Komondor

Komondor2

Ktoś rzuca mopem?

Komondor Westminster Dog Show crop

Rasta!

Komondorwęgierski pies pasterski, źródło inspiracji i zazdrości licznych rastamanów. Z daleka wygląda jak solidna 50–paro kilogramowa kupa dredów. Bliższe oględziny wykazują jednak istnienie 4 łap, ogona i mordy.

[edytuj] Sierść

Sierść komondora w naturalny sposób filcuje się i skręca w dość estetyczne dredy, chroniące psa przed zimnym, gorącym i w ogóle jakimkolwiek powietrzem. Dodatkowo stanowi doskonałą bazę wypadową dla pcheł, wszy i kleszczy. Upodabnia także leżącego psa do bardzo dużego mopa. Poza tym sierść ta skrywa tajemnicze urządzenia zapewniające produkcję nowych mopów.

[edytuj] Ciekawostki

  • Komondora trzeba kąpać „na raty”, gdyż ciężar całej mokrej sierści nie pozwoliłby mu chodzić.
  • Po wykąpaniu Komondora można pozwolić mu pobiegać po domu. Pomaga w sprzątaniu.
  • Pies schnie około 4 dni.
  • Pierwotnie włosie to miało chronić przed atakami wilków i innych drapieżników.
  • Komondor jest bardzo często mylony z kondonem ze względu na liczne wypustki.

Crystal Clear app virus detected 2 To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny biologii. Jeśli się nie brzydzisz – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele