Katarzyna Lubnauer

Disambug Ten artykuł dotyczy polskiej polityk. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.

Katarzyna Anna Lubnauer z domu Libudzisz (ur. 24 lipca 1969 w Łodzi) – polityk z ramienia .Nowoczesnej, co zresztą widać po nazwisku. Poza tym matematyk, nauczyciel akademicki i aniołek kobieta pracująca u Petru.

W 1993 roku ukończyła matematykę na Uniwersytecie Łódzkim. Przez chwilę pracowała jako nauczycielka liceum, ale wolała pracować na uniwersytecie. W 1994 trafiła na Unię Wolności, pierwowzorze Platformy Obywatelskiej. Jej głównym zadaniem było wyliczanie, jak duże jest prawdopodobieństwo wygryzienia zarówno SDPR jak i AWS i objęcie 231 miejsc w Sejmie. W 2005 roku znalazła się w partii demokraci.pl.

Kilkukrotnie próbowała znaleźć się w Sejmie, ale swoim szefom wolała pokazywać prawdziwe matematyczne prawdopodobieństwo wygrania wyborów, przez co za karę ograniczali jej szansę na dostanie się na Wiejską. Dopiero poznanie Ryszarda Petru i pokazanie jej statystyk, które wyraźnie mówiły, że PO może buty czyścić Nowoczesnej, pomogły. W nagrodę za najlepsze ukrycie afer prywatnych (tak dobre, że nikt do dzisiaj o nich nie wie) objęła przewodnictwo w klubie poselskim.

Nasze strony
Przyjaciele