Kompleksowa Umowa Gospodarczo-Handlowa

Flaga Kanady

CETA oczami paranoików

Kompleksowa Umowa Gospodarczo-Handlowa (Comprehensive Economic and Trade Agreement, CETA) – budząca kontrowersje umowa handlowa, podpisana 30 października 2016 roku. Umowa ta została wprowadzona przez jaszczury chcące zniszczyć polskie rolnictwo. CETA powstała jako kanadyjska odpowiedź na TTIP (umowę Jankesi-biurokraci).

[edytuj] Po co CETA?

Kanada zaczęła przeżywać mały kryzys gospodarczy gdy spadły ceny surowców. Jako, że polowanie na niedźwiedzie jest zakazane, to ktoś mądry wpadł na pomysł, by robić biznes z Unią Europejską. W tym samym czasie Unia Europejska zastanawiała się, gdzie znaleźć oszczędności. Pewien lider europejski stwierdził, że nie należy szukać pieniędzy w zwalnianiu urzędników, bo potem bezrobocie wzrasta i spada poparcie. Wkrótce potem eurokraci zebrali się w Parlamencie Europejskim i zdecydowali się znaleźć oszczędności wśród rolników i twórców, którzy dorabiają sobie na ochronie praw autorskich.

[edytuj] Opinie

  • Rząd Kanadyszekle już nam się będą zgadzać;
  • Władze Unii Europejskiejszekle, szekle, szekle;
  • Donald Tuskno musiałem poprzeć, Andzia mi kazała;
  • Polska – brak opinii: obywatele katolickiej republiki bananowej woleli odgrzewanego kotleta niż poważną dyskusję na poważny temat;
  • Dieter Schwarz – założyciel Lidlaich będę sprzedawać kanadisch padlinę zamiast Fleisch w polnische sklepen!;
  • Pedro de Castro Soares – prezes Biedronkija pierniczę, zawsze sprzedawałem padlinę, a teraz będę mieć konkurencję. Chrzanić CETA;
  • Rolnicyzłe politiki chcom zniszczyć polskie patriotycne rolnictwo! I gdzie tu sprawiedliwość?! I znów w niemieckich supermarketach będom tylko niemieckie towary. Pfu!

[edytuj] Krytyka

CETA spotkała się z ogromną krytyką ze strony antyglobalistów, wyznawców Aniołów Nieba, nierobów z śląskich związków zawodowych oraz wyborców PSL. Główne punkty tej krytyki to:

  • zagrożenie dla miejsc pracy – według badań ma zniknąć ponad 200 tys. miejsc pracy w UE (przy czym zatrudnionych na terenie UE jest niecałe 200 milionów osób), spadek płac (w przypadku Polski pensja spadnie do poziomu płacy na Ukrainie, czyli o 2%) oraz mają zniknąć związki zawodowe;
  • zagrożenie dla ochrony praw konsumenckich – CETA zezwala na sprzedaż mięsa, które ma w sobie 120% wody oraz produkcję krów napakowanych jak Marit Bjørgen.

[edytuj] CETA a Walonia

Przez bardzo długi czas Walonia – region w Belgii sprzeciwiała się wprowadzeniu CETA. Politycy Walonii sprzeciwiali się części punktów, które mogłyby zaszkodzić sercu Unii Europejskiej. Chodziło tutaj głównie o rozwiązywanie sporów na linii państwo-inwestor, które faworyzowały wielkie korporację (Walonia obawiała się, że firma Google będzie mieć więcej pieniędzy od całego państwa). 27 października 2016 roku Walonia dała się przekonać do umowy.

Nasze strony
Przyjaciele