Kompleks

Kompleks – dolegliwość psychiczna w tej samej lub podobnej formie przejawiająca się u wielu osób. Nazwa pochodzi najczęściej od najsłynniejszego posiadacza danego kompleksu, czasem od regionu geograficznego.

[edytuj] Kompleks Edypa

Niezdolność odróżnienia matki od żony. Jego żeńskim odpowiednikiem jest kompleks Elektry. Często utożsamiany z narcyzmem, zwłaszcza, kiedy dziecko wdało się w rodzica płci przeciwnej. Nazwa kompleksu pochodzi od mitycznego ojca Antygony. Może oznaczać także próbę oszukania losu i niepoddawanie się wytycznym wyroczni.

[edytuj] Kompleks Napoleona

Przerost rozmiarów ducha nad rozmiarami ciała. Dotyka głównie mężczyzn, często sprawujących urzędy państwowe. Charakteryzuje się odwagą wprost proporcjonalną do wielkości armii. Istnieje także gimnazjalna odmiana tego kompleksu polegająca na otaczaniu się jak największą liczbą starszych kolegów. W Polsce przejawia się zamiłowaniem do ścinania brzóz przy użyciu skrzydeł samolotu.

Wierznazio

Typowi przedstawiciele kompleksu Hitlera. Jeden nie wytrzymał napięcia

[edytuj] Kompleks Hitlera

Niechęć do homoseksualistów żywiona przez osoby o takich skłonnościach. Oznacza także kojarzenie z homoseksualizmem wszystkiego co się da. Dolegliwość zazwyczaj spowodowana zawstydzeniem i chęcią ukrycia swoich skłonności przed światem. Nazwa tego kompleksu pochodzi od Adolfa Hitlera, który swoich kochanków trzymał w obozach koncentracyjnych. Często związany z sadyzmem – objawia się najczęściej rzucaniem jajkami w Parady Równości. W Polsce występuje bardzo dużo przedstawicieli kompleksu Hitlera. Do najbardziej znanych należą:

  • Wojciech Wierzejski – naczelny homofob kraju nie gardzący tańcem z nagimi mężczyznami;
  • Krzysztof Bosak – człowiek, którego głównym celem życiowym jest udowodnienie, że jest hetero. Wszyscy się z niego śmieją, że ma usta wydajniejsze niż Doda po trzech iniekcjach silikonu;
  • Mirosław Orzechowski – dawny organizator konferencji prasowych. Na owych konferencjach przekonywał jakim złem jest homoseksualizm poprzez wystawianie na widok publicznych okładek z gejowskich czasopism.
Krzysiupedał

Skutki uboczne kompleksu Ibisza

[edytuj] Kompleks Ibisza

Odwiedzanie salonów piękności przez mężczyzn. Najczęściej polega na wstrzykiwaniu botoksu, ażeby zawsze wyglądać na 20 lat. Wbrew obiegowej opinii nie jest odmianą metroseksualizmu, gdyż przedstawiciele stosują również bardziej męskie metody zwiększania swojej atrakcyjności. Dawniej dotykał mężczyzn powyżej 45 roku życia, jednak obecnie bardzo często dotyka sporo młodszych

Umięśniona Kinga Rusin

Typowa przedstawicielka kompleksu Madonny

[edytuj] Kompleks Madonny

Zacięty popęd do rozwijania muskulatury przez przedstawicieli płci żeńskiej[1]. Ostatnimi czasy błyskawicznie rozwija się u nie najmłodszych gwiazd Hollywood. Według niektórych seksuologów kontakt z osobą dotkniętą kompleksem Madonny może być stosowany jako kuracja w leczeniu homoseksualizmu. W Europie można się spotkać z odniesieniem kompleksu do Marit Bjoergen, w samej Polsce zaś do Kingi Rusin.

[edytuj] Kompleks Mandaryny

Publiczne wykonywanie utworów[2] muzycznych przez osoby nie posiadające uzdolnień wokalnych. Publiczny występ osoby z Kompleksem Mandaryny powoduje liczne szkody m. in. pękanie błony bębenkowej, uszkodzenia sprzętu muzycznego, tudzież pękanie murów. Jest to jeden z najbardziej nieprzewidywalnych kompleksów, bowiem emitując występy niektóre stacje telewizyjne i radiowe notowały znaczący wzrost liczby widzów i słuchaczy – głównie koneserów kabaretu, jednakże jeśli odbiorcą jest wytrawny i wrażliwy miłośnik muzyki, wówczas straty stacji sięgają milionów.

[edytuj] Kompleks Weekendu

Zdolność do osiąganie olbrzymiej popularności i rekordowej liczby wyświetleń na YouTube z utworem, który potrafiłby napisać gimnazjalista po trzech lekcjach muzyki. Mimo, że jest to najmłodszy zdefiniowany kompleks na świecie, już posiadł on duże zasługi dla kultury polskiej – Polacy przestali się wstydzić faktu słuchania muzyki cygańskiej śpiewanej po polsku, a narodowe upodobania muzyczne przestały być tematem tabu. Piosenka, od której autorów pochodzi nazwa kompleksu posiada również znaczące zasługi w zwalczaniu Alkoholizmu, gdyż wysłuchanie jej powoduje podobny efekt bez konieczności konsumpcji napoju wyskokowego.

[edytuj] Kompleks marynarza

Tęsknota do tego, co się nie powtórzy, a nawet jeśli się powtórzy to przestanie być obiektem pożądania. Nazwa kompleksu pochodzi od multigamii marynarzy, którzy będąc porcie ze swoją dziewczyną tęsknią za inną. Wbrew nazwie kompleks nie dotyczy tylko marynarzy, ale także dużo większej liczby osób. Najczęstszym słowem używanym przez osoby z kompleksem marynarza jest słowo „ były”.

[edytuj] Kompleks Miss Facebooka

Dotyczy głównie płci żeńskiej i dopada osoby, które utraciły zdolność odróżnienia własnej urodziwości od zamożności swoich rodziców. Polega na tym iż osoba zupełnie przeciętnej urodziwości czuje się najpiękniejsza ze wszystkich wrzucając przefotoszopowane zdjęcia. Zazwyczaj charakteryzuje się lekceważącym podejściem do płci przeciwnej i lansem większym niż gwiazdy Hollywood. Znany jest też męski odpowiednik tego kompleksu polegający na bieganiu po mieście w poszukiwaniu drogich samochodów i fotografowaniu się na ich tle.

Przypisy

  1. trudno tu użyć słowa kobieta
  2. Nie można tego nazwać śpiewaniem
Nasze strony
Przyjaciele