Komory

Komory
Stolica okupowana
Ludność okupowana
Język urzędowy francuski
Ustrój okupacja
Religia chrześcijaństwo i islam

Komory – państwo wyspiarskie wchodzące w skład Archipelagu Komorów na Oceanie Indyjskim między wschodnim wybrzeżem Afryki (Mozambik) i północnymi krańcami Madagaskaru.

[edytuj] Ludność

Na tym wyspiarskim kraju wbrew pozorom żyją ludzie, jednak zdecydowana ich większość to murzyni. Jest ich tam aż 671 247 warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż jeszcze w 1999 roku Komory zamieszkiwało 578 000 ludzi. Łatwo więc wyliczyć że w ciągu niespełna 7 lat, Komoryjczyków zrobiło się aż 100 000.

[edytuj] Historia

Od dawien dawna Komory posiadały dostęp do morza, co było wielkim utrapieniem mieszkańców Komór, ponieważ już od pierwszych wieków Komory były czyimiś koloniami. Co najdziwniejsze, przechodziły z rąk do rąk co 20 lat, zaczynając od 1406 aż do 1986 roku, kiedy to Komory uzyskały niepodległość od Francji.

[edytuj] I okupacja Omańska

Pierwszym krajem Świata, który dowiedział się o Komorach, był Oman. Podczas ekspedycji do Madagaskaru po niewolników Ahmuda Sayfulasiego odkryto te niezwykłe wyspy. Kiedy Ahmud zabłądził, zobaczył swym okiem Komory. Postanowił zamieszkać w nich. Był wtedy rok 1406. W ciągu 10 lat Ahmud uczynił z Komor centrum handlu niewolników. Mniej więcej w roku 1411 wyruszył do Sułtana. Złożył mu hołd, co było faktycznym początkiem I okupacji omańskiej. 15 lat trwała prosperita która była za Ahmuda Komorobaszy. Niestety, w 1426 zmarł Ahmud Komorobasza Sayfulasi. Nastąpił trzymiesięczny okres bezkrólewia, w którym zdecydowano, że Komory będą Republiką Kupiecką na służbie obcych narodów.

I elekcja zawyrokowała, że Jemen będzie kolejnym panem Komorów.

[edytuj] I okupacja Jemeńska

[edytuj] I okupacja Jemeńska 1426-1440

Początki panowania Jemenu na Komorach wróżyły dobrą przyszłość. W 1428 roku Komory stały się centrum handlu Lemurami z Madagaskaru.

Przez całe lata 30. XV wieku cały świat Islamski interesował się tymi zwierzątkami. Na płw. Arabskim na 1 człowieka przypadały 2 lemury. Zazwyczaj był to samiec i samica. Patrzyli na ich obyczaje, życie, współżycie i wiele innych rzeczy. Niestety, w 1440 roku nie znaleziono żadnego Lemura na Madagaskarze.

[edytuj] I okupacja Jemeńska 1441-1444

W Komorach wciąż żyli ludzie. Było ich okołu 700. Sułtan nakłaniał ich do powrotu, ale nie usłuchali go. Wszyscy mieszkańcy Komor postanowili podbić Madagaskar za pomocą Żydów z Hiszpanii. Grenada się zgodziła wysłać Żydów na Madagaskar, ale tylko tych najuboższych. W konsekwencji, do Komor przybyło 3000 Żydów. Był wtedy rok 1443.

Wtedy właśnie Zimbabwe zdobyło dostęp do morza podbijając południe Mozambiku. Tworzące się imperium chciało zdobyć Madagaskar i Komory. Jemen zaczął podbijać armię 3600 ludzi(3000 żydów i 600 Komorczyków) Madagaskar. Niestety, Chojcziwdupa Choto, ówczesny pan Madagaskaru , wystawił armię 2500 ludzi. Na widok tej Armii żydzi uciekli myśląc, że to atakuje ich Imperium Etiopii. Komorczycy poszli za żydami do Komor.

Straty były ogromne. Zostało tylko 300 żydów i 150 Komorczyków. 300 żydów zwrócono Grenadzie bez pośrednictwa Mameluków, tzn. opływając całą Afrykę.

[edytuj] Obrona Komor

Kolonia na Komorach została osłabiona. Cesarz Zimbabwe, Czacho Makabra postanowił podbić je. Na szczęście, w Komorach już były armaty, ale najmniej ich było na troszkę innej wyspie: na Majoccie. Majottę przejęło Zimbabwe bez trudu, ale gdy dostali się na wyspę Mohery(niepoprawnie Moheli) było ciężko. 1 Arab zabijał gdzieś tak armatą 25 Czarnych.

Wydawało się, że w 1446 sytuacja jest beznadziejna. Jemen organizował z Zanzibarem desant na Mozambik. Już mieli to czynić, gdy… no właśnie, jak wygrało Zimbabwe wojnę? Armią 500 skinheadów, którzy popędzili resztki Komorczyków, 5000 Arabów Jemeńskich i 1000 Zanzibarczyków do morza. Potem oni sami okazali się emo i szukali żyletek, co miało mieć tragiczne konsekwencje 20 lat później. Zimbabwe już nie miało żadnych problemów z Komorami.

Nasze strony
Przyjaciele