Kalendarz świąt nietypowych/sierpień

Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego

Złóżmy hołd naszym dzielnym rodakom.

Kotwica jako symbol Polski Walczącej (SVG)
  • 30 p.n.e. – zmarł Marek Antoniusz, rzymski wódz i polityk.
  • 608 – w Rzymie wzniesiono Kolumnę Fokusa Fokasa.
  • 1498Krzysztof Kolumb dotarł do Wenezueli, lub, jak niektórzy wolą, do Indii.
  • 1774 – Joseph Priestley odkrył tlen. Ludzie nie musieli już wdychać dwutlenku uranu.
  • 1827 – odpalono latarnię morską na Helu. I tak oto nastała światłość.
  • 1937 – uruchomiono pierwszą regularną linię autobusową w Sosnowcu. Autobusy oczywiście z podwyższonymi progami.
  • 1944 – O 17:00 (godzina „W”) wybuchło powstanie warszawskie.
  • 1951 – powstały Japan Kamikaze Airlines.
  • 1989 – zniesiono kartki na mięso. HURA!
  • 2005 – Abdullah ibn Abd al-Aziz as-Saud został królem Arabii Saudyjskiej.

Dzień Karmienia Piersią

no i Dzień Pamięci o Zagładzie Romów i Sinti, ale kto by o tym pamiętał...

Tetamamavoce
  • Dawno temu – Krak pokonał smoka, lekkomyślnie dając argument do ręki Maciejowi Giertychowi.
  • 338 p.n.e. – Grecy zbierają wcir od swoich kolegów z północy.
  • 216 p.n.e. – Rzymianie zbierają wcir od swoich kolegów z południa.
  • 1589Henryk Walezy podczas korzystania z toalety zostaje dziabnięty nożem przez mnicha. Umiera. Dobrze mu tak.
  • 1934Adolf Hitler pali Bundestag Reichstag i przejmuję władzę.
  • 1942 – Rodzi się Leo Beenhakker, holenderski trener piłkarski, selekcjoner reprezentacji Holandii, Trynidadu i Tobago i Polski. Błogosławiony niech będzie ten dzień!
  • 1990Saddam Husajn rzuca się na Kuwejt. Niestety, tym razem nie dostanie broni od Amerykanów, przynajmniej nie w taki sposób jak się spodziewał.

Święto Sił Zbrojnych w Gwinei Równikowej

w Nigerze Republice Nigru obfite w napoje obchody Święta Niepodległości, a znudzeni zbierają Truskawki

Fragaria Fruit Close-up
  • 6782321 p.n.e. – tyranozaur upolował śniadanie.
  • 1492 – Krzysztof Kolumb szuka Indii, a tu zonk, znajdzie drogę do Ameryki.
  • 1941Martha Stewart po raz pierwszy bierze do ręki garnek.
  • 1944 – bitwa pod Truskawką o truskawki.
  • 1990 – decyzja o wprowadzeniu religii do szkół. Uczniowie cieszą się z podwyższonej średniej.
  • 1997 – należąca do Komorów wyspa Anjouan ogłosiła niepodległość. Bronek jest smutny.
  • 2005 – Mariusz Szczerski, pseudonim Szczery, wokalista narodowosocjalistycznego RAC'owego zespołu Honor zmarł w wypadku samochodowym zginął na wskutek obrażeń, zadanych przez samochód żydokomunisty.
  • 2008 – stara hinduistyczna świątynia w Naina Devi – nie wiedzieć czemu – pochłonęła 162 osoby, a około 400 osób ustanowiła rannymi.
Lepper-burak
  • ok. 2.4 mln p.n.e – Neandertalczyk zauważa włosy na klatce piersiowej partnerki.
  • 1392 – Jagiełło i Witold zawierają ugodę. Witold ma obciąć paznokcie.
  • 1770 – nad brzegiem rzeki Endeavour w Australii kapitan James Cook spotkał dziwnego zwierza. Kiedy zapytał „przechodnia”, co to jest, ten odparł, że go nie rozumie. Tak, stąd nazwa.
  • 1792 – urodził się Percyy Shelley, najsłynniejszy z angielskich poetów zmarłych w wieku 30 lat.
  • 1815 – w czeskiej Pradze debiutuje pierwszy pociąg parowy (do knedli).
  • 1961 – czarny bocian zwiastuje Baracka Obamę i Pokojową Nagrodę Nobla. Od 2009 roku można ją dostać za nic. W tym roku startuje także Nonsensopedia.
  • 1979 – narodziny Dżahangira Hasanzade. No dobrze, kto to?
  • 2003 – do grobów zaczął wpędzać nas Krajowy Rejestr Długów.
Beer can
  • 5600 p.n.e. – ktoś nasikał do drewnianego kubka i postawił to w kuchni. Potem ktoś inny to wypił. Uznajmy, że było to pierwsze piwo.
  • 1772 – Rosja, Prusy i Austria zaczęły dzielić się ciastem. Ciastem zwanym potocznie Polską.
  • 1789zjadacze ślimorów ustanowili, że obywatele są równi wobec prawa, nie ma przywilejów, nie ma poddaństwa, nie ma niczego.
  • 1966Bitelsi rzucili Revolver.
  • 2011 – zmarła ikona polskiej sceny politycznej, trybun ludowy, pierwszy na drodze do rewolucji gospodarczej, ten, który nie chciał już więcej BalcerowiczaAndrzej Lepper.
Operation Upshot-Knothole - Badger 001
Curiosity - The Next Mars Rover

Wybrzeże Kości Słoniowej – Dzień Republiki

Flaga Wybrzeże Kości Słoniowej
  • ok. 600 p.n.e – jeden z Greków przetransportował amforę wina przez agorę.
  • 1814jezuici doczekali się rehabilitacji z rąk papieża.
  • 1888Kuba Rozpruwacz poszedł na całość i miał swój pierwszy raz.
  • 1944 – rozpoczęła się bitwa pod fallu... no, pod Falaise.
  • 1960David Duchovny poczuł powołanie do życia.
  • 1979 – wypadek jądrowy w elektrowni w Tennessee. Tysiącu osobom nie przyniosło to ani zdrowia, ani wzięcia do aktorstwa w horrorach.
  • 2008Gruzini zatęsknili za kolegami z Osetii Południowej i wpadli do nich po nocy w odwiedziny. Musiało być za ciemno, bo wzięli ich za wrogów.
  • 2017 – ktoś kopnął w hydrant, zginął na miejscu.

Dzień Pokoju w Iraku

...a irackie hotele niemal pękają w szwach. Poza tym Dzień Transportu.

2008 Summer Olympics opening ceremony - Fireworks 1
  • ok. 2200 r. p.n.e – pewien Sumeryjczyk był w trakcie tworzenia agitki o Gilgameszu.
  • ok. 600 – pewien człowiek wszedł do świątyni Hagia Sophia i zachwycił się.
  • 1709 – jeden z pierwszych balonów miał wzniesć się w powietrze, ale się nie udało. Czy ktokolwiek bowiem słyszał o kimś, kto zwał się Bartholomeo Lourenço de Gusmăo?
  • 1786 – szczyt Mont Blanc uslyszał ludzkie głosy po raz pierwszy. Dokładniej, francuskie.
  • 1918 – Niemcy zaczynają przegrywać wojnę – bitwa pod Amiens.
  • 1963 – napad stulecia w Wielkiej Brytanii. Obiekt: pociąg pocztowy. Łup: około 2 600 000 funtów. Broń: kij +4.
  • 2008 – w Pekinie rozpoczęły się igrzyska. Oczywiście trzy ósemki w dacie to przypadek.
  • 2008Rosjanie pozazdrościli wizyty Gruzinów u kolegów z Osetii Południowej i sami wprosili się do tych pierwszych.
  • za ok. 5 mld lat – Słońce, jako czerwony olbrzym, będzie zjadać planety. Naszą pewnie również.
Feuerreiben
  • 48 p.n.e. – Juliusz Cezar zrobił Pompejuszowi wjazd na armię.
  • 1382 – wyłudzono pieniądze na budowę klasztoru na Jasnej Górze.
  • 1483 – otwarto Kaplicę Sykstyńską. Wtedy jeszcze jej wnętrze nie budziło kontrowersji.
  • 1662 – zatrzęsło Giewontem i okolicami. Zlękły się jeszcze wyższą niż Rysy datą 1666.
  • 1945Nagasaki powróciło do początku ewolucji świata. Zaprawdę, bombowe doznania.
  • 1974 – prezydent Nixon w wyniku afery bramy-na-wodę (ang. Watergate) odpuścił sobie rządy.
  • 1999 – zaś prezydent Władimir sięgnął po pełnię władzy.
  • 2008 – Gruzini nie mogli przyjąć odwiedzin Rosjan ze względu na zły stan mieszkania. Wojenny stan.

Dzień Przewodnika i Ratownika Górskiego

Dziś nie gub się w górach, bo ratownicy są zajęci świętowaniem

Ratownikgórski
  • 697 – praprapradziadek Andy'ego Andersona dopłynął do Ameryki.
  • 1500 – aż portugalczyk odkrył Madagaskar, choć wcześniej byli tu już Afrykanie i Azjaci.
  • 1519Ferdynand Magellan wypłynął w podróż dookoła świata... tzn. dookoła dysku.
  • 1702Szwedzi rozpalili ognisko na Wawelu i zapomnieli ugasić.
  • 1848 – turyści z Poznania po ponad siedmiogodzinnej podróży pociągiem dotarli do Stargardu Szczecińskiego.
  • 1930 – w Warszawie otwarto stadion Legii. Rząd ogłosił dzień wolny od pracy.
  • 1992 – pożar Puszczy w Wielkopolsce, spłonęło prawie 6 ha lasu i co najważniejsze – 10 żubrów.
  • 2003 – rosyjski astronauta jako pierwszy człowiek zawarł związek małżeński w kosmosie, niestety panna młoda miała lęk wysokości i piła sobie na Ziemi, niewykluczone, że sama była w "siódmym niebie".

Dzień Niepodległości Czadu

Oraz Dzień Konserwatora Zabytków. Konserwatorom życzymy wszystkiego najlepszego!

Alcatraz aerial
  • 480 p.n.e. – Persowie zwyciężają Spartę pod Termopilami. Zużyto kilkanaście rakiet.
  • 1579 – Stefan Batory nad twierdzą Połocką. Rosjanie nie umieją się poddać w języku króla.
  • 1769 – oblężenie zamku Lubomirskich – czas start, Rzeczpospolita – czas stop.
  • 1892 – na porodówkę wjeżdża biały koń z Władysławem Andersem.
  • 1932 – narodziny Fernando Arrabala w kraju, gdzie nie słyszano o Katarzynie Grocholi.
  • 1934 – inauguracja otwarcia więzienia federalnego w Alcatraz. W każdym filmie wygląda ono inaczej.
  • 1988 – wystartowała Al-Kaida, tajnie zgromadzona organizacja dla obrońców islamu z bombowym humorem. To jak nasza Nonsensopedia.
  • 2000 – wystartował kanał Polsat Sport. Obowiązkowo oglądamy go po lekturze Grocholi.

Międzynarodowy Dzień Młodzieży

również Międzynarodowy Dzień Pracoholików, Święto Obrony w Zambii i Święto Armii w Zimbabwe.

Miledresy
  • 350 p.n.e. – po raz pierwszy użyto wyrażenia „komórka albo wpierdol!”. Historycznego miejsca pod schodami nigdy nie odnaleziono.
  • 1308Lidzbark Warmiński otrzymał prawa miejskie, z niewiadomych przyczyn ściągnęło to ludność Śląska.
  • 1654 – Polacy mieli dziś ciemno – całkowite zaćmienie Słońca.
  • 1833 – także Chicago (liczące 400 osób) stało się zauważalne na świecie, najpierw jako miasteczko, a potem 3. na świecie największa metropolia.
  • 1877 – odkryto Deimosa, co spowodowało intensywniejsze nadwerężanie oczu na kolejne zdobycze (w tym odkrycie Fobosa).
  • 1962 – pierwszy ukraiński kosmonauta na 3 dni poleciał w podróż statkiem Wostok 4.
  • 1993Ewa Farna, czeska i polska piosenkarka, idolka polskiej młodzieży, zaczęła śpiewać. Wyłażąc z łona matki.
  • 2005 – premiera filmu Skazany na bluesa. Młodzież go nie oglądała.
  • 2013stoi na stacji skład Pędziolino...

Dzień Mańkuta

A również Międzynarodowy Dzień Osób Leworęcznych.

Barack Obama signs at his desk2
  • ok. 1760 p.n.e – leworęcznemu złodziejowi z Babilonu ucięto z ramienia prawa rękę prawą, przez co mógł kraść dalej.
  • 1521 – konkwistadorzy zdobywają Tenochtitlan. Nie było to El Dorado, lecz potem niezły był z tego Meksyk.
  • 1772 – konfederacja barska: Stasiu herbu Ciołek oddaje Jasną Górę Rosjanom. W końcu oni też chcą mieć gdzie się modlić.
  • 1847 – Iris ukazuje się odkrywcom. Czyżby bogini jutrzenki? Nie, planetoida.
  • 1876 – pierwsza premiera Władcy Pierścieni Pierścienia Nibelunga Wagnera.
  • 1913 – Otto Witte, akrobata i błazen, który miał udawać krewnego sułtana, koronuje się na króla kraju, którego nie ma.
  • 1958 – ten sam oszust zmienia miejsce pobytu z nieistniejącego kraju na stan niebytu. Jak widać, dzień oszustwa położył się na niego cieniem.
  • 2007 – młodzianie się cieszą – Roman Giertych przestaje być ministrem edukacji.
Plasma-lamp 2

Święto Wojska Polskiego

...w Kościele: Matki Bożej Zielnej

Manewrywojskowe
  • ok. 9080 p.n.e – ktoś zauważył, że można siać roślinki. Niby to nic, ale dzięki temu powstały osady i zaczęto mierzyć czas.
  • 1001 – urodził się Duncan I, król Szkocji, ten z Makbeta.
  • 1920Polacy dzielnie obronili Europę przed inwazją bolszewików. 20 lat później ci drudzy odwdzięczyli się, w przeciwieństwie do tej pierwszej.
  • 1977 – w ramach projektu SETI odebrano sygnał: Wow. Czy ufoludki się czymś zachwyciły, czy też grają w World of Warcraft, nie wiadomo.
  • 1969 – rozpoczął się pierwowzór przystanku Woodstock. A było na nim sporo zioła...
  • 2000 – odpalenie Gadu-Gadu, czyli początek wspierania przemysłu łańcuchowego.
  • 2005 – KRRiT zmieniła znaczki w telewizji, przez co zaczęto mylić czerwone kółeczko z zielonym.
  • 2008 – nad Opolszczyzną wiatr cokolwiek się zakręcił.
Beijing Olympics- Usain Bolt Breaks The World Record (Men's 100 Meters)-2831
  • ok. 5000 lat temu – egipski rolnik zobaczył skarabeusza.
  • 1264 – książę Bolesław wydał statut kaliski, gwarantujący prawa Żydów. Żydzi przyznają mu przydomek Pobożny.
  • 1728 – Vitus Bering odkrył Wyspy Diomedesa w Cieśninie Beringa. Też nie wiemy, gdzie to jest.
  • 1945ZSRR ostatecznie kradnie nam wschodnie ziemie Polska zrzeka się na rzecz bratniego narodu Kresów. C'est la vie!
  • 1958 – Madonna zaczyna budzić kontrowersje nader wyzywającym płaczem.
  • 2008Usain Bolt po raz kolejny przesadził z szybkością i pobił rekord świata w biegu na sto metrów. Fotoradary nie zdążyły cyknąć fotki.

Święto Niepodległości Gabonu

A także Indonezji. Dzień Pozytywnie Zakręconych.

Jumping black guy
  • 1270 – król Węgier Stefan V wpadł na trzy dni do Krakowa. Kroniki wspominają o po raz pierwszy zanotowanej jednostce hektolitr, jakim miano notować liczbę wypitego alkoholu.
  • 1877 – oddano do użytku Kolej Nadwiślańską. Źródła nie podają, jakie opóźnienie miał pierwszy pociąg na trasie.
  • 1944 – urodził się Rexhep Mejdani, były prezydent nieistniejącego państwa. Jak się chce, to można!
  • 1979Always look on the bright side of life!
  • 1988 – Polska uzyskuje łączność ze światem za pomocą Internetu. Ludzie schodzą z drzew. Zaczyna się era cywilizacji.

Dzień Latarni Morskiej

dziś masz szansę zostać zauważonym przez latarnika

Latarnia morska1
  • ok. 400 p.n.e – starożytny człowiek zachwyca się wysoką kolumną, na której rozpalono ogień.
  • 1783 – nad zachodnią Europą meteor przeleciał przez atmosferę muskając rzeczywistość jak najrzadziej da się.
  • 1812Francja z Rosją mają dobry gust co do tego, gdzie rozegrać bitwę, albo chcą być fajni.
  • 1868 – francuski astronom odkrył hel i poczuł, że nie czuje gruntu pod stopami.
  • 1978 – sformowano Straż Wybrzeża Indii, dla bezpieczeństwa naszych wód.
  • 1993 – Norwegowie mieli doskonały pomysł, żeby wyciągnąć ludzi na rower, zbudowali jedyny na świecie wyciąg rowerowy.
  • 2005 – ktoś przewidział, że pewien morderca umrze i zmartwychwstanie 10 razy. Wszystko miałoby się wydarzyć w więzieniu – w co nietrudno uwierzyć – amerykańskim.

Światowy Dzień Choroby Żołądkowej

Do tego Dzień Pomocy Humanitarnej, ale jak udzielać jej z biegunką...?

Papier Michal Aniol
  • 1410 – zakończyła się nieudana próba zdobycia zapasów srajtaśmy z Malborka przez wojska Władysława Jagiełły.
  • 1587Zygmunt III Waza zasiada na polskim tronie.
  • 1839 – śmierć prywatności i malarstwa; powstanie fotografii.
  • 1856 – Amerykanin Gail Borden opatentował mleko skondensowane! Co byśmy bez niego zrobili...
  • 1901 – zamontowano i poświęcono krzyż na Giewoncie. Zero strajków, a stoi na miejscu po dzień dzisiejszy.
  • 1937 – ...na tym samym Giewoncie od uderzenia pioruna zginęły 4 osoby, a 13 zostało porażonych. A gdzie był ten Bóg?
  • 1987 – Nico Hülkenberg, niemiecki kierowca wyścigowy, po raz pierwszy skorzystał z nocniczka.

Dzień Przepieprzonych z Hukiem Lat

Oraz Dzień Komara i Dzień Wyznawania Miłości. Nie mniej wkurzające święta.

Trocki
  • 16 mln lat p.n.e – podstarzałego samca mamuta nachodzi nieciekawa refleksja...
  • 1086 – z bocianiego gniazda wypada na świat na twarz książę Bolesław. Później dorobi się on przydomku Krzywousty.
  • 1416 – Grabów nad Prosną otrzymuje prawa miejskie. Dziś także Prosna wygląda tak samo.
  • 1820 – pierwsze wykonanie hymnu Chile. W sąsiedniej Boliwii odnotowano trzęsienie ziemi.
  • 1890 – z ciemnego łona matki przychodzi na nieszczęsny świat twórca mitów Cthulhu.
  • 1940 – zapracowany Lew Trocki poszedł wreszcie spać. Kołysankę wypalił Ramon Mercader.
  • 1968Wojciech Jaruzelski i jego wojska otrzymują paszporty do Czechosłowacji.
  • 1980 – ciało Reinholda Messnera odnaleziono na szczycie Mount Everest. Było żywe.
  • 2009 – w finale biegu na 200 metrów podczas MŚ w lekkoatletyce Usain Bolt po raz kolejny pobija się sam.

Dzień odliczania dni do końca wakacji

Na Filipinach Dzień Ninoy Aquino, a imieniny przypadły dziś na Męcimira, czyli człowieka chaosu

Zegar matematyka
  • 1614 – Elżbieta Batory zmarła po długim czasie bezczynności w zamurowanej komnacie.
  • 1811zapłonął ostatni europejski stos. Ponoć za – podpalanie.
  • 1897 – powstała heroina, która później znalazła zastosowanie jako środek na astmę. No co?
  • 1911 – skradziono Monę Lisę z Luwru. Panienka nie protestowała, być może miało to związek ze stworzeniem osiem lat później L.H.O.O.Q.
  • 1986Usain Bolt może jeszcze nie biegał, ale światu się pokazał.
  • 1993 – sonda kosmiczna Mars Observer strzeliła focha na NASA i się już nie odezwała. Może zobaczyła coś, co jej kazało nie przejmować się tym światem?
  • 2007 – wypoczynek ludzi na Mazurach został gwałtownie przerwany przez burzliwy manifest przyrody nieożywionej.

Dzień Pracownika Ochrony

tym samym Dzień Patrolowania Ostatnich Zmian

Men in black
  • 1639Anglicy założyli w Indiach fabrykę niewolników, oczywiście wszystko pod nadzorem ochroniarzy.
  • 1849Wojska austriackie za pomocą balonów, które i tak uniosły się ku górze, zbombardowały Wenecję. Podobno dało się wyczuć tę woń wiszącą w powietrzu. Pierwszy atak z powietrza w historii.
  • 1932 – BBC rozpoczęła emisję programu telewizyjnego – jak to oni ujęli – eksperymentalną.
  • 1941 – w Krakowie założono Teatr Rapsodyczny – czyli na czasie.
  • 1945 – powstało starsze Polskie Stronnictwo Ludowe na czas trwania II wojaczki światowej.
  • 1947 – ukazał się pierwszy numer dziennika Głos Szczeciński, potem Głos dostał mutacji i nie tak go pokazywano.
  • 1988 – rozpoczął się strajk w Stoczni Gdańskiej i Północnej.
  • 2008 – polska premiera iPhone.

Międzynarodowy Dzień Pamięci o Handlu Niewolnikami i jego Zniesieniu

a także nie mniej wesoły Europejski Dzień Pamięci Ofiar Nazizmu i Stalinizmu

Am I not a man
Tragedie
  • 789 p.n.e – w dziurze afrykańskiej chaty zaklinował się kot. Po wysuszeniu stał się prawie przeźroczysty. Prawdopodobnie tak wyglądało pierwsze okno.
  • 79 – wybuch Wezuwiusza zniszczył Pompeje.
  • 1456 – zakończono pierwszy druk Biblii Gutenberga.
  • 1675 – Sobieski pokonał Tatarów pod Lwowem.
  • 1936 – w Niemczech wprowadzono powszechną, dwuletnią służbę wojskową. Adolf Hitler zakazał kobietom wykonywania zawodów prawniczych.
  • 1939 – ogłoszono mobilizację.
  • 1945 – utworzono Uniwersytet Wrocławski, Politechnikę Wrocławską i Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
  • 1949 – powstało NATO.
  • 1995 – premiera systemu Windows 95. Dla informatyków dzień wolny od pracy.
  • 2010 – świat obiega straszliwa wieść – Tomisław Tajner zakończył karierę skoczka narciarskiego!

117. rocznica śmierci Nietzschego

I kto tu teraz jest martwy, hę? – przyp. Bóg

Friedrich Nietzsche drawn by Hans Olde
John-fat-spiderman-twisted
  • 4562 p.n.e. – wymyślono pierwszy mit o nadludzkim bohaterze, który poskramiał smoki i ratował dziewice.
  • 1883 – wulkan Krakatau, za przeproszeniem, pierdolnął.
  • 1970 – urodziła się Olimpiada Iwanowa, rosyjska lekkoatletka o bardzo odpowiednim imieniu.
  • 1991 – Linus Torvalds obwieścił światu dobrą nowinę.
  • 2006 – òdbëło sã zéńdzeniô Radzëznë Kaszëbsczégò Jãzëka.
  • 2008Rosja podkreśliła swoją niezależność, uznając, jako jedyne państwo na świecie, niezależność Abchazji i Osetii Południowej.

Święto Niepodległości Mołdawii

I Dzień Tira. Ku chwale kierowcom!

Planetamoldawia
  • 356 p.n.e – w Afganistanie inauguracja 356-letniego planu hodowli opium.
  • 1492 – Jan I Olbracht królem Polski. Jeśli wiecie na co umarł, to tego nie powtarzajcie.
  • 1672 – kapituluje Kamieniec Podolski, a przy okazji stulecie elekcji Henryka Walezego.
  • 1770 – narodziny Georga Wilhelma Friedricha Hegla, twórcy wpływowych swego czasu fantazji historiozoficznych.
  • 1896 – odbyła się wojna angielsko-zanzibarska. Trwała 45 minut.
  • 1928 – podpisano pakt Brianda-Kellogga zakazujący wojny jako narzędzia rozwiązywania sporu. Niemcy sygnatariuszem paktu.
  • 1965 – papież modernizmu Le Corbusier złapany przez postmodernistów i zapakowany do trumny.
  • 1991Mołdawia proklamuje niepodległość. Kto wie, może kiedyś doczekamy się deklaracji suwerenności.
Tupol
  • ok. 2000 p.n.e. – jedno z dzieci egipskiego skryby zrobiło z papirusu samolocik. Chociaż wtedy to pewnie nazywano ibisem.
  • 876 – Karol Otyły został królem wschodnich Franków. Jego przydomek jest potwierdzeniem tego, że dzisiejsi Amerykanie to tylko potomkowie Europejczyków.
  • 1903 – założono Harley-Davidson Motor Company. Niestety, ich produkty nie wznosiły się w powietrze.
  • 1927 – pierwsze ogólnopolskie dożynki w wiosce, o której mówiono, że Spała. Prawdopodobnie pod wpływem świątecznych odgłosów obudziła się.
  • 1939 – jakiś szwabski agent wysadził się w Tarnowie. Prawdopodobnie miał kompleksy mniejszości niemieckiej.
  • 1965 – urodził się znany programator, Satoshi Tajiri
  • 1966 – dzięki kopnięciu skorpiona urodził się Rene Higuita.
  • 1993 – w katastrofie samolotu Jak-40 w Tadżykistanie zginęły 82 osoby. No cóż, w końcu przedstawiciele gatunku Bos grunniens raczej nie latają.
  • 1995 – Michael Ende, twórca Niekończącej się historii, przeniósł się do Fantazjany raz na zawsze.
  • 1996 – nastąpił rozwód księcia Karola i księżnej Diany.
  • 2006 – MSWiA rozpoczęło wydawanie paszportów biometrycznych. Bo po co dla odcisku linii papilarnych brać ze sobą palce, skoro można zamiast tego wziąć dokument?
Zakaz parkowania
  • 201 – rzymska straż miejska aresztuje na gorącym uczynku trzech wandali, którzy pokrywali posąg Marka Aureliusza lubrykantem.
  • 410 – siły Alaryka pokrywają lubrykantem posągi większości władców Rzymu.
  • 410 – Alaryk po imprezie w Rzymie wraca do domu.
  • 1189 – król Jan Bez Ziemi poślubia Avisę (z Ziemią). Ponoć z miłości.
  • 1526 – pod Mohaczem Turkowie rozwalają całą węgierską armię niczym ulewa plany na weekend. Król żałuje i ginie.
  • 1632Nic nie dzieje się bez przyczyny – powiedział Locke rodząc się przyczynowo.
  • 1831 – Faraday zamknął się w klatce, żeby coś zaprezentować. Zmarł z wyczerpania po kilku dniach.
  • 1935 – Niejaki Król Belgów Leopold III Koburg pod wpływem złej siły magicznej pieCenzura2ł w drzewo zabijając swoją dzCenzura2e żonę Astrid.
  • 1936 – rodzi się John McCain, twórca frytek McCain.
  • 1944 – powstanie na Słowacji, które przeprowadzono w łamanym języku czeskim.
  • 1958Michael Jackson przylatuje na naszą planetę.
  • 1973 – rodzi się Rune Holta – wiking.
2008-0830-USC-UVA-TMB-drummajor
  • 4 mln p.n.e. – zaginęło dziecko. Znalazcę prosimy o kontakt: 585029771.
  • 586 p.n.e. – zaginęła złocona skrzynka. Zawartość: dwie kamienne tablice i Bóg. Znalazcę prosimy o kontakt.
  • 1546 – w Genewie zabroniono nadawania dzieciom imion innych niż biblijne.
  • 1857 – w Argentynie uruchomiono pierwszą linię kolejową.
  • 1939 – powszechna mobilizacja w Polsce. Hitler zaśmiał się pod wąsem.
  • 1963 – w Moskwie i Waszyngtonie zainstalowano czerwone latarnie telefony.
  • 1972 - Syrenki opuszczają Żerań i lecą do Bielska-Białej.
  • 1974 – rozpoczęcie budowy trasy im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni. Trzydzieści cztery lata później wstęgę przetnie prezydent Wojciech Szczurek.
  • 1984 – pierwsza misja promu kosmicznego Discovery.
  • 1991 – Mike Powell pokazał, że nikt mu nie podskoczy.
  • 1992 – Michael Schumacher wygrał swój pierwszy wyścig w F1. Spodobało mu się to.
  • 1993 – gdzieś w buszu, ludzie pokojowej wiary wybudowali największy meczet na świecie. Ludzie zadają sobie pytanie: Na co to komu?
  • 2005 – planetoida 2005 QK76 dodała wpis na swoim blogu, dzięki któremu została zidentyfikowana.
  • 2010 – u naszych południowych sąsiadów pewien dziadek "kropnął" 7 osób i popełnił samobójstwo.
Pokemonowskie pismo
  • 666 p.n.e. – ludzie zaczęli wypisywać swoje wspomnienia na ścianach jaskiń.
  • 1882 – ruszył pierwszy pociąg ze Stargardu do Kostrzyna. Niewielu ludzi pamięta o tym wydarzeniu.
  • 1888Kuba Rozpruwacz rozpoczyna swoje polowanie.
  • 1928 – premiera musicalu Opery za trzy grosze.
  • 1933 – we wsi Biskupin znaleziono w pobliskim jeziorze drewniane szczątki, które okazały się pozostałościami przedsłowiańskiej osady.
  • 1939Niemcy napadli sami na siebie.
  • 1992 – telewidzowie po raz pierwszy musieli wybierać – Kawa czy herbata?
  • 2008 – w Czechach wycofano z obiegu monetę o nominale 50 halerzy.
Nasze strony
Przyjaciele