Kalendarz świąt nietypowych/wrzesień

Dzień Munduru

oraz Pierwszy Dzień Szkoły, Dzień Kombatanta, Międzynarodowy Dzień Solidarności z Ofiarami Faszyzmu i Terroryzmu

Szkoła
  • 2300 mln lat p.n.e – wąsaty troglodyta próbuje odnaleźć z hieroglifów drogę do szkoły.
  • 1364 – na mocy bulli papieskiej w Krakowie powstaje Akademia. Dla dorosłych, bo Kazimierz Wielki nie lubił ponoć dzieci.
  • 1870 – Sedan, Francja, 4:45. Francuzów znowu tyrański rząd zmusza do jakiejś bitwy. Prusaków jak zwykle nikt nie zmusza i znowu przyszli bez zaproszenia.
  • 1939 – Gdańsk, Wolne Miasto, 4:45. Zegarki tym razem ruszają, rozpoczyna się II WŚ. Dzięki Armii Czerwonej wytwory przemysłu niemieckiego możemy dziś podziwiać w Ermitażu.
  • 1939Wolne Miasto Gdańsk wraca do Niemiec. 100% ludności jest za.
  • 1939 – francuskie drukarnie pracują pełną parą, by zarzucić Niemcy confetti.
  • 1969 – Trypolis, Libia, 4:45. Płk Muammar Kaddafi na baktrianie wkracza do pałacu królewskiego prosić o zgodę na przewrót zbrojny. Ostatecznie obala króla Libii i zostaje władcą.
  • 1982towarzysz Gomułka schodzi ze sceny. Lokomotywy już nigdy nie potanieją z powrotem jak w roku 1970.
  • 1989 – w wypadku samochodowym ginie legenda polskiej piłki nożnej, Kazimierz Deyna.
  • 1994 – niejaki „Gumiś” podkłada bombę na dworcu PKS w Krakowie, żądając 500 tysięcy marek niemieckich.
Filthy bastard commies
  • 1192 – koniec III wyprawy krzyżowej. Saladyn zobowiązuje się do ścięcia 1/4 chrześcijańskiej Jerozolimy, a Ryszard Lwie Serce do spalenia 1/4 muzułmańskiej Jerozolimy.
  • 1621 – początek bitwy pod Chocimem. Podpowiemy: wygrali Polacy.
  • 1666 – z powodu nieszczelnej instalacji elektrycznej i nieudolnych czarów Rincewinda Ankh-Morpork staje w płomieniach!
  • 1686 – odbicie Budy. Austriacy niepostrzeżenie dobijają się do tronu.
  • 1792 – Francuzi wprowadzają równość głów. Wszystkie zostają równo ścięte.
  • 1859 – burza magnetyczna doprowadziła do zepsucia maszyny analitycznej, którą budował Charles Babbage.
  • 1900 – w Prusach wprowadzono wychowanie seksualne. Freud z radości wytarzał się w Skittelsach.
  • 1940 – Ho Chi Minh proklamował Wietnam. To po to, aby ZSRR nie czuło się smutne.
  • 1964Keanu Reeves rozpoczyna życie bakterii.
  • 1973J.R.R. Tolkien odpływa z Szarej Przystani.
  • 1990 – niepodległość Naddniestrza.
  • 2006 – miliony polskich telemaniaków pogrążają się w żałobie po zdjęciu z anteny obecnej przez 44 lata Wielkiej gry.
Bundesarchiv Bild 119-5592-14A, Gruppe von HJ-Jungen
  • 401 p.n.e. – bitwa domowa w Persji. Wojska Wersalskie pokonały kanapy.
  • 301 – założono miasto San Marino. Nikt wtedy nie myślał, że państwo wokół niego będzie okruszkiem we włoskim cieście.
  • 1658Oliver Cromwell odszedł w zaświaty. Niecałe trzy lata później wykopano jego ciało z grobu.
  • 1783 – wersalkę postawiono w pokoju.
  • 1968 – ludzie na sali szpitalnej zaczęli klaskać, wtórując jękowi i ruchom nowonarodzonego Piotra Rubika.
  • 1971 – na arabskich wersalkach świętowano niepodległość Kataru. Nie mylić z ruchem religijnym Katarów, tamci bowiem są już wolni w zaświatach.
  • 1987 – w Warszawie nie można było kupić wersalek.
  • 1995 – powstał eBay – internetowy portal służący do kupna wersalek.
  • 1999Hubert Urbański rozpoczął rozdawanie pieniędzy, za które można było kupić wersalkę.
  • 2009 – zadbano o to, aby nikt nie zakłócał Michaelowi Jacksonowi spokoju gdzieś tam, w Nibylandii.

Wspomnienie św. Bonifacego i Filemona

A w Argentynie Dzień Imigranta

IRC
  • ok. 1000 r. p.n.e – Zaratusztra ma dosyć wojen wewnętrznych i opisuje batalię obejmującą cały świat – walkę dobra i zła.
  • ok. 400 r. p.n.e – Ahura Mazda i Angra Mainju nadal walczą.
  • 1781 – hiszpańscy osadnicy zakładają za oceanem Miasto Aniołów.
  • 1809Słowacki rozpoczyna życie poczwarki.
  • 1870 – kolejna rewolucja we Francji. Na ulice wyjechano z precelkami.
  • 1907 – Edvard Grieg przybył odwiedzić groty Króla Gór. Umarł.
  • 1945 – II wojna światowa: Japonia ogłasza kapitulację. Jakby coś im to dało...
  • 1963 – Europejska ziemia woła ciało Roberta Schumana do siebie.
  • 1982Marcin Bachleda wyskakuje z łona matki.
  • 1997 – pierwszy raz pytają na wizji: Jaka to melodia? Piosenki się jeszcze nie powtarzają.
  • 2006 – Steve Irwin umarł. Niech pozostanie w naszym sercu jak trucizna w jego.

Dzień Postaci z Bajek

Wszyscy kochamy kucyki!

Rainbow Dash salut
  • 1698 – Piotr Wielki wprowadził podatek od brody, dzięki czemu balwierze mocno podbili ceny.
  • 1800 – po latach heroicznych walk Wielka Brytania zdobywa Maltę.
  • 1840 – premiera opery w La Scala – Dzień parowania Verdiego.
  • 1877 – wódz Szalony Koń już nie pobryka z powodu jego zabicia.
  • 1946 – narodziny Freddiego Mercury, który wprowadzi później znaczne zmiany do terminu gender.
  • 1959 – na Śląsku otwarto wesołe miasteczko. W pierwszej próbie przejazdu kolejką górską zapobiegawczo wsadzono wszystkich dygnitarzy komunistycznych. Nikt nie zginął.
  • 1980Edward Gierek rezygnuje z urzędu I Sekretarza. Dzieci już nie dostaną cukierków.
  • 1985 – Rodzi się Jan Mazoch, były czeski skoczek narciarski.
  • 1994 – pierwszy odcinek Mody na Sukces. I tak to trwa i trwa i trwa...
  • 1995 – z serii "Wielkie Zdobycze Cywilizacyjne Francji"; Francuzi zrzucają bombę atomową na wyspę zamieszkaną przez niewinnych autochtonów.
  • 2003 – Kir Bułyczow odwiedza Wielki Guslar i nie wraca.
Jimi Hendrix statue outside Dimbola Lodge
  • 775 p.n.e. – Słońce dało plamę, astronomowie do dziś nie mogą wyjść z szoku.
  • 1522 – Wyprawa Magellana powróciła. Tak jakby.
  • 1566 – Sulejman Wspaniały krztusi się pyłem z obleganego Szigetvaru.
  • 1901 – Leon Czołgosz strzela do amerykańskiego prezydenta. Faux pas.
  • 1913 – rodzi się Leonidas – król Sparty, brazylijski piłkarz.
  • 1944komuchy znacjonalizowały wszystko, co wpadło im w łapska.
  • 1970Jimi Hendrix dał koncert, który 12 dni później okazał się historycznym wydarzeniem.
  • 1991 – stare dobre czasy minęły bezpowrotnie. Leningrad przemianowano na Sankt Petersburg.
  • 2006Polska zremisowała z Serbią.
  • 2007 – w USA padła inteligentna papuga Żako. Średnia IQ kraju spadła z 88 do 83 punktów.
GoogleVsJustice
  • 1101 – Alec Baldwin odgrywa rolę króla Jerozolimy i pokonuje Egipcjan.
  • 1764 – oddelegowano Poniatowskiego do pełnienia funkcji króla. Mimo to ciągle obżerał się w czwartki.
  • 1812Napoleon Bonaparte szykuje Rosjanom prawdziwe la route de la wpizdou.
  • 1822Brazylia ogłasza niepodległość, ponieważ duża odległość morska od Portugalii jest dostatecznym powodem. Portugalia traci 94/123 swoich ziem.
  • 1860 – Garibaldi wkracza do Neapolu i zastaje na ulicach syf. Żadna rewolucja już tego nie zmieni.
  • 1911 – aresztowano Apollinaire'a za rzekomą kradzież obrazu Mona Lisa. Tak naprawdę ukradł dwie motyki z pobliskiego sklepu dla ogrodników.
  • 1928 – pierwszy Tour de Pologne. Liczne protesty mniejszości ukraińskiej zostały dostrzeżone, ale nie było tam dróg.
  • 1936Just you know why – why you and I will by and by – know true love ways.
  • 1943 – zamach na komendanta Pawiaka, Franza Pückla.
  • 1989 – rozwiązano organizatorów ścieżek zdrowia i propagatorów dobrej kondycji – ZOMO.
  • 1998 – założono największą firmę szpiegowską na świecie – Google.

Dzień Dobrej Wiadomości

Dzień Walki z Analfabetyzmem, Dzień Marzyciela, Narodowy Dzień Czytania „Pana Tadeusza”

Niels Bohr Albert Einstein by Ehrenfest
  •  ? – w czasie kolejnego treningu biegów przełajowych, Hermes otrzymuje list. Odbiór kwituje.
  • 1655 – Szwedzi w nikczemnym przebraniu Wisły zajmują Warszawę.
  • 1833Rosja i Austria podpisują pakt o wygaszaniu ruchów rewolucyjnych. W 1917 r. Austro-Węgry nie zdołały przyjść z odsieczą...
  • 1925 – koniec żartów, rabusie. Inspektor Clouseau nie zamierza zaliczać potknięć.
  • 1941Wehrmacht rozpoczął nieskuteczne oblężenie Leningradu. Leonid Breżniew został odznaczony później za to orderem Miasta Bohatera.
  • 1944 – uruchomienie połączeń na trasie Paryż – Londyn. Na razie z magistralą w Berlinie i w formie rakiety V2.
  • 1946 – na sali porodowej, premierowy występ daje Krzysztof Krawczyk.
  • 1971 – David Arquette też krzyczy swoje, na tyle skutecznie, że za ponad ćwierć wieku wydrze innym aktorom rolę policjanta w filmie „Krzyk”.
  • 2009 – słynny fizyk Niels Bohr na łożu śmierci wyznaje, że ten uran to tylko dla żartu był. Japończycy dali się dwa razy nabrać.
    Emblem of North Korea

Rocznica powstania Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej

...czyli kraju szczęśliwego, oświetlanego promieniami wspaniałomyślności swojego ukochanego przywódcy, słońca narodu, Kim Dzong Una
A także, co mniej istotne, Międzynarodowy Dzień Urody

Podaruj
  • 1419 – książę Burgundii Jan Nieustraszony zginął. Ale nie jego własna ręka go zabiła.
  • 1721 – pokój w Nystad. Szwecja rozdaje ziemię za bezcen.
  • 1876 – bitwa pod Slim Butts (pol. Szczupłe Tyłki).
  • 1939Kanada wypowiada wojnę Niemcom i z tej okazji wysyła do Europy trzy bataliony dzikich husky.
  • 1977 – rząd Francji, zafascynowany chwalebną historią narodu, gilotynuje jedną osobę.
  • 1985 – premiera filmu Dom wariatów.
  • 1999 – sprzecznie z nazwą święta, uchwalono Kodeks Karny Skarbowy.
  • 2008 – oddano do użytku znajdujący się w pobliżu Genewy (Szwajcaria) Wielki Zderzacz Hadronów.
  • 2018 – kilkadziesiąt osób popełni samobójstwo.
National Park Service 9-11 Statue of Liberty and WTC fire
  • ok. 490 000 p.n.e – nasi przodkowie nauczyli się nikomu niepotrzebnej zdolności rozpalania i utrzymywania ognia.
  • 1822Inkwizycja łaskawie zezwoliła na rozpowszechnianie nauk Kopernika i Hawkinsa.
  • 1944 – alianci, w ramach humanitaryzmu i miłosierdzia, uwolnili 11 tys. mieszkańców Darmstadt od wojny i życia.
  • 1961 – powstała organizacja WWF zrzeszająca zwierzęta-wrestlerów.
  • 1971 – sonda Łuna 18 rozbiła się na Księżycu, w wyniku czego radzieccy uczeni ponieśli niewątpliwe straty. Chruszczowowi pęka żyłka.
  • 1982Lady Pank podbiła serca nastolatek. Prawie zupełnie jak dzisiaj.
  • 1985 – w zupełnie zbędnym zderzeniu pociągów w portugalskim Nelas zginęło 118 osób.
  • 2001Frodo wrzucił Jedyny Pierścień w czeluści Orodruiny. Siły dobra zatryumfowały nad władzą Saurona.
  • 2004Zeus strącił swoich prawosławnych przeciwników religijnych.
  • 2009 – nastąpił rozejm Słowenii i Chorwacji w sprawie Zatoki Pirackiej.

Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej

a także, mniej ważne, Dzień Wojsk Lądowych i Dzień Programisty

Wesoły chińczyk
  • ok. 1900 p.n.e. – pewnemu Egipcjaninowi wyrwano kilka zębów, ponieważ nie zadbał o dietę, w której było za dużo pustynnego piasku.
  • 490 p.n.e. – bitwa pod Maratonem. Tak, to te słynne 42 kilometry.
  • 1612 – Wasyl Szujski nawdychał się morowego powietrza. Był to wiatr zmian.
  • 1635 – w Sztumskiej Wsi zawarto rozejm polsko-szwedzki. Tak ładnie się uśmiechaliśmy, że Szwedzi oddali nam porty i przestali uszczuplać nasze zyski z ceł.
  • 1683 – odsiecz wiedeńska; Turcy dostali w zęby. Koń ledwo podźwignął Sobieskiego, ale jakoś wyszło.
  • 1921 – narodziny agenta KGB, Stanisława Lema.
  • 1943 – Benito Mussolini odbity z niewoli przez niemieckich spadochroniarzy.
  • 1959 – BONANZA!
  • 1974 – obalono Hajle Syllasje oraz jego pieska. Etiopia odetchnęła. Szkoda, że powietrzem biedy.
  • 1976Maciej Żurawski pierwszy raz ukazał światu swoją jamę ustną.
  • 2003 – powstał drugi co do popularności wirus komputerowy o nazwie Steam. Od tej chwili wujaszek grubasek podciera się w kibelku dolarami.

Dzień Programisty

Dzień Kolejarza, Dzień budowania maszyny analitycznej Ch. Babbage'a, Dzień Całowania Chłopaków w Usta

Dorosle dziecko neostrady i jego sprzet
  • 1500 p.n.e. – Pewien Kapłan, Sumeryjczyk w religijnej ekstazie stwierdza, że liczenie koralików na pręcikach pomaga w liczeniu.
  • 440 p.n.e. – Jeden z Pitagorejczyków w religijnej ekstazie stwierdza to, co ten sam Sumeryjczyk 1000 lat wcześniej.
  • 440 p.n.e. – Ten sam Pitagorejczyk wciela swoją wizję w życie.
  • 1642 – Blaise Pascal wpada na pomysł mechanicznego kalkulatora, nie w religijnej ekstazie. Ojcu pomóc chciał. Pascal był katolikiem, baranie.
  • 1811 – Charles Babbage próbuje zbudować swoją maszynę analityczną.
  • 1946ENIAC działa i ma się dobrze.
  • 1956 – IBM wprowadza dysk twardy!
  • 2010Bill Gates jest bogaty.
Zostawcie krzy a mjastu
  • 71 p.n.e – krzyżowano buntowników, tych od Spartakusa. Nikt nie protestował.
  • 775 – zmarł Konstantyn V Kopronim, cesarz bizantyjski. Miał ładny przydomek, prosto od zwolenników otaczania przedmiotów i obrazów kultem.
  • 1812Napoleon Bonaparte wkroczył do Moskwy. Kilka miesięcy później Dziadek Mróz go wygonił.
  • 1917Rosja została ogłoszona republiką. Obrażenie się pani Republiki przemilczano.
  • 1929 – utworzono Centrolew. Taką odmianę gryfa, tylko zamiast orła jest centrum.
  • 1939 – władze Rumunii wyraziły zgodę na przewiezienie przez swoje terytorium złota z rezerw Banku Polskiego. W międzyczasie z pojazdów mogło wypaść trochę kruszcu.
  • 2000 – premiera systemu operacyjnego Windows Millenium. Ponoć w niebieskiej ścianie płaczu dostrzeżono jakieś tajemnicze krzyżyki.
  • 2010obrońcy krzyża nabierają nowych sił.
  • 2017 – nieznany jeszcze Nonsensopedysta przegra z sysopem w kółko i krzyżyk.
    Olewaniesystemu

Dzień olewania systemu

oraz, ale to mniej ważne, Dzień Prostaty

Z dniem dzisiejszym system został olany. Proszę go nie suszyć, żadnych sztuczek z odplamiaczami, bo psem poszczuję. Zebranie wszystkich nonkonformistów jednoczących swe siły w świetlicy szkolnej, gdzie będziemy planować nowe olewanie systemu. Potem pikieta pod Pałacem Prezydenckim przy rogalikach i kawie. Dziękujemy.

Dzień Warstwy Ozonowej

Dzień Bluesa, Dzień niepodległości w Meksyku

NASA and NOAA Announce Ozone Hole is a Double Record Breaker
  • 4,2 miliarda lat temu – Ziemia świętuje ukończenie prac nad metanem.
  • 1497 – ten sam metan powoduje tsunami, zalewające Darłowo i tamtejszą elektrownię atomową.
  • 1620 – bitwa pod Cecorą, tym razem to Polacy byli pragnieniem. W roli Sprite'a – Turcy.
  • 1989 – otwarcie Centrum imienia Agenta Smitha Adama Smitha w Warszawie.
  • 1992 – urodził się Nick Jonas. Złotowłosa pielęgniarka zapiała z zachwytu i poprosiła niepiśmienne dziecko o autograf. Niestety, nie otrzymała go.
  • 2017 – tysiące ekologów, podczas toalety porannej, spryskując się dezodorantem, planuje demonstrację w obronie warstwy ozonowej.

12. urodziny encyklopedii humoru

A także Dzień Szacunku dla Ludzi Starszych (Japonia)

Wiki
  • ok. 800 p.n.e. – jakiś Grek umarł ze śmiechu widząc wizerunki egipskich bóstw.
  • 1374 – Ludwik Węgierski wydał przywilej koszycki.
  • 1924 – powstał KOP.
  • 1931 – powstał pierwszy polski statek.
  • 1939słowiańscy bracia wbili nam nóż w plecy.
  • 1980 – powstała Niesolidność.
  • 1991 – została udostępniona pierwsza wersja jądra pingwina. No co się tak patrzycie?
  • 1993Słowiańscy bracia opuszczają Polskę, oby na zawsze.
  • 1994 – premiera Familiady, czyli Słowo Strasburgera czas zacząć!
  • 1996 – wystartowała telewizja HBO.
  • 2005Słowo Strasburgera zaczęło mieć konkurencję.
  • 2006 – pierwsze urodziny powyższej.
  • 2007 – drugie urodziny (j.w.), którym towarzyszyła premiera Katynia z żeńską wersją Ojca Mateusza.
  • 2008 – trzecie urodziny (j.w.).
  • 2009 – czwarte urodziny (j.w.), którym towarzyszyły odejście będącego niegdyś hakerem i koniec debaty o tarczy antyrakietowej.
  • 2010 – piąte urodziny (j.w.).
  • 2011 – szóste urodziny (j.w.), którym towarzyszyła okupacja. Tym razem Wall Street.
  • 2012 – siódme urodziny (j.w.).
  • 2013 – ósme urodziny (j.w.).
  • 2014 – dziewiąte urodziny (j.w.).
  • 2015 – dziesiąte urodziny (j.w.).
  • 2016 – jedenaste urodziny (j.w.).
  • 2017 – czytasz ten szablon, drogi Czytelniku – i z tej okazji życzymy miłego dnia!
18 09
  • 96 – po zabójstwie Domicjana Marek Nerwa został cesarzem. Ponoć był władcą dość łagodnym jak na swoje nazwisko.
  • 1351 – Kazimierz Wielki inkorporował Płock do polskich ziem. Płock to zawsze problemy sprawiał.
  • 1454Krzyżacy się popisali pod Chojnicami. Zapewne rzeźba terenu, a także ukształtowanie przywilejów polskiej szlachty miały wpływ na wynik.
  • 1773 – delegacja Sejmu Rozbiorowego zrzekła się z ulgą części polskich ziem na rzecz trzech mocarstw. Wszyscy się nawet cieszyli.
  • 1810 – zakochani w morzu potomkowie hiszpańskich osadników ogłosili autonomię plaż w Chile.
  • 1905 – narodziny Grety Garbo. To największy sukces Szwecji od czasów wymyślenia ognia.
  • 1939 – polski rząd dokonał bohaterskiego odwrotu taktycznego do Rumunii.
  • 1943 – Niemcy uruchomili w Gdańsku komunikację trolejbusową, co było niezwykle szlachetne. Grass grał na bębenku.
  • 1970Jimi Hendrix przedawkował sole litu i sok z banana zmieszany z syropem na kaszel.
  • 1975 – wielki dzień polskiej motoryzacji! Rozpoczęto produkcję Fiata 126p w Tychach.
  • 1981 – francuska myśl technologiczna, czyli gilotyna, została odsunięta na bok, gdyż już nigdy nie miano jej użyć.

Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat

Harr, lądowe szczury bez poczucia humoru! Jam Rudolf Nonsensopedus, wyjadacz mórz północy! Prócz tego Dzień Dzikiej Flory, Fauny i Naturalnych Siedlisk

Piratey, vector version
  • 1410 – wojska Władysława Jagiełły zakończyły nieudane oblężenie Malborka.
  • 1888 – pierwszy na świecie konkurs piękności.
  • 1893 – Nowa Zelandia jako pierwszy kraj na świecie przyznała kobietom prawa wyborcze.
  • 1939 – do Gdańska przybył z wizytą Adolf Hitler.
  • 1953 – wyprodukowano pierwszy polski silnik do samochodu Warszawa M-20.
  • 1982 – pierwsze znane użycie emotikonu :-)
  • 2005 – sieć Orange weszła na polski rynek telefonii komórkowej.
  • 2009 – Jetix zmienił nazwę na Disney XD.

Dzień Niepodległości Osetii Południowej

Osetię uznają Naddniestrze oraz Oni – i tyle Ci powinno wystarczyć.

Osetia Pd
  • 1519Ferdynand Magellan rozpoczął wyprawę dookoła świata. Ahoj, Ferdziu!
  • 1859 – otwarto ogród zoologiczny w Kopenhadze. Prawdopodobnie stamtąd pochodzi Maskonur Hans.
  • 1908 – odbyły się pierwsze piłkarskie derby Krakowa. Wisła 1:1 Cracovia. Wynik starcia pomiędzy kibolami nieznany.
  • 1908 – w wyniku epidemii cholery w Petersburgu zmarło ok. 7 tys. osób. Ale to w Rosji, więc nikogo to nie obchodzi.
  • 1942 – utworzono w Polsce Narodowe Siły Zbrojne.
  • 1954 – uchwalono konstytucję Chin.
  • 1966 – Gujana została członkiem ONZ. USA odetchnęło z ulgą.
  • 2001 – w przemówieniu w Kongresie USA prezydent George W. Bush zadeklarował wojnę z terroryzmem. Niby powinien wcześniej, ale dopiero 19.09 dowiedział się o World Trade Center.
Sluzbacelna
  • 1901Jaworzno otrzymało prawa miejskie.
  • 1937 – John Ronald Reuel Tolkien wypuścił Hobbita.
  • 1955Wielka Brytania zajmuje Rockall, małą wysepkę na morzu.
  • 1980 – Polskie Radio po 41. latach przerwy przeprowadziło transmisję mszy świętej.
  • 1984 – zadyma i rozpierducha, policja szturmuje Piccadilly.
  • 1998Bill Clinton wypuszcza oświadczenie o tym, jak zrobił dziecko pewnej Monice L.
  • 2004 – najsilniejsze w dziejach Polski trzęsienie ziemi (4,0 i 5,3 stopni w skali Richtera).
Korek
  • 967 – książę Mieszko w trakcie masakry Wieletów. Prawo wojenne złamane w 874 miejscach.
  • 1792 – Ludwik XVI w areszcie. Ciastka Marii Antoniny wzięto jako depozyt.
  • 1938 – masowe manifestacje w Polsce żądające od Czechosłowacji Śląska Cieszyńskiego, dokonano kilku prób defenestracji bez spadochronu.
  • 1957 – karmiony wcześniej przez żydokomunę woltami w siedzibie MBP gen. Stefan Mossor oświadcza, że ma Polski Październik w dupie, padając trupem.
  • 1958Jaskinia już na świecie! Namiesza sporo, aż mu namiesza w głowie Kylie Minogue i zatknie właz nad jaskinią.
  • 1979 – swoje łydki światu objawia Cezary Trybański, pierwszy Polak w NBA. Tam pokazał niewiele więcej.
  • 1997 – wystartował Klan! Maciuś jeszcze nie ćpał i nie był samcem alfa tak jak dziś.
  • 2000 – z taśmy startowej zjechał ostatni Fiat 126p. Przeżył 27 lat.

Dożynki!

Oraz Dzień Śliwki i pierwszy dzień miesiąca Asvina. I tak nie znasz…

Ryszard siwiec stadion X lecia
  • 1161 – rodzi się Nie śmiać się! Takakura, cesarz Japonii. Mówiłem, żeby się nie śmiać!
  • 1492Jan Olbracht zostaje królem. To ten co doprowadził do prawie całkowitego wytępienia gatunku szlachciców polskich.
  • 1795 – z cyklu „Chwalebna historia Francji”: uchwalenie trzeciej konstytucji. Koszt każdej to ok. 25 tys. głów.
  • 1862 – Tołstoj żeni się. Niby mało ważne, ale bez tego małżeństwa nie powstałyby jego dwa największe dramaty – Dama kameliowa oraz Biesy.
  • 1883 – urodził się Grigorij Zinowjew – bolszewik, tyczkarz i masochista.
  • 1889 – w Japonii powstaje firma Nintendo, która początkowo specjalizuje się w tworzeniu symulatorów sepukku.
  • 1905 – padawan Hlond zostaje awansowany na rycerza Jedi.
  • 1930 – fadskfugp327 haw08bfasu0 fnias0vyc9das67fg0q8weh. ~Ray Charles.
  • 1939Sigmund Freud zostaje uduszony przez swoje zbuntowane superego.
  • 2008 – tragiczny przejaw ekstrawertyzmu w Kauhajoki. Pojedynczy napad wylewności jednego z uczniów zabija dziesięć osób. Finlandia zapisuje w ich konstytucji introwertyzm jako jedyny i obowiązujący.
Szkola-mhrok
  • I w n.e. – św. Jan w trakcie pisania Apokalipsy zawarł w niej zdanie o tysiącu latach związanych z szatanem.
  • 622 – Mahomet uciekł z Mekki i udał się do Medyny, dzięki czemu niniejszy rok stał się podstawą muzułmańskiego kalendarza.
  • 1331 – bitwa pod Koninem. Bitwa nie przyniosła rozstrzygnięcia, bo walkę przerwano w tajemniczych okolicznościach.
  • 1717 – narodziny hrabiego Walpole'a poprzedziła seria dziwnych zdarzeń m.in. miesiąc ciemności, martwi budzący się z grobów, odchodzące wody i porwania małych cielaczków.
  • 1801Gruzja została przyczepiona do Rosji.
  • 1821 – narodziny Norwida poprzedziła seria dziwnych zdarzeń m.in. wysyp nowych przytułków, Adam Mickiewicz mdlejący nad wodami i postępujące owrzodzenia oczu u Europejczyków.
  • 1869Ulysses Grant sprzedaje duże ilości złota, żeby czarni gangsterzy mieli z czego sobie zrobić zęby i łańcuchy. Następuje kryzys, dzień ten przechodzi do historii jako czarny piątek.
  • 1926 – utworzono PKP (Poczekaj, Kiedyś Przyjedziemy).
  • 1953 – Honda wprowadziła swój pierwszy pojazd. Niestety, Hondy jeszcze nie przypominał.
  • 1958 – a oto Władysław Gomułka i jego tysiąc szkół na tysiąclecie państwa polskiego.
  • 1970 – radziecka sonda kosmiczna Łuna 16 przywiozła na ziemię gwiazdkę z nieba piach z Księżyca.
  • 1991 – e tam, nevermind...
Handyfff
  • 235papież Poncjan dochodzi do wniosku, że bycie papieżem jest nudne.
  • 1066 – Anglia wygrywa z Norwegią na Stamford Bridge w meczu o koronę króla Anglii.
  • 1513 – hiszpański konkwistador Vasco Núñez de Balboa odkrywa w czasie podboju Panamy Ocean Spokojny. Byłoby zabawniej, gdyby go nie zauważył.
  • 1890 – otwarto Park Narodowy Yosemite, którego nazwa w języku lokalnych Indian oznacza Oni są zabójcami. Urocze.
  • 1939 – Niemcy zrzucają dywany na Warszawę.
  • 1964 – Mozambijczycy stwierdzają, że są wkurzeni na Portugalczyków i dają temu wyraz.
  • 1976 – premiera Muppetów, które będą straszyć przez kolejne lata.
  • 1991 – umiera Klaus Barbie, zbrodniarz hitlerowski spopularyzowany w amerykańskim filmie Wyścig szczurów.
  • 2004 – huragan Jeanne pozbawia 300 tys. Haitańczyków dachu nad głową. Większość lepianek odbudowano już następnego dnia.
  • 2005 – najtragiczniejszy dzień w historii powojennej Polski – PiS dochodzi do władzy.
  • 2008Somalijscy piraci porywają ukraiński statek, na którym były 33 czołgi. Nie wiedząc jednak jak je uruchomić, nie zabierają ich.

Europejski Dzień Ptaków

Oraz Dzień Całowania Dziewczyn. I Dzień Aptekarza, ale i tak tego nikt nie obchodzi

Pilllehdddddd
  • ok. 800 p.n.e. – etruski aptekarz został skazany na śmierć, gdyż otruł króla z powodu nieszczęśliwej pomyłki.
  • 1815 – Rosja, Austria i Prusy podpisały Święte Przymierze. Nazwa nazwą, a dążono po prostu do utrzymania absolutyzmu.
  • 1867 – narodziny Wacława Klossa – polskiego super-szpiega.
  • 1902 – umiera Levi Strauss, który przypadkiem połknął guzik od własnych spodni (pomylił z orzeszkiem).
  • 1936 – Jeżow szefem NKWD. Wkrótce czeka go nagroda za lojalność.
  • 1960Fidel Castro rozpoczyna przemówienie w ONZ.
  • 1980 – zamach bombowy na Oktoberfest – prawdopodobnie piwo było w proszku.
  • 1999 – Fidel Castro kończy przemówienie i przechodzi do zadawania pytań.
  • 2001 – uruchomiono polską Wikipedię. Leki, jakie brali redaktorzy, były jednak prawdopodobnie z importu.
  • 2003 – zamknięto Nupedię – prekursorkę Wikipedii. Sama nazwa pośrednio wskazuje, dlaczego.
  • 2005 – Fidel Castro kończy zadawanie pytań i czeka na odpowiedzi.
Clifford Burton Memorial Stone At Crash Site
  • 10000 p.n.e. – jedna z pierwszych wycieczek – ludzie wędrują do Azji.
  • 1200 p.n.e. – żydowska wycieczka z Egiptu gubi się na pustyni.
  • 1331Władysław Łokietek daje w kość Krzyżakom pod Płowcami. Przynajmniej sam tak twierdzi.
  • 1540 – Jezuici powstają. Protestanci, drżyjcie.
  • 1810 – armia Portugalii pokonuje Armię Portugalii. Też nie mam pojęcia, o co chodzi.
  • 1822 – Jean François Champollion odczytuje hieroglify. Ale jest fajny, no.
  • 1905Albert Einstein stwierdza, że E=mc². Wszyscy inni udają, że rozumieją.
  • 1908 – Ford wypuszcza model T, zapewniając klientom, ekhm, pełną swobodę przy wyborze koloru pojazdu.
  • 1961Sierra Leone zostaje członkiem ONZ. Chwilę potem wybucha wojna domowa.
  • 1964Amerykanie stwierdzają, że Lee Harvey Oswald ponad wszelką wątpliwość zabił Kennedy'ego. No, niech im będzie.
  • 1986 – w wypadku samochodowym ginie Cliff Burton, ikona thrash metalu.
  • 1998 – na skutek słynnego błędu ortograficznego powstaje Google.
  • 1998 – Gerhard Schröder gra Merkel na nerwach. Nikogo to nie obchodzi.
  • 2009 – Angela Merkel gra Schröderowi na nerwach. To również nikogo nie obchodzi.

Światowy Dzień Walki ze Wścieklizną

A także Światowy Dzień Morza. Harr, szczury lądowe!

Warcraft ork
  • 1066 – Wilhelm Zdobywca przypłynął do Anglii, wziął w dłoń garść piasku i ogłosił, że bierze ziemię angielską w posiadanie.
  • 1931 – otwarto ogród zoologiczny w Pradze. Nic zatem dziwnego, że powiązano obecny dzień z wścieklizną.
  • 1939 – kapitulacja Warszawy; w radiu ogłoszono niepomyślną prognozę pogody na sześć lat.
  • 1978 – zmarł papież Jan Paweł I, po 33 dniach pontyfikatu. Niektórzy porównują tę śmierć do wieku chrystusowego.
  • 1995Izrael podpisał porozumienie pokojowe z Organizacją Wyzwolenia Palestyny.
  • 2000 – lokalna wścieklizna trwała w końcu nadal, gdyż Palestyńczycy rozpoczęli powstanie.
  • 2001Cześć Tereska, gdzie szlugi?
  • 2003 – przez kilka godzin Włochy pozbawione zostały prądu. Powodem była awaria elektrowni we Francji i Szwajcarii. Czyżby to efekt budowy w tamtych okolicach LHC?

Dzień Hipochondryka

I Dzień Całowania Dziewczyn w Usta

Murphy
  • 578 p.n.e – w obawie przed groźnymi chorobami zlikwidowano w Grecji wszystkie studnie. Nikt już się nie utopi.
  • 1348 – w czasie epidemii dżumy studnie zaczęły powstawać na nowo.
  • 1519 – urodził się Miguel Cervantes. A po nim jeszcze wielu i wielu...
  • 1669Michał Korybut Wiśniowiecki królem Polski! Sąsiedzi nie posiadają się z wdzięczności.
  • 1758 – urodził się Horatio Nelson brytyjski admirał, któremu rum zaszumił nieraz w głowie.
  • 1912 – lśnienie na izbie porodowej we Włoszech. Michelangelo Antonioni się urodził! Gdyby jego matka wiedziała, co on zrobi 50 lat później...
  • 1944 – Mieczysław Moczar pod Gruszką pobił Niemców. W nagrodę za zwycięską potyczkę 24 lata później wypieprzy wszystkich swoich podopiecznych do jednego kibucu.
  • 1988 – rozwiązano ZOMO. Zapytaj tatę lub wujka czemu od dwudziestu pięciu lat nie jeździ na motorze.
  • 2017Lech Wałęsa jest pijany.

Dzień Kołpaka Chłopaka

Także Międzynarodowy Dzień Tłumacza

Meskosc
Nasze strony
Przyjaciele