistów.

Święto Gwardii Szwajcarskiej

A poza tym święto armii bułgarskiej oraz wspomnienie św. Jana Apostoła w oleju

Group of swiss guards inside saint peter dome
  • 680 – zmarł Mu'awija I, kalif Niewiadomoczegostanu arabski.
  • 1527Gwardia Szwajcarska stoczyła bitwę z oddziałami Cesarstwa Niemieckiego. Jedyną. Nie jedyną z Niemcami - jedyną w ogóle.
  • 1789 – wybuchł największy pożar w historii Cieszyna. I już się nie cieszyli.
  • 1889 – w Paryżu otwarto dla zwiedzających Wieżę Eiffla.
  • 1937 – pożar sterowca Hindenburg, tego od Led Zeppelin.
  • 1965 – urodził się polski dziennikarz Mariusz Max Kolonko, Boston, Massachusetts.
  • 1998 – wybuchła wojna erytrejsko-etiopska. Czarna biedota lała się z jeszcze większą czarną biedotą.
  • 1999 – odbyły się pierwsze wybory do Parlamentu Szkockiego i Walijskiego Zgromadzenia Narodowego. What?
  • 2002Marc Ravalomanana został prezydentem Madagaskaru Król Julian w dalszym ciągu jest królem Madagaskaru.
  • 2009 – pierwszy w Polsce przypadek świńskiej grypy. OINK!
  • 2012 – François Hollande został prezydentem Francji, pokonując męża Carli Bruni.

Urodziny Tomka Pochwały

Nonsensopedia Cię kocha, wszystkiego najlepszego! Poza tym Dzień Radia w Matuszce Rosji.

Pochwala tomasz
  • 1794Kościuszko podpadł władzy oddając chłopom więcej swobód, głównie w zakresie płacenia pańszczyzny, co odbiło się na kieszeniach rządzących.
  • 1824 – wszyscy po raz pierwszy usłyszeli IX Symfonię Beethovena. Wszyscy, prócz jego samego, oczywiście.
  • 1915 – Austriacy niczym jak lwy wbijają do Lwowa.
  • 1919 – do Poznania zawitała wyższa edukacja w postaci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, jednak skutków tego wydarzenia nie widać po dziś dzień.
  • 1946 – dwóch Japończyków z nudów postanowiło wejść sobie w spółkę i pokombinować. Założyli firmę Sony.
  • 1997 – świat ujrzał procesory drugiej generacji – Intel Pentium II, obecnie używane do gry w warcaby.
  • 2000Władek po raz pierwszy dorwał się do prezydenckiego stołka.
  • 2003Polacy dostąpili przywileju zaobserwowania Merkurego na tarczy słońca. Mało kogo to jednak obchodziło, a nieliczni zainteresowani oślepli.
  • 2008Władek po raz trzeci Dmitrij Miedwiediew po raz pierwszy dorwał się do prezydenckiego stołka.
2june 2007 484
  • 289 – Rekkared I znosi czterdziestoletni zakaz zbierania się soborów w Wizygockiej Hiszpanii. Z tej okazji zwołano sobór. I to pod jego oknem, w stolicy.
  • 1254 – Wincenty z Kielczy napisał Gaude Mater Polonia.
  • 1429 – Odwrót wojsk angielskich po nieudanym oblężeniu Orlenu Orleanu.
  • 1660 – Karol II Stuart wrócił z wakacji do kraju, gdzie dowiedział się, że właśnie został królem.
  • 1740 – Został podpisany traktat o wieczystej przyjaźni między Francją i Turcją, ponieważ Francuzi nie mieliby możliwości ucieczki (na zachodzie w końcu jest ocean)...
  • 1794 – Zmarł Antoine Lavoisier, ojciec nowoczesnej chemii.
  • 1828 – Urodził się Henri Dunant, współtwórca Czerwonego Krzyża, przeciwnik brutalności w grach komputerowych.
  • 1898 – Powstało włoskie Serie A.
  • 1912 – Powstaje Paramount Pictures, ci od filmów.
  • 1913 – Zainaugurowano mistrzostwa Galicji w piłce nożnej, w której startowały aż trzy drużyny. Przynajmniej nikt nie był poza podium...
  • 1929Norwegia postanowiła, że Jan Mayen zostanie wyspą. W dodatku norweską.
  • 1945 – Upadek firmy Japan Interactive oraz bankructwo Hitler Studios zmusiło wydawców do zakończenia MMORPG II wojna światowa.
  • 1989 – Pijany drukarz wydał pozwolenie na wydanie pierwszego numeru Gazety Wybiórczej, na którą jesteśmy skazani do dziś.
  • 2004 – Podczas tłumienia zamieszek wywołanych w czasie juwenaliów przez pseudokibiców w Łodzi, w wyniku „omyłkowego” użycia przez policję ostrej amunicji zginął jeden z kibiców oraz studentka.
  • 2008Władimir Putin został premierem Rosji. Chciał zobaczyć jak to jest nie być prezydentem.

Dzień Zwycięstwa

A Ty w którym będziesz stał rzędzie za Putinem podczas defilady? Oprócz tego Dzień Unii Europejskiej

T34przeprawa
VDayParade2009
  • 1087 – włoskie miasto Bari, które było grzeczne przez cały rok, otrzymało w prezencie świętego Mikołaja.
  • 1877Rumunia odzyskuje niepodległość. Miliony Rumunów z radości okrada się nawzajem.
  • 1966 – zostaje wyemitowany pierwszy odcinek (nie, nie na TVN-ie) legendarnego serialu, „Czterej pancerni i pies”, który de facto był suką.
  • 1971 – w Katowicach wylądowało UFO. Pomysłowe władze miasta zrobiły z niego halę sportową, w której do dziś brak klimatyzacji.
  • 1984 – katastrofa lotnicza w Lesie Kabackim, milicjanci naliczyli 183 trupy. Zwolennicy ilości twierdzą, że to największa polska katastrofa, zwolennicy jakości wolą tą z roku 2010.
  • 1986 – zmarł nepalski himalaista, Tenzing Norgay, który nosił kufry za Edmundem Hillarym, zdobywcą Mount Everestu.
  • 2004 – z życiem i z głośnym hukiem pożegnał się prezydent Czeczenii, Achmad Kadyrow.
  • 2012 – indonezyjski samolot chciał wylądować na zboczu wulkanu. Wynik: zniszczenie pasa startowego i 45 ofiar.
  • 2017Władimir Putin beztrosko macha do przejeżdżających przez Plac Czerwony czołgów.

Dzień Pracownika Gospodarki Komunalnej

Trzeba się było uczyć na maturę! Światowy Dzień Przytulania. Tulimy.

Menelek

Dzień bez Śmiecenia

To w Polsce. A na Węgrzech Święto Miasta Miszkolc

Wolna śmietnia
  • 330 – odbyła się uroczysta inauguracja Konstantynopola, nowej stolicy Cesarstwa Rzymskiego. I tak inauguracja Narodowego była lepsza...
  • 1310 – we Francji 54 templariuszy zostało spalonych na stosie, oficjalnie za herezję, nieoficjalnie... nie możemy tego napisać, w końcu to nieoficjalne.
  • 1573 – pierwsza wolna erekcja elekcja, na króla Polski wybrano Henryka Walezego.
  • 1655 – admirał William Penn zajął Jamajkę. Blanty przeszły z rąk hiszpańskich do ust Anglików.
  • 1860 – Giuseppe Garibaldi wylądował na Sycylii, aby wesprzeć powstanie przeciw Burbonom i upiec pizzę italiano!
  • 1911 – powstało Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi. Wieszczono mu świetlaną przyszłość.
  • 1919 – zjazd spółdzielni robotniczych w Warszawie powołał ZSRR... A nie, przepraszam, ZRSS!
  • 1930 – wybóry do Syjmu Ślonskiego II kedencji.
  • 1954 – urodził się Michał Anioł... Ale polski aktor, nie włoski rzeźbiarz. Zonk!
  • 1981 – zmarł Bob Marley, muzyk reggae.
  • 2010James Cameron David Cameron został premierem Wielkiej Brytanii.

Światowy Dzień Ptaków Wędrownych

Uważaj na ptasią grypę.

Mallard duck close-up

Święto Matki Bożej Fatimskiej

W ten dzień pielgrzymki do Portugalii mile widziane. A również Światowy Dzień Chorego.

Papar2d2
  • 83 miliony lat temu – para pterodaktyli miała objawienie maryjne. Zaciekawione zwierzęta zjadły intruza.
  • 1497papież ekskomunikuje Girolamo Savonarolę, najbardziej szalonego z szalonych zakonników, któremu zachciało się uwolnić Florencję od grzechu.
  • 1787 – wypłyneła pierwsza wyprawa, mająca na celu kolonizację Australii. Na statku znalazło się 778 więźniów i 777 kostek mydła.
  • 1879 – opatentowano wynalazek, który zmienił losy świata, mianowicie uchwyt lampki do maszyny do szycia.
  • 1917 – wielkie niepowodzenie akcji przeciwdziałania narkomanii wśród młodzieży – troje dzieci widzi Maryję.
  • 1950 – urodził się Stevie Wonder, muzyk który, niczym Obelix, jeszcze w łonie matki wpadł do kadzi z metanolem.
  • 1981 – turecki terrorysta, Mehmet Ali Ağca, kompromituje się na oczach całego świata i nie zabija człowieka, strzelając w niego z trzech metrów.
  • 2000 – amerykańscy piloci, cierpiący na zez zbieżny, zrzucili bomby na koreańską wioskę. Niestety, pomyliły im się kraje, i zamiast Północnej ucierpiała Korea Południowa.
Toniodziarski
  • 1309 p.n.e. – egipscy lekarze odkrywają niezwykłą skuteczność tłuszczu hipopotama w leczeniu bólu głowy.
  • 1796 – pierwsze szczepienie przeciw ospie.
  • 1948Izrael ogłasza niepodległość.
  • 1948 – Egipt, Syria, Jordania, Liban i Irak napadają na Izrael.
  • 1956 – rodzi się Piotr Ikonowicz, ulubiony obiekt nienawiści konserwatywnych liberałów.
  • 1983 – Etna chce zwrócić na siebie uwagę. Nie udaje się.
  • 1995Białorusini, zatęskniwszy do starych dobrych czasów, przywracają czerwono-zieloną flagę.
  • 2010Antlantis leci w swój ostatni przedostatni lot.

Dzień Geja

a także: Święto Polskiej Muzyki i Plastyki, Dzień Niezapominajki oraz Dzień bez Samochodu

Bolek i lolek
Logo Straży Granicznej POL
  • 1211 – zmarł Mieszko I Plątonogi, władca Polski.
  • 1575 – szlachta polska zauważyła, że Król Henryk III Walezy uciekł do Francji. Tyle, że uciekł rok wcześniej.
  • 1886 – Charles Elmer Hires opracował recepturę piwa korzennego. Przynajmniej raz Amerykanie zrobili coś dobrego.
  • 1888 – pierwsza na świecie prezentacja gramofonu.
  • 1915 – rozpoczęła się bitwa pod Konarami. Przynajmniej walczyli w cieniu drzew...
  • 1920Aśka Dark została kanonizowana przez papieża Benedykta XV.
  • 1929 – pierwsze rozdanie Oscarów.
  • 1941 – w Mongolii ustanowiono Order Suchego Batora.
  • 1944 – wojska polskie pokonały niemieckie w bitwie pod Sucharami. W końcu to my mamy Strasburgera.
  • 1953 – urodził się Pierce Brosnan, irlandzki aktor James Bond.
  • 1960 – uruchomiono pierwszy laser rubinowy.
  • 1966 – w Chinach rozpoczęła się rewolucja kulturalna. Z kulturą to ona za dużo wspólnego nie miała...
  • 1991 – w Polsce rozpoczęła funkcjonowanie Straż Graniczna.
  • 2005 – w Warszawie rozpoczął się szczyt Rady Europy.
  • 2010 – w Europie Środkowej dobrze się powodzi.

Międzynarodowy Dzień Telekomunikacji

„404 Połączenie zostało przerwane.”

Bl tp

Międzynarodowy Dzień Muzeów

Tylko nie zostawaj w nich po zachodzie słońca, bo eksponaty ożyją!

Muzeum Ludowe Sromow01
  • 1 – sprowadzono do Rzymu jedwab. Nie do końca wiadomo, czy na pewno było to 18 maja, ale za to rok wydarzenia jest hardcorowy.
  • 113 – otwarto Forum Trojana w Rzymie.
  • 1654 – na wyspie Tobago została założona kurlandzka kolonia Nowa Kurlandia.
  • 1725 – król Jerzy I Hanowerski ustanowił Order Łaźni. Pierwszymi odznaczonymi byli Milord Zlew i Lady Umywalka.
  • 1792 – rozpoczęła się wojna polsko-rosyjska, w wyniku której Polska się rozebrała.
  • 1886 – oddano do użytku Dom Nonsensopedysty w Rybniku.
  • 1896 – 1389 osób zginęło w Moskwie w wyniku paniki do jakiej doszło w czasie uroczystości z okazji koronacji cara Mikołaja II Romanowa. Musiał być naprawdę brzydki...
  • 1920 – urodził się Karol Wojtyła, późniejszy papież Jan Paweł II.
  • 1944 – 2 Korpus Polskich Czerwonych Maków zdobył Monte Cassino.
  • 1981 – powstał zespół Lombard, w którym można było zastawić piosenki.
  • 1992 – w Warszawie podpisano polsko-ukraiński traktat o dobrym sąsiedztwie. Sąsiad, pożycz młotek!
  • 1995 – były żołnierz Shawn Nelson uprowadził z arsenału Gwardii Narodowej w San Diego w Kalifornii czołg M60 Patton i wyjechał nim na ulice miasta.

Międzynarodowy Dzień Rysowania Mahometa

Też coś narysuj. Dzisiaj Dzień Mycia Samochodów, czas się wybrać do myjni.

Mahomet

Międzynarodowy Dzień Płynów do Mycia Naczyń

Bo zmywarki są zbyt mainstreamowe

Wiodący
  • 885 – Karol Otyły został koronowany na króla USA zachodniofrankijskiego.
  • 1498Vasco da Gama dopłynął do Indii. Ale płynął wokoło Afryki. Lamer.
  • 1506 – zmarł Krzysztof Kolumb, wynalazca Ameryki.
  • 1901 – rozpoczął się strajk szkolny dzieci polskich we wrześniu Wrześni.
  • 1902Jakub Kuba uzyskała niepodległość. I cygara.
  • 1961 – na Ukrainie została ustanowiona Państwowa Nagroda im. Tarasa Szewczenki. Balkony wniosły pozew o dyskryminację.
  • 1992FC Barcelona zdobyła po raz pierwszy piłkarski Puchar Europy.
  • 1980 – Henryk Jaskuła wpłynął do portu w Gdyni, kończąc samotny rejs dookoła świata bez wejścia do portu.
  • 1981 – premiera filmu Rydwany ognia, w którym faceci w bieli biegają po plaży.
  • 2002Super Timor Timor Wschodni odzyskał niepodległość.

Światowy Dzień Kosmosu

Światowy Dzień Rozwoju Kulturalnego i Dzień Odnawiania Znajomości. A w Polsce mamy Dzień Kadeta.

Strefa51-1-1392
  • 13,75 miliarda lat temu – na świat przyszedł świat urodził się kosmos, można by powiedzieć, że z wielkim hukiem.
  • 1471 – z łona matki wyskoczył Albrecht Dürer, pan od rycia gwoździem w metalowych płytkach i nazywania tego „sztuką”.
  • 1353francuscy chłopi się buntują i atakują cepami szlachciców. Nie wiadomo co na to francuskie baby.
  • 1674 – pewien szlachcic został królem i doczepił sobie trzy kreski po imieniu. Co z tego wyszło? Jan III Sobieski.
  • 1881 – powstaje Amerykański Czerwony Krzyż, organizacja która pilnuje, by żadnemu Amerykaninowi nie zabrakło hamburgerów.
  • 1904 – w Paryżu biedni działacze sportowi zakładają fundację o skrótowcu FIFA, dbająca o łapówki dla każdego z nich.
  • 1935 – tego dnia ma urodziny też inna fundacja, tym razem zajmująca się ustawianiem granic Niemiec tam gdzie być powinny, mianowicie Wehrmacht.
  • 1939 – Ernest Wilimowski bije rekord polskiej ligi, strzelając 10 goli w jednym meczu. Selekcjoner III Rzeszy już szykuje volkslistę.
  • 1956amerykański rząd zapewnia darmowe fajerwerki mieszkańcom atolu Bikini.
  • 1972 – pewien człowiek z artystyczną duszą stwierdził, że Michał Anioł to pizda a nie rzeźbiarz i zaczął poprawiać młotkiem jego dzieła, znajdujące się w muzeum.
  • 1993 – ogromny statek kosmiczny (pewnie lotniskowiec) z floty kosmitów zasłonił słońce. My to nazywany zaćmieniem i zganiamy winę na Księżyc.

Międzynarodowy Dzień Różnorodności Biologicznej

...cokolwiek to znaczy. Przy okazji Dzień Praw Zwierząt, Dzień Pac-Mana i Dzień Gota.

Raptojesus
  • 334 p.n.e. – Aleksander Wielki w czasie swojego tournée po Azji daje koncert nad rzeką Granik.
  • 1842 – śląscy chłopi, jako pierwsi w Polsce, zostali zaatakowani przez żelaznego smoka. Opóźnienie wyniosło 185 minut.
  • 1910 – na polecenie papieża przybito nowe błyskotki do częstochowskiego obrazu Matki Boskiej.
  • 1912 – powązkowski grabarz dostał premię za pochowanie Bolesława Prusa.
  • 1919 – zakończyło się oblężenie Lwowa. Zamiast tego, przez setki trumien oblegany jest cmentarz Orląt lwowskich.
  • 1939 – Niemcy i Włochy podpisały Pakt amelinowy stalowy. Benito Mussolini zapewnia, że stal jest nierdzewna.
  • 1942 – na świat przyszedł Theodore Kaczynski. Nie, nie był ani prezydentem, ani premierem, ani prymasem, tylko terrorystą.
  • 1970 – palestyńscy bojownicy, zasmuceni brakiem w okolicy izraelskiego czołgu, który mogliby ukamieniować, postanowili ostrzelać autobus szkolny.
  • 1980 – urodził się pogromca żółtych kulek, Pac-man.
  • 1981 – powstało Polskie Towarzystwo Informatyczne. Towarzysze Informatycy mieli na składzie kalkulator i 3 liczydła.

Światowy Dzień Żółwia

A także Dzień Spedytora. Pozdrawiamy wszystkich logistyków!

Discword

Europejski Dzień Parków Narodowych

Święto Niepodległości w Erytrei i Dzień Cyrylicy.

Park

Dzień Ręcznika

Światowy Dzień Mleka, Stemplarza i Piwowara

508 towelie

Dzień Gruzji

Dzień Znalezienia Kaspara Hausera

Flaga Gruzja
  • 3993 p.n.e – pierwszy odnotowany przypadek samoistnego rozsypania się kamiennego budynku w Sumerze. Powstaje pierwszy gruz.
  • 3992 p.n.e – Sumerowie wynajdują zastosowanie dla gruzu. Można przygniatać nim ludzi.
  • 1805Napoleon Bonaparte postanowił zostać sobie królem Włoch.
  • 1828 – w Norymberdze naleziono niedorozwiniętego sierotę – Kaspara Hausera – który staje się najważniejszym sierotą w historii świata.
  • 1918Gruzja proklamuje niepodległość. Później tego żałuje.
  • 1969Apollo 10 wraca na Ziemię. Nikogo to nie obchodzi.
  • 1991Zwiad Gamsachurdia zostaje pierwszym postsowieckim prezydentem Gruzji.
  • 2010Micheil Saakaszwili przestaje się przejmować śmiercią Lecha Kaczyńskiego i powraca do normalnego życia.

Dzień biżuterii

a także Dzień Samorządu Terytorialnego

One Ring
  • 100 000 p.n.e. – ludzie wynaleźli biżuterię. Mało kto to zauważył.
  • 1353 – królowie Czech i Niemiec wzięli ślub w budzie.
  • 1543Lubartów przestał być wioską.
  • 1703 – car Piotr założył sobie Piotrogród. Zrobił go stolicą Rosji.
  • 1727 – Ogród Saski w Warszawie stał się deptakiem.
  • 1824 – papieżowi Leonowi XII drogę przebiegł czarny kot.
  • 1824 – papież Leon XII ogłosił rok 1825 rokiem świętym.
  • 1941Bismarck wreszcie zatonął.
  • 1961 – w Skrwilnie odkryto biżuterię. Nazwano ją skarbem.
  • 1993 – w Chorzowie Polska zremisowała z Anglią 1:1.

Dzień Bez Prezerwatywy

a także Oświecenie Buddy

Wloszczowapks
  • 683 – jakiś zakonnik pomylił się przy przepisywaniu Pisma Świętego. Zamiast „będziesz żył w celi, bracie” wyszło mu „będziesz żył w celibacie”.
  • 1642 – Maryja ukazuje się we Włoszczowej. 364 lata później buduje się tam stację kolejową.
  • 1756 – wybuchła wojna siedmioletnia. Wszyscy sąsiedzi Polski zaczynają napieprzac się z kim popadnie.
  • 1871Komuna upada.
  • 1952 – feministki opanowują Grecję, wywalczają sobie prawa wyborcze. Grekom jest wszystko jedno.
  • 1979 – z powodu pękniętej dziewięć miesięcy wcześniej prezerwatywy, rodzi się genetyczny żart – Michał Piróg, juror You Can't Dance.
  • 2000Kamerun wybucha. Europa tego nie zauważyła.
  • 2002NATO i Rosja zrobiły misia.
  • 2008Jens Lehmann stwierdza, że po sezonie wynosi się z Arsenalu.
  • 2008 – Somalijscy piraci porywają Lehmanna.
  • 2010Francja została wybrana organizatorem Euro 2016.

Dzień Działacza Kultury

Inne święta na dziś: Dzień chwalenia biedy oraz Dzień Weterana Działań poza Granicami Państwa Polskiego

Krecik
  • 2 000 p.n.e. – Murzyni przenoszą dwa czadowe kamienie nad jezioro Czad. Po skończeniu pracy patrzą na siebie z dumą.
  • 1790Rhode Island jako ostatnia kolonia ratyfikuje Konstytucję, z niewiadomych przyczyn stając się pośmiewiskiem reszty kraju aż do dziś.
  • 1900 – nad jeziorem Czad założono Ndżamenę, stolicę Czadu. Ale czad.
  • 1953 – Edmund Hillary i Szerpa Tenzing weszli na Mount Everest. Rozczarowali się, że nic tam nie było i że nie było tak czadowo, jak myśleli. Stwierdzili, że stracili czas i zeszli na dół.
  • 1974ZSRR wysyła w kosmos księżyc Księżyca.
  • 1991Erytrea odłącza się od biednej Etiopii, by samodzielnie walczyć o miano najbiedniejszego kraju na świecie.
  • 1993 – wielka radość w Polsce, Lech Wałęsa rozwiązuje Sejm i Senat.
  • 1993 – radość w Niemczech, spalono 5 Turczynek.
  • 2007 – w Rosji rozpoczęto przygotowania do III wojny światowej.

Dzień bez Stanika

A także Dzień Rodzicielstwa Zastępczego

Stanik Netto
  • 4010 p.n.e. – Ewa paradowała bez stanika po Edenie, po raz pierwszy przeprowadzono obchody Dnia bez stanika.
  • 1431 – spalono Joannę d'Arc, razem z nią spłonął jej stanik.
  • 1505 – Sejm nie uchwalił niczego nowego.
  • 1833 – ogłoszono konstytucję Wolnego Miasta Krakowa, 170 lat później George Bush wpadł tam z krótką wizytą.
  • 1941II wojna światowa: żołnierze niemieccy stali się Kretynami.
  • 1950 – urodził się najsłynniejszy polski sufler, lekarze z radości zatańczyli tango.
  • 1994 – do Chorwacji wprowadzono kuny. Chorwaci przestali być milionerami.
  • 2001 – powstała Liga Polskich Rodzin. W proteście przeciw zarejestrowaniu tego tworu kilka kobiet zdjęło staniki. Nic się nie stało.
  • 2003 – zgubił się Nemo. Cały świat zaczął go szukać.
  • 2010 – po zniszczeniu Polski Bóg niszczy Gwatemalę powodując tam wybuch wulkanu i sprowadzając tsunami. God hates Guatemala and Poland. He's an Englishman after all...

Dzień Bociana Białego

Co z bocianem czarnym? Nie wiadomo. A także Dzień Pracownika Przemysłu Spożywczego i Światowy Dzień bez Tytoniu.

Weißstorch
  • 48 – pewien bocian chciał podrzucić dziecko przez komin do słowiańskiej chaty. Nieszczęśliwie dziecko wpadło do paleniska, a niedoszli rodzice mieli pieczeń na obiad.
  • 1223 – miała miejsce bitwa nad rzeką Kałką. Każdy szanujący się Mongoł słysząc o niej płacze ze szczęścia i całuje swojego konia w pysk.
  • 1732 – w Warszawie płonie Babilon Zamek Królewski.
  • 1891 – rozpoczęła się budowa kolei transsyberyjskiej, marzenie każdego zbieracza złomu.
  • 1911 – zwodowano najsłynniejszy statek pasażerski w historii, Titanica. Nikt nie przypuszczał, że okręt czeka jeszcze podwodowanie.
  • 1926Józef Piłsudski został wybrany na prezydenta. Kasztanka jednak doradziła mu odmówić, tak też zrobił.
  • 1940 – hitlerowcy wygrywają rundę CSa, podkładając C4 pod pomnik Fryderyka Chopina.
  • 1948 – urodził się John Bonham, koleś który tłukł zastawę i sprzęty AGD dla Led Zeppelinu.
  • 1976 – z łona matki wyskoczył Roar Ljøkelsøy. Noty za styl: 17.5, 18, 18, 16.5, 17.5.
Nasze strony
Przyjaciele