FANDOM

Disambug Ten artykuł dotyczy wizyty księdza. Zobacz też inne znaczenia.
Kolęda starter pack

Starter pack na kolędę

Kolęda – popularny w Polsce zwyczaj, polegający na przekazaniu proboszczowi (lub osobie go reprezentującej, czyli wikariuszowi) koperty z odpowiednim banknotem na nową Toyotę lub remont dachu. Zazwyczaj księża wpadają do domów po Bożym Narodzeniu i chodzą niczym kominiarze do 2 lutego. Czasami zdarza się jednak, że kapłani zalegają z fakturami za wino i odwiedzają domy już podczas adwentu.

Przebieg edytuj

  • Przywitanie się – zazwyczaj poprzez okrzyk Niech będzie pochwalony. Często towarzyszy temu sapanie księdza, który ma problemy w zmieszczeniu się w futrynie.
  • Odprawienie modlitwy – śpiewamy kolędę, mówimy Ojcze nasz i krzyczymy do księdza by poświęcił wodę.
  • Dopasowanie – tłusty ksiądz próbuje jakoś usiąść na naszym fotelu.
  • Danie haraczu dla ministrantów i organiście (jeśli także się wprasza) – dajemy 5 zł i pokazujemy im, gdzie jest nasz znienawidzony sąsiad.
  • Rozmowa o niczym – ot seria pytań o tym jak czuje się głowa domu, co dzieci robią.
  • Kontrola – prezentacja zeszytów i ocen z religii.
  • Handel – dajemy 200 zł w kopercie za obrazek przedstawiający św. Piotra. Ksiądz się wynosi i wsiada w swoją nową Toyotę.

Sposoby na uniknięcie kolędy lub jej nagłe przerwanie edytuj

Jeśli nie masz ochoty na wizytę księdza (ale masz ochotę na wygłupy) to możesz:

Ciekawostki edytuj

  • Podczas okresu kolędowego nie musisz się martwić o wizytę kominiarza/urzędnika sprawdzającego liczniki wody/świadka Jehowy/innego akwizytora – ci wiedzą, że ludzie czekają tylko na księdza i jego ochronę ubraną w komże.